וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן מוכנה לדון בהאשמות לפיהן היא מפתחת פצצה גרעינית"

דיפלומטים אמרו לסוכנות הידיעות AP כי אירן תסכים, לראשונה, לדון בהאשמות במהלך ביקור של נציגי סבא"א. במקביל, ממשיכים בכירים בטהרן להבטיח נקמה על חיסול מדען הגרעין

האם החשש מפני חרם נפט משפיע? דיפלומטים בוינה אמרו אמש (חמישי) לסוכנות הידיעות AP כי אירן מוכנה לדון בהאשמות כלפיה לפיהן היא פועלת להשגת נשק גרעיני. לדברי הדיפלומטים, אירן תהיה מוכנה לדון בהאשמות במהלך ביקור של נציגי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בשטחה.

מהלך כזה מהווה היפוך בעמדתה של אירן במשך יותר משלוש שנים, בהן סירבה המדינה לשתף פעולה עם ניסיונות האו"ם לאמת את טענותיהן של מספר מדינות במערב לפיהן אירן עומלת על בניית פצצת אטום. הודעה זו על שיתוף פעולה מהצד האירני מגיעה על רקע המתיחות הגואה בין אירן לבין מדינות המערב המבקשות להטיל סנקציות ענישה על המדינה, אשר יתמקדו בתעשיית הנפט שלה.

על פי הדיווח, הממונה על המשא ומתן בנושא הגרעין מטעם אירן, עלי אסגר סולטנייה, סירב לומר מה יהיו הנושאים על סדר היום בעת ביקור הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בטהרן המתוכנן ל-28 בינואר.

לריג'ני: "ישראל לא תעצור את המחקר עם מתקפות טרור"

במקביל, ממשיכים בכירים בטהרן לגנות את חיסולו של מדען הגרעין פרופ' מוסטפא אחמדי רושאן, ומבטיחים כי ינקמו באחראים. "אנו נמשיך בדרכנו בנחישות ובהחלט לא נזניח את הענשתם של האחראים למעשה הזה והעומדים מאחוריו", אמר הערב מנהיגה הרוחני של אירן האייתולה עלי חמינאי, כפי שדווח בסוכנות הידיעות האירנית IRNA.

אירן מאשימה את ישראל וארצות הברית בחיסול המדען, ולטענתה הדבר לא יפגע בתכניתה הגרעינית. "מתקפות הטרור הללו רק מראות כמה חלשה ישראל באמת", אמר הערב דובר הפרלמנט האירני עלי לריג'ני. "הם ניסו את כל האפשרויות האחרות ונצמדו למתקפות טרור כאשר נגמרו להם האפשרויות לדכא את אירן". במסיבת עיתונאים בשגרירות אירן באנקרה שבטורקיה המשיך לריג'ני ואמר כי "אם ישראל חושבת שהיא יכולה למנוע את המחקר שלנו עם ארבע מתקפות טרור, זו דרך מחשבה מאוד חלשה. כולם יראו שהם לא יכולים לעצור בעדנו עם פעולות שכאלו". לריג'ני הדגיש עוד כי אירן מוכנה לקיים שיחות חדשות עם ששת המעצמות בנושא תכניתה הגרעינית.

פרופ' רושאן, מדעין גרעין בכיר ששימש כמנהל במתקן להעשרת אורניום בעיר נתנז שבמחוז איספהאן, חוסל אתמול בבוקר בפיצוץ שאירע ברכבו באוניברסיטה הטכנית בצפון טהרן. שני רוכבי אופנוע הצמידו מטען לרכבו של רושאן בן ה-32, וכתוצאה ממנו אירע הפיצוץ. באירוע נהרג הולך רגל ואדם נוסף שהיה ברכב נפצע אנושות. כתב של סוכנות הידיעות פארס ראיין את סעיד עבאס מוסאווי, עמיתו של רושאן, שסיפר כי המדען שחוסל היה מהנדס כימיה, בוגר אוניברסיטת שריף לטכנולוגיה. לדבריו, השניים עבדו בעבר על פרויקט משותף של ייצור ממברנות של פולימר מסוים, עבור תעשיית הגז.


לקראת תקיפה באירן? - סיקור מיוחד

לאחר חיסול המדען: אובמה ונתניהו דנו במצב באירן
באירן דורשים נקמה: "לחסל את מנהיגי ישראל"
שוב פיצוץ מסתורי באירן: מדען גרעין בכיר חוסל

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully