וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס: "נתניהו מאמין פחות ממני בשלום"

ניר יהב

30.12.2011 / 12:05

בראיון ל"א-שרק אל-אווסט" העריך נשיא המדינה כי המשא ומתן עם הפלסטינים יתחדש בחודש הבא. פרס אף גילה כי "חלה התקדמות רבה" בשיחות שניהל עם אבו מאזן. על אירן: "עניין בינלאומי"

נשיא המדינה שמעון פרס מעריך כי המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים צפוי להתחדש בחודש הבא. בראיון שהעניק הבוקר (שישי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, ציין הנשיא פרס כי לטעמו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מאמין פחות ממנו בשלום. פרס נשאל ארוכות על הקיפאון בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. הוא אישר כי בשיחות שניהל בחודשים האחרונים עם יו"ר הרשות אבו מאזן "חלה התקדמות רבה" וכי המגעים עמו התנהלו "בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו", והוסיף כי המגעים היו יכולים להפוך "רציניים מאד" אילולא ראש הממשלה נאלץ להפסיק את המגעים. "נתניהו אמר לי שהוא רוצה לתת הזדמנות להצעת הקוורטט, ומאז הופסקו המגעים", הוסיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת מושב החורף בכנסת , אוקטובר 2011. עומר מירון
"הוא ראש הממשלה והוא המחליט". פרס ונתניהו בכנסת/עומר מירון

"אני מאמין במשא ומתן ישיר", אמר נשיא המדינה. "הקוורטט איננו חלופה לכך. לכל גורם בקוורטט יש אינטרסים. רוסיה לדוגמא: היא עומדת לצד הנשיא בשאר אסד שטובח בעמו. המצב בסוריה גם מדאיג את ירדן ולבנון. הנשיא אסד, שהחל את חייו הפוליטיים כרופא עיניים, מתגלה כעת כרוצח. 'חברנו' הלבנוני, חסן נסראללה, ההומניטארי הדגול, משרת את האינטרסים של אירן. רוסיה היא חלק מהקוורטט. זהו מצב חדש שלא היה בעבר".

פרס אישר עוד כי "קיימים הבדלים" בינו לבין נתניהו: "הוא פחות מאמין בשלום מאשר אני, אבל הוא רוצה שלום. כל המגעים שקיימתי עם הפלסטינים נערכו בתיאום איתו. הוא ראש הממשלה והוא המחליט. יש לו גם שיקולים קואליציונים ומפלגתיים, אך הוא יודע שאין חלופה לשלום. השלום הוא זה שיביא שגשוג".

פרס אמר עוד כי המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים צפוי להתחדש בחודש הבא. כשנשאל אם הן תהיינה חשאיות וישירות, ענה: "הן יהיו שיחות רגועות. אסור להתייאש. יש עמדות שמעוררות ייאוש אבל איני מיואש. כל צד עושה טעויות. תראה את אבו מאזן לדוגמא נפגש עם אמנה מונא (המחבלת הפלסטינית שהייתה מעורבת ברציחת הנער אופיר רחום ושוחררה במסגרת עסקת שליט – נ.י) בטורקיה. האם אני מרוצה מכך? לא. אני מעריך את האדם הזה ולא הבנתי למה נפגש עמה".

בראיון התייחס נשיא המדינה באופן ישיר גם לנעשה בטהרן ובדמשק. לדבריו, אירן הולכת ומתקרבת לפצצה גרעינית, אולם ישראל אינה הכתובת היחידה לתבוע דרישות מאירן בנושא זה. "זו סוגיה בינלאומית גדולה", אמר הנשיא "ואני נותן אמון במנהיגים שהודיעו כי לא יאפשרו לאירן להגיב לשלב הזה. אירן היא סכנה לא רק לישראל אלא על העולם הערבי כולו ועל העולם כולו". בהתייחסו למצב בסוריה, אמר פרס כי הוא "מדאיג לא רק את ישראל אלא את כולם".

באשר למהפכות בעולם הערבי אמר פרס כי הוא מאמין "בדור הצעיר, גם בעולם הערבי". לדבריו, אין סיבה לאותו דור לשנוא את ישראל "משום שיש בישראל רצון אמיתי לשלום וקיים בה ויכוח תמידי בנושא השלום. הטרור הוא זה שמכשיל את השלום. עזבנו את עזה אך עזה לא רוצה לעזוב אותנו. ממשיכים לירות עלינו טילים. עזבנו את לבנון, וממשיכים לירות טילים. מה חמאס רוצה?!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully