וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחה חקירת האיומים על יאיר לפיד בפייסבוק

11.1.2012 / 11:40

לאחר שאתמול עלתה ההודעה המאיימת על סופו של לפיד ש"יהיה כמו זה של רבין" אם ירוץ לפוליטיקה, משטרת תל אביב פתחה בחקירה בעקבות תלונה שהגיש אדם שלא מטעמו של לפיד

היחידה לחקירות מחשב במפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב פתחה הבוקר (רביעי) בחקירה בעקבות האיום על חייו של יאיר לפיד בפייסבוק. זאת בעקבות תלונה שהוגשה במשטרת מרחב ירקון על ידי אזרח, שלא מטעמו של לפיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה מ"קיר" הפייסבוק של לפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפיד משתמש בפייסבוק כדי לשמור על קשר ישיר עם קהל תומכיו, קוראי הטור שלו בעיתון "ידיעות אחרונות", שלל מעריצים - וכעת, גם עם מצביעים פוטנציאליים. ראשיתה של הפרשה אתמול, כשא', משתמש ברשת החברתית, אחד מרבים המבקרים תדיר בעמוד של לפיד - הזמין לכל מי שמעוניין להביע בו את דעותיו באופן חופשי – העלה הודעה לעמוד בה הוא מאיים לרצוח אותו, והזהיר כי סופו של לפיד "יהיה כמו זה של רבין". בהודעה רוויות שגיאות כתיב, כתב המשתמש כי לפיד הוא "ממזר בן ממזר ללא תקנה". בהתייחסו לאביו המנוח של לפיד ומייסד מפלגת שינוי, טומי לפיד, "איחל" המשתמש א' ללפיד: "אם היית ממזר סטנדרטי, היית אולי יכול להשתנות, אבל עם אבא מלוכלך ורקוב כמו שלך?".

"אנטישמי שונא ישראל"

המשתמש א' לא הסתפק בהבעת דעתו האישית על לפיד, ואף איים כי "וואלה תאמין לי אם אני רואה אותך, בא לי להרוג אותך". עוד נכתב בהודעה כי יאיר לפיד הוא "אנטישמי שונא ישראל" והמשתמש א' עודד לרצוח אותו: "כל המיישם זאת יבורך". הוא אמר עוד כי ללפיד אין סיכויים בהתמודדות מול ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ההודעה, שנמחקה זמן מה אחרי שהועלתה ל"קיר" הפייסבוק של לפיד, גררה גינויים רבים מצד הגולשים האחרים בעמוד.

לפיד הכריז ביום ראשון האחרון על עזיבת התכנית "אולפן שישי" – צעד שסלל את ראשית דרכו אל הפוליטיקה. בעמוד הפייסבוק שלו, הוא כתב באותו היום כי "אני יוצא לדרך חדשה. מצוייד בעיקר בעוצמה שנותנת לי העובדה שאני עושה דבר שאני מאמין בו. אתם הקהילה שלי, ואני שואב מכם הרבה כוח. מבטיח לתת פה עדכונים ולהמשיך להקשיב לכם". ההכרזה גררה סערה במערכת הפוליטית, שהביאה כבר לברכות אך גם להתקפות ועקיצות מצד חברי כנסת ואישי ציבור.

לקריאה נוספת
איום על לפיד בפייסבוק: "סופך יהיה כמו של רבין"
יאיר לפיד לח"כים: "מה מפחיד אתכם כל כך?"
לפיד נכנס לפוליטיקה: "סוף סוף נדע מהן עמדותיו"
יאיר לפיד פורש מ"אולפן שישי", ייכנס לפוליטיקה
פרשנות: מליברמן עד לבני – כולם מפחדים מלפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully