וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב בירכה על חידוש המגעים: "השלום דחוף מתמיד"

טל שלו

2.1.2012 / 1:39

בוושינגטון קיבלו בסיפוק את הבשורה על חידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. "יודעים שהדרך אל המטרה לא קלה, על שני הצדדים לפעול באומץ כדי לקדם את השלום", נאמר בהודעת קלינטון

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, בירכה אמש (ראשון) על ההודעה בדבר חידוש המגעים למשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. בהודעה שפרסמה קלינטון נאמר כי "אנו מברכים ותומכים בהתפתחות החיובית, ומעריכים את מאמצי מלך ירדן ושר החוץ הירדני להביא את שני הצדדים לדון יחדיו, ולעודד אותם לגשת לפגישות האלה בצורה מובנה".

עוד מסרה קלינטון בהודעה, בהתייחסה להצעת מתווה הקוורטט בספטמבר, כי "ידענו אז שהדרך אל המטרה הזו לא תהיה קלה, איך זה חיוני ששני הצדדים ינצלו את ההזדמנות הזאת. אנו מלאי תקווה כי התהליך יוכל להתקדם על המסלול שהוצע על ידי הקוורטט. כפי שהנשיא ואני אמרנו בעבר, הצורך בשלום דחוף יותר מתמיד. הסטטוס קוו אינו יכול להימשך ועל הצדדים לפעול באומץ כדי לקדם את השלום".

בנימין נתניהו, ברק אובמה ואבו מאזן צועדים בבית הלבן. רויטרס
בוושינגטון הגיבו בסיפוק. אבו מאזן, ברק אובמה ובנימין נתניהו/רויטרס

מוקדם יותר אתמול דווח כי לאחר דיווחים רבים על משא ומתן חשאי בין הצדדים ו"דילוגים" של שליחים אמריקניים בין ירושלים לרמאללה, ישראל והפלסטינים שבים לנהל מגעים רשמיים וגלויים בדרג ביניים.

עו"ד יצחק מולכו, שליחו של ראש הממשלה נתניהו, יבוא לעמאן ביום שלישי, וישתתף במפגש של נציגי הרביעייה הבינלאומית (הקוורטט) עם צוות המשא-ומתן הפלסטיני. בפגישה צפוי להשתתף גם ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת.

התיווך הירדני סייע רבות להתנעת תהליך השלום הקפוא. בעוד שנתניהו ואבו מאזן לא נפגשו מאז ועידת הפסגה בבית הלבן בחודש ספטמבר 2010, הנשיא שמעון פרס נפגש בחודש נובמבר בירדן עם המלך עבדאללה, שהביע בפניו דאגה מהבנייה בהתנחלויות, המכשילה, לדבריו, את המגעים להסכם שלום. גם יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, שהייתה אחראית בעבר על ניהול המגעים להסדר קבע, נפגשה עם אבו מאזן בעמאן לפני כמה שבועות, בתיווך הירדנים.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר אתמול כי אם הקוורטט לא יצליח להשיב את ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן עד 26 בינואר, "משמעות הדבר היא שהקוורטט נכשל, וההנהגה הפלסטינית תשקול מחדש את עמדתה". בריאיון לטלוויזיה הפלסטינית, אישר אבו מאזן כי ירדן משקיעה מאמצים להפגיש בין הצדדים בתיווכה של הרביעייה הבינלאומית, אך הוסיף: "אם לא יקרה דבר, כל האופציות פתוחות בפנינו". עם זאת, אבו מאזן שלל אפשרות כי תפרוץ אינתיפאדה שלישית.

לקריאה נוספת
עכשיו זה רשמי: המגעים עם הפלסטינים מתחדשים השבוע
הנשיא פרס: "נתניהו מאמין פחות ממני בשלום"
אבו מאזן: "אין לפקפק ברצון הפלסטינים במשא ומתן"

לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully