וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה ב"הולילנד" תובע מיליונים מהלל צ'רני

צ'רני, שמכתב האישום בפרשה שיחד את ראש הממשלה לשעבר אולמרט, עשוי גם לשלם 30 מיליון שקל לעד המדינה - אם תתקבל תביעה אזרחית שהגיש בעניין העד על שכר שהובטח ולא הועבר לו, לדבריו

עד המדינה בפרשת "הולילנד" הגיש היום (ראשון) תביעה אזרחית בגובה 30 מיליון שקל נגד הנאשם המרכזי בפרשה, איש העסקים הלל צ'רני, שעל פי כתב האישום שהוגש נגד המעורבים בפרשה שילם מיליוני שקלים ככספי שוחד לשורה נבחרי ונציגי ציבור, בהם גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. העד טוען כי צ'רני נמנע מלשלם לו את מלוא שכרו, ואף לא החזיר לו כספי שוחד שונים ששילם מכיסו, לטענתו, לבקשת צ'רני. עד המדינה מבהיר כי בתביעה הוא אינו מבקש החזרים עבור אותם כספי שוחד.

הלל צ'רני הנאשם המרכזי בפרשת הולילנד אפריל 2010. אורי לנץ
ישלם 30 מיליון שקל? צ'רני/אורי לנץ

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, טוען עד המדינה ששמו נאסר לפרסום, כי הוא היה במשך שנים הדמות המרכזית שהובילה את קידום פרויקט "הולילנד", ובשל כישוריו וקשריו הפקיד בידו צ'רני את מלאכת הכנת התכנון לפרויקט, את הפיקוח על התקדמות הבניה ואת המגעים מול כל רשויות התכנון ומול העירייה.

במקום שכר - 10% מהכנסות הפרויקט

לפי התביעה, משכורתו של העד עמדה תחילה על 1.5% מעלות הפרויקט ובהמשך שונתה ל-600 אלף דולר בשנה. בנוסף, שולמו לו מיליון דולר בתור מענק. לדבריו, במשך חמש שנים שולמו לו שלושה מיליון דולר. עם זאת, ב-2004 הודיע לו צ'רני כי יתקשה להמשיך ולשלם לו 50 אלף דולר בחודש, ותחת זאת הציע לו 10% מההכנסות הצפויות ממכירת הדירות במתחם. לטענת העד, מדובר בסכום של למעלה מ-33 מיליון דולר.

העד מתאר בתביעה כמה פעל למען אישור הפרויקט השנוי במחלוקת, ולא נמנע מלתאר את פעולות השוחד לטענתו. "הליכי התכנון בפרויקט הולילנד לא היו שגרתיים (בלשון המעטה) ורחוקים היו מלהתנהל כתקנם", נכתב בתביעה. העד מתאר את "ההוצאות המיוחדות" שהיו בפרויקט, שהסתכמו במיליוני שקלים, כולל כספים שניתנו לגורמים שבסופו של יום לא הוגש נגדם כתב אישום. הוא מציין את חשיבותו של אולמרט לפרויקט, וכיצד סייע לצ'רני גם כשהיה שר התעשייה, המסחר והתעסוקה. לדברי העד, הוא וצ'רני שילמו לאולמרט "סכומים נכבדים מעת לעת", וכי צ'רני מיהר לממן כל סכום שאולמרט דרש "ללא שאלות ובלי שהיות". כך גם מתייחס העד לנאשמים אחרים בפרשה.

עד המדינה טוען שלאחר שצ'רני נמנע מלשלם לו את שכרו הוא הסתבך בחובות לשוק האפור וסבל מאיומים על חייו ועל בני משפחתו. במקביל, הוא טוען שחלה במחלה קשה ומצבו הפיזי והנפשי הידרדר. יצוין כי באפריל השנה הגיש צ'רני תביעה בגובה 2.65 מיליון שקל נגד עד המדינה, בטענה שנתן לעד הלוואה לכיסוי חובותיו, לאחר שהעד אמר לו כי הוא ניצב בפני איומים. אולם לטענתו, העד לא השיב לו את הכסף.

פרקליטו של צ'רני, עורך הדין בועז בן-צור, אמר כי תגובתו לתביעה תמסר בבית המשפט.

אולמרט קיבל שוחד עבור הולילנד? כותרות אחרונות
הפאזל הושלם: שלוש פרשות שחיתות בכתב אישום אחד
אולמרט מגיב: ”האישום נועד להשפיע על המשפטים האחרים”
פרשת הולילנד: אולמרט מואשם בקבלת שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully