וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: המגעים עם הפלסטינים מתחדשים השבוע

טל שלו

2.1.2012 / 0:14

יצחק מולכו, שליחו של ראש הממשלה נתניהו, ייפגש ביום שלישי בירדן עם מקביליו הפלסטינים ועם נציגי הרביעייה הבינלאומית. הפלסטינים: ישראל טרם הגישה את הצעותיה לקראת הפגישה

אחרי דיווחים רבים על משא ומתן חשאי בין הצדדים ו"דילוגים" של שליחים אמריקניים בין ירושלים לרמאללה, ישראל והפלסטינים שבים לנהל מגעים רשמיים וגלויים בדרג ביניים.

עו"ד יצחק מולכו, שליחו של ראש הממשלה נתניהו, יבוא לעמאן ביום שלישי, וישתתף במפגש של נציגי הרביעייה הבינלאומית (הקוורטט) עם צוות המשא-ומתן הפלסטיני. ראש מערך ההסברה במשרד ראש הממשלה, יועז הנדל, אמר אמש (ראשון) כי ישראל "מודה למלך ירדן ולשר החוץ הירדני על היוזמה לכנס את הצדדים בהתאם למתווה הקוורטט". בפגישה צפוי להשתתף גם ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת.

התיווך הירדני סייע רבות להתנעת תהליך השלום הקפוא. בעוד שנתניהו ואבו מאזן לא נפגשו מאז ועידת הפסגה בבית הלבן בחודש ספטמבר 2010, הנשיא שמעון פרס נפגש בחודש נובמבר בירדן עם המלך עבדאללה, שהביע בפניו דאגה מהבנייה בהתנחלויות, המכשילה, לדבריו, את המגעים להסכם שלום. גם יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, שהייתה אחראית בעבר על ניהול המגעים להסדר קבע, נפגשה עם אבו מאזן בעמאן לפני כמה שבועות, בתיווך הירדנים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שרת החוץ של ארה"ב הילרי קלינטון, השליח האמריקאי למזה"ת ג'ורג' מיטשל בועידת פסגה בוושינגטון- ספטמבר 2010. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
אבו מאזן עם שרת החוץ קלינטון ונתניהו בוושינגטון/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

מוקדם יותר אתמול אמר יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי אם הקוורטט לא יצליח להשיב את ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן עד 26 בינואר, "משמעות הדבר היא שהקוורטט נכשל, וההנהגה הפלסטינית תשקול מחדש את עמדתה". בריאיון לטלוויזיה הפלסטינית, אישר אבו מאזן כי ירדן משקיעה מאמצים להפגיש בין הצדדים בתיווכה של הרביעייה הבינלאומית, אך הוסיף: "אם לא יקרה דבר, כל האופציות פתוחות בפנינו". עם זאת, אבו מאזן שלל אפשרות כי תפרוץ אינתיפאדה שלישית.

הפלסטינים: ישראל טרם הגישה הצעות בנושאי הגבולות

לפי דרישת הקוורטט, שני הצדדים היה אמורים להגיש הצעות בנושאי הגבולות והביטחון עד 26 בינואר. בין היתר דווח כי הפלסטינים מוכנים לוותר על הקפאת הבנייה כתנאי לחידוש השיחות, ודרשו, תחת זאת, לשחרר למעלה ממאה אסירים. ישראל סירבה להצעה, והמשיכה לטעון כי היא מוכנה לשוב לשיחות ישירות רק ללא תנאים מוקדמים.

הפלסטינים טענו כי בעוד שהם כבר הגישו את המסמכים, ישראל טרם עשתה זאת. שר החוץ הפלסטיני, ריאד מאלכי, קרא לקוורטט להכריז על כישלונן המשא ומתן בשל העקשנות הישראלית, כלשונו. "על הקוורטט לחשוף מי אחראי לכישלון המשא ומתן", אמר. "האם ישראל אחראית או פלסטין? העולם צריך להבין מה קורה באמת".

עוד בנושא
הנשיא פרס: "נתניהו מאמין עוד פחות ממני בשלום"
אבו מאזן: אין לפקפק ברצון הפלסטינים במשא ומתן

לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net.il

(עדכון ראשון: 18:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully