וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל מור ערער לעליון: כלל לא ידעתי שפגעתי באדם

גלעד גרוסמן

16.1.2012 / 0:01

מי שהרג והפקיר את רוכב האופניים שניאור חשין, בעודו נוהג תחת השפעת סמים ואלכוהול, טען כי הסגיר עצמו מיד כשהבין שהוא מבוקש. בנוסף, ערער על 12 שנות המאסר שנגזרו עליו

טל מור, שנידון ל-12 שנות מאסר לאחר שהורשע בהריגתו והפקרתו של רוכב האופניים שניאור חשין, הגיש אתמול (ראשון) לבית המשפט העליון את הנימוקים על ערעורו. בנימוקים, שהוגשו באמצעות עורכת הדין תמי אולמן, נטען כי בית המשפט המחוזי שגה כאשר קיבל את עמדת בוחן התנועה המשטרתי, שקבע שמור הוא זה שפגע בחשין, ודחה את הממצאים של המומחים מטעם ההגנה, שטענו כי הראיות מהתאונה מצביעות על כך שנהג אחר פגע בחשין.

עוד נטען כי מור לא הפקיר את חשין, מכיוון שכלל לא ידע שפגע באדם, וכי הסגיר עצמו מיד כשנודע לו שהוא מבוקש על ידי המשטרה. מור אינו מערער על עבירות הקשורות לצריכת סמים ואלכוהול בהן הורשע. בנוסף להרשעה, מור מערער גם על העונש שנגזר עליו. בנימוקים לערעור נטען כי מדובר בעונש חמור ביחס למקרים דומים, ולכן טענו פרקליטיו כי גם אם מור לא יזוכה, יש מקום להטיל עליו עונש נמוך יותר.

דיון בנושא של טל מור, מחוזי פתח תקווה, ינואר 2011. אורי לנץ
מערער לעליון. טל מור/אורי לנץ

באוקטובר האחרון גזר בית המשפט המחוזי בפתח תקוה את עונשו של מור. השופט זכריה כספי דחה את טענת ההגנה לפיה חשין תרם לתאונה בעת שנהג בכביש מרכזי וקבע כי הוא נקט בכל אמצעי הזהירות האפשריים. כמו כן, נגזרו על מור שנתיים מאסר על תנאי, 20 שנות פסילת רישיון ופיצוי בגובה של 30 אלף שקלים למשפחת חשין. העונש שנגזר על מור תואם יותר לעמדת הפרקליטות, שביקשה לגזור עליו 14 שנות מאסר, בעוד שההגנה דרשה לגזור עליו שש שנות מאסר בלבד.

"גרסתו של מור דמיונית"

כחודשיים קודם לכן הורשע מור בכך שבלילה שלפני התאונה ביקר במספר פאבים באזור תל אביב, שתה כמות גדולה של אלכוהול ועישן סמים, לפני שנכנס למכוניתו ונסע חזרה לביתו בכפר ברוך. בזמן שנסע בכביש 5 פגע מור בחשין, שרכב על אופניו בצד הדרך. מור המשיך בנסיעה עד לביתו, כיסה את שמשת הרכב הפגועה ואז התקשר לסוכן הביטוח שלו ואמר לו שפגע בעץ. רק למחרת הסגיר עצמו למשטרה.

מור טען בעדותו כי היה זה רכב אחר שפגע בחשין, וכי הוא הסגיר עצמו לידי המשטרה ברגע שחש שאולי היה מעורב באירוע. השופט זכריה כספי קבע כי גרסתו של מור "דמיונית", וכי היא "תפורה בתפרים גסים" ומתעלמת מחלק מהראיות. הוא גם מתח ביקורת על התנהגותו של מור במשפט, וכתב כי חש שהוא העמיד פנים, וכי ההתנהגות נבעה מהחשש ממר גורלו ולא מסימפתיה כלפי חשין. "נדבך מרכזי בכל משפט וכך גם כאן, הוא עדות הנאשם במשפט ובחקירתו במשטרה", כתב השופט בהכרעת הדין. "התרשמותי מהנאשם אינה חיובית. ביחס להרגלי השתייה שלו ערב התאונה וביחס לשימושו בסמים, לא אמר אמת. הוא נלכד לעתים גם בשקר, כטובע הנאחז בקש בניסיון לחלץ עצמו ממצב שאליו נכנס במודע".

עוד בנושא
בית המשפט גזר 12 שנות מאסר על טל מור
טל מור: ”לא יכול להסתכל לאלמנת חשין בעיניים”
טל מור הורשע בדריסתו למוות של שניאור חשין

(עדכון ראשון: 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully