וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: אחד מכל חמישה ישראלים ישן פחות מ-6 שעות

מנתונים שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי רבים מהישראלים ישנים מעט וחלקם אף סובל מקשיים בהירדמות. עם זאת רמת הלחץ, הדאגות והדיכאון נמצאים בירידה

אחד מכל חמישה ישראלים ישנים פחות משש שעות בלילה, כך עולה מנתונים שפרסמה היום (שלישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתוך הסקר החברתי בנושאי בריאות שנערך ב-2010. מהסקר שעסק בנושאי אורח חיים, הרגלי תזונה, עישון, שינה וכדומה, ונערך בקרב בני 20 ומעלה, עולה כי בקרב בני 65 ומעלה עומד שיעור הממעטים בשינה על 31%.

עוד עולה מהנתונים כי 14% מהאוכלוסיה מתקשים להירדם באופן קבוע, כמעט מידי לילה. התופעה נפוצה יותר בקרב נשים מאשר בקרב גברים – כ-17% מהנשים סובלות מנדודי שינה לעומת 11% מהגברים. ואילו 36% מבני 75 ומעלה סובלים מהתופעה. נתונים אלה משפיעים גם על ההרגשה של הנסקרים במהלך היום. 18% מהנשאלים דיווחו כי הם מרגישים עייפות רבה במהלך היום – 22% מהנשים ו-13% מהגברים.

בנוסף, הסקר בדק את תחושות האוכלוסיה לגבי המצב הרגשי, ומהנתונים עולה כי חלה ירידה בשיעורי הדיווח על תחושות שליליות. 24% מהנשאלים חשים לחוצים לעיתים קרובות, זאת לעומת 29% שטענו כך בשנת 2007 ו-32% ב-2003. 15% מהנשאלים דיווחו כי התקשו לישון עקב דאגות ו-9% דיווחו על תחושות דיכאון. כל תופעות הלחץ היו גבוהות יותר בקרב נשים.

מרבית הנסקרים – כ-70% - דיווחו כי ערכו בשנה שלפני הסקר בדיקות לחץ דם ובדיקות לבדיקת רמת הכולסטרול בדם. שיעור הנבדקים בבדיקות עולה בשיעור חד עם הגיל ובקרב בני 65 ומעלה הוא מגיע ל-95%. מחצית מהנשאלים עברו טיפול או בדיקה אצל רופא שיניים, כאשר שיעור הנבדקים גבוה יותר בחברה היהודית ובקרב בעלי הכנסה גבוהה. כרבע מהאוכלוסיה התחסנה כנגד שפעת.

עוד באותו נושא:
סקר: יותר ממחצית מהציבור לא חוסך לילדים
סקר: רק מחצית מהציבור מרוצים מבתי החולים הציבוריים
סקר: הסטודנטים לא מאמינים שימצאו עבודה בתחומם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully