וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: ילדה שנשכחה באוטובוס לא מתה בתאונה

גלעד גרוסמן

18.1.2012 / 13:05

אושר רחימי בת השש נשכחה בשנת 2001 באוטובוס הסעות ונמצאה מתה לאחר תשע שעות. ביטול סיווג האירוע כתאונת דרכים מאפשר להטיל את האחריות למקרה גם על בית הספר ומשרד החינוך

ילדה שנפטרה לאחר שנשכחה ברכב הסעות בשנת 2001, לא מתה כתוצאה מתאונת דרכים, כך קבע השבוע בית המשפט העליון. בכך בוטלה החלטה קודמת של בית המשפט המחוזי בתל אביב בעניין והורי הילדה יכולים כעת לתבוע גם את בית הספר ואת משרד החינוך.

בית המשפט העליון דן בתביעה שהגישו הוריה של אושר רחימי, שנפטרה בשנת 2001 ביומה השני בכתה א' בבית ספר יסודי בראשון לציון, לאחר שנהג ההסעות שהסיע אותה לבית הספר לא שם לב שהיא לא ירדה מהרכב, חנה אותו במגרש החניה ורק תשע שעות לאחר מכן נמצאה הילדה, כשהיא כבר אינה בחיים.

נהג ההסעות הורשע על פי הודאתו בגרימת מוות ברשלנות, ונגזרה עליו שנת מאסר בפועל. במקביל הגישו הוריה תביעה אזרחית לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד הנהג, חברת ההסעות שהעסיקה אותו, חברת הביטוח שביטחה את רכב ההסעה, בית הספר ומשרד החינוך. בשלב הראשוני דן בית המשפט בשאלה האם יש לבחון את המקרה כתביעת נזיקין או כתביעת פיצויים על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

"הנהג דומם את המנוע ונסיעתו הסתיימה"

הוריה של רחימי טענו כי לא מדובר בתאונת דרכים, אולם בית המשפט קבע כי מדובר בתאונה, מכיוון שניתן לזהות מאורע מובחן שגרם לפגיעתה – נעילת דלת האוטובוס. עוד נקבע, כי מותה של הפעוטה נגרם כתוצאה מנסיעה שלא הסתיימה ולא תסתיים לעולם. השופט קבע כי יש להבדיל בין נוסע המסוגל לרדת מרכב בעצמו ולגביו תסתיים הנסיעה בעת חניית הרכב, ובין נוסע שאינו מסוגל לסיים את הנסיעה באופן עצמאי ולגביו עשוי להימשך שלב הנסיעה אף לאחר חניית הרכב. כתוצאה מההחלטה נדחתה התביעה נגד כל הנתבעים, מלבד הנהג, החברה בבעלותה האוטובוס וחברת הביטוח שלהם.

ההורים ערערו על ההחלטה, וטענו כי היא משחררת את שאר המעורבים מנשיאה באחריות לרשלנותם, וכי סיווג האירוע כתאונת דרכים אף מקטין את גובה הפיצוי שהם צפויים לקבל. לטענתם, השימוש ברכב הסתיים עם החנייתו ויציאת הנהג ממנו. זאת במיוחד נוכח העובדה שאושר הייתה בת שש, ומסוגלת לרדת בכוחות עצמה מהרכב.

בית המשפט העליון קיבל את טענת ההורים, ודחיית התביעות נגד בית הספר ומשרד החינוך בוטלו. "עצם העובדה שהמנוחה הייתה מצויה דווקא באוטובוס סגור במשך כתשע שעות ולא בכל חלל סגור אחר אינה הופכת את האירוע לתאונת דרכים", כתב השופט אליעזר ריבלין בפסק הדין, "כאשר הגיע האוטובוס למקום חנייתו והנהג דומם את מנועו – הסתיימה נסיעת האוטובוס. כך מן הבחינה הלשונית וכך גם מן הבחינה המשפטית".

עוד בנושא

"הנהג והסייעת שכחו את טלי ברכב - וגרמו למותה"
הפעם הסוף טוב: בת 4 נשכחה בהסעה וחולצה בשלום
טרגדיה בנתניה: פעוטה בת 3 נשכחה ברכב - ומתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully