וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חיסול המדען: אובמה ונתניהו דנו במצב באירן

טל שלו

13.1.2012 / 0:13

על רקע איומי אירן לנקום את חיסולו של מדען הגרעין, שוחחו מנהיגי שתי המדינות על המצב באירן ועל מאמצי הקהילה הבינלאומית בנושא. בלשכת נתניהו הגדירו את השיחה כ"טובה"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו אמש (חמישי) בטלפון ודנו בסבב האחרון של השיחות בין ישראל והפלסטינים וכן בתגובה של הקהילה הבינלאומית למצב באירן, כך נמסר מהבית הלבן. "הם דנו בפגישות האחרונות בין ישראל והפלסטינים בעמאן והנשיא הביע מחדש את מחויבותו למטרה – שלום מקיף וארוך טווח באזור", נמסר בהודעה.

עוד נמסר כי השניים דנו ב"התפתחויות האחרונות באירן, כולל במאמצים של הקהילה הבינלאומית לחייב את אירן לשאת באחריות של כשלונה לעמוד במחויבויותיה הבינלאומיות".

"השיחה בין הנשיא לראש הממשלה הייתה ארוכה וטובה", אמרו הערב בלשכת ראש הממשלה, והוסיפו כי המנהיגים "הסכימו שצריך להמשיך לשתף פעולה בכל הנושאים הבוערים על הפרק".

נושא שיחות הטלפון הישירות בין וושינגטון לירושלים עלה בשבוע שעבר בתדרוך של מחלקת מזכירות המדינה האמריקאית, כאשר דוברת המחלקה, ויקטוריה נולנד, התקשתה לספק תשובות מלאות לשאלת הכתבים מתי שוחחה באחרונה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון עם נתניהו ועם יו"ר הרשות, אבו מאזן. חלק מכלי התקשורת האמריקאים רמזו כי היעדר הקשר הישיר בין הממשל לבין נתניהו מצביע על כך שנושא התהליך המדיני בין ישראל והרשות הפלסטינית אינו נלקח ברצינות.

השליח הישראלי למשא ומתן עו"ד יצחק מולכו והשליח הפלסטיני סאיב עריקאת, נפגשו השבוע שוב בירדן במסגרת ניסיונות הקוורטט להביא לחידוש המשא ומתן בין הצדדים. בלשכת ראש הממשלה אמר כי השיחות עוסקות כעת במסגרת לחידוש השיחות, ולא פירטו על תוכנן. עם זאת, המלך עבדאללה צפוי להיפגש עם הנשיא אובמה בשבוע הבא בארה"ב ולעדכנו במגעים. הפלסטינים טוענים כי 26 בינואר הוא התאריך שנקבע על ידי הקוורטט לחידוש המשא ומתן, ומאיימים כי אם לא תסוכם מסגרת עד מועד זה יחדשו את המהלכים החד צדדים להכרה באו"ם ובארגונים הבינלאומיים.

בשבוע האחרון דווח על ניסיונות שונים של הקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל לבצע מחוות כלפי אבו מאזן, דוגמת שחרור אסירי פתח, במטרה לקדם את המשך המגעים. עם זאת, גורמים ישראלים הדגישו כי למרות הרצון לחדש את המגעים, עוד מוקדם לדבר על מחוות, והוסיפו כי למרות האיום הפלסטיני על חידוש המהלכים החד צדדיים, ישראל מתכוונת להמשיך במגעים לקראת חידוש משא ומתן ישיר בין הצדדים.

עוד באותו נושא
הבית הלבן: "מגנים בתוקף את חיסול המדען באירן"
ארה"ב בירכה על חידוש המגעים: "השלום דחוף מתמיד"
שר ההגנה פנטה נזף בישראל: אתם תורמים לבידודכם

(עדכון ראשון: 20:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully