וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רק מחצית מהציבור מרוצים מבתי החולים הציבוריים

קובי מנדל

25.12.2011 / 17:44

40% מהציבור חושבים שבעבר מערכת הבריאות הייתה טובה יותר והרפואה הפרטית, ש-56% יעדיפו לעבור בה ניתוח, הרסה אותה. "הציבור רוצה רפואה ציבורית, אבל לא באופן שהיא סופקה עד היום"

תוצאות סקר שנערך באוניברסיטת חיפה מעלה תמונה מדאיגה על שביעות הרצון של הציבור מרמת השירות בבתי החולים. הסקר, שתוצאותיו פורסמו היום (ראשון), מראה כי רק מחצית מהציבור הישראלי מרוצה מרמת השירות שהוא מקבל בבתי החולים הציבוריים. עוד עולה מהסקר כי כ-40% חושבים שבעבר מערכת הבריאות הייתה טובה יותר, אולם הרפואה הפרטית, ש-56% מהציבור יעדיפו לעבור בה ניתוח, הרסה אותה.

"הציבור רוצה רפואה ציבורית, אבל לא באופן שהיא סופקה עד היום", אמרה ד"ר ענת גסר-אדלסבורג אחת מעורכי הסקר. משתתפי הסקר נשאלו גם על רמת האמון שלהם בממשלת ישראל ובמערכת הבריאות, ומהנתונים עולה כי ל-77% יש אמון במערכת הבריאות, ואילו רק שליש הביעו אמון בממשלה.

עוד עולה מהסקר כי רוב מוחלט של הציבור חושבים שכל אדם בישראל זכאי לשירותי בריאות, גם אם ידו אינה משגת, ושעל הממשלה לשתף את הציבור בהחלטות הנוגעות לעתיד מערכת הבריאות בישראל. "הציבור מרגיש שהוא רוצה לקבל מידע בצורה מלאה יותר משקיבל עד כה, כך הוא יוכל להביע עמדה ברורה", אמרה ד"ר גסר-אדלסבורג והוסיפה כי "חשוב לעורר שיח שיתופי בין הממשלה לציבור כפי שרוח המחאה בקיץ האחרון נתנו ביטוי לצורך עמוק זה".

הסקר נערך לקראת כנס חיפה השני לבריאות, תקשורת ומשפט, ועל רקע המשבר ברפואה הציבורית ושביתות הרופאים המתמשכות. ד"ר ענת גסר-אדלסבורג וד"ר ערן זיידס ערכו את הסקר במסגרת "פורום פייזר למדיניות בריאות" ובית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת חיפה באמצעות ד"ר מינה צמח.

עוד בנושא:
הרופאים המתמחים: "חתמנו על ההסכם מתוך ייאוש"
חדר המיון בבית חולים "העמק" נסגר בגלל עומס חולים
עומס חריג בבתי החולים בחיפה: חולים הופנו לנהריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully