וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט מגיב: "האישום נועד להשפיע על המשפטים האחרים"

גלעד גרוסמן

5.1.2012 / 10:21

יועצו של ראש הממשלה לשעבר טוען כי הגשת כתב האישום ב"פרשת הולילנד" בגין קבלת שוחד מבוססת על "סיפורי אלף לילה ולילה" של עד מדינה שקיבל תשלום מהמדינה עבור עדותו

הגשת כתב האישום הבוקר (חמישי) נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בקבלת שוחד במסגרת בניית פרויקט הבנייה היוקרתי "הולילנד" בירושלים נועדה להשפיע על המשפטים האחרים המתנהלים נגדו והאישומים עצמם מבוססים על "סיפורי אלף לילה ולילה" – כך מסר יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן בעקבות הגשת האישום.

"הגשת כתב האישום דווקא כעת, תוך כדי ניהול המשפט כנגד אולמרט, ובניגוד לכל אמת מוסר של הגינות בסיסית, היא שערורייה בפני עצמה, ויש בה לטעמנו ניסיון פסול להשפיע על בית המשפט הדן בימים אלו בעניינו של מר אולמרט ועומד בפני קבלת הכרעות", מסר יועצו של אולמרט.

דן מאשים את הפרקליטות בהסתמכות על טענות "שנולדו במוחו" של עד מדינה יחיד, "אשר בתי משפט שדנו בענייניו כבר ביקרו אותו בעבר בחריפות, ואת נטייתו שלא לומר אמת". כמו כן, הוסיף דן, עד המדינה "לא היסס להסתיר מהמשטרה ומהפרקליטות את העובדה שניסה לסחוט אנשים שונים, אותם הפך אחר כך בהבל פיו לחשודים".

לקריאת כתב האישום המלא

"תמך בהולילנד כדי להביא אוכלוסייה חזקה לעיר"

עוד האשים אולמרט את הפרקליטות במתן תשלום לעד המדינה "במקום להוקיע אדם זה ולהעמיק את הבדיקות בעניינו", לדבריו כדי "שישמיע את מה שמשלמים לו להשמיע. הדבר נעשה במחשכים הרחק מעיני הציבור ואפילו כעת, לאחר שמוגש כבר כתב אישום, מסרבת הפרקליטות לגלות לציבור את תנאי ההסכם שחתמה עמו", נמסר.

לטענת דן, אולמרט הצהיר כי לא נטל שוחד מעולם, לא במישירין ולא בעקיפין, והגשת כתב האישום לא תשנה עובדה זו. "אולמרט, כראש העיר ירושלים תמך בפרויקט 'הולילנד' כבר מתחילתו, וזאת במתכונתו הראשונית של הפרויקט, לפני שהוכנסו בפרויקט שינויים רחבים מאוד לאחר תקופתו. אולמרט תמך בפרויקט המקורי מתוך אמונה, כי דווקא בתקופה בה אוכלוסייה רחבה נוטשת את עיר הבירה, יסייע פרויקט זה להשאיר בירושלים אוכלוסייה חילונית מבוססת שהעיר כה זקוקה לה".

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה הבוקר כתבי אישום נגד אולמרט בגין קבלת שוחד, בעת ששימש כראש עיריית ירושלים. עוד מואשמים בפרשה ראש לשכתו לשעבר שולה זקן בגין קבלת שוחד והלבנת הון וראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי בגין קבלת שוחד. בנוסף מואשמים בפרשה בגין מתן שוחד אנשי העסקים אביגדור קלנר והלל צ'רני, שהינם מבעלי הקרקעות במתחם הולילנד. אנשי העסקים אמנון ספרן ושמעון גלאון שמכהנים כמנכ"לים בחברה של צ'רני מואשמים במתן שוחד. אנשי עיריית ירושלים: מהנדס העירייה לשעבר אורי שטרית, סגן ראש העירייה יהושע פולק, וחברי מועצת העיר אברהם פנר ואליעזר שמחיוף המואשמים בקבלת שוחד. מאיר רבין, ששימש כ"מעאכר" והיה עוזרו של עד המדינה בפרשה, מואשם במתן שוחד עקב חלקו בהעברת כספי השוחד.

פרשת הולילנד: אולמרט מואשם בקבלת שוחד

עוד תגובות

פרקליטיו של יעקב אפרתי, עורכי הדין ירון קוסטליץ, הדס ליס ונעה פירר ממשרד ד"ר וינרוט, אמרו בתגובה לכתב האישום כי "אפרתי אינו קשור בכלל לפרשת הולילנד ולא יוחסה לו כל עבירה בגינה. הפרקליטות גם קיבלה במלואה את עמדתנו בשימוע, לפיה מר אפרתי לא קיבל שוחד ממאן דהוא בעניינה של חברת הזרע". לדבריהם, "אנו מאמינים שגם הטענה הבודדה שנותרה בעניינה של חברת תעשיות מלח תדחה על ידי בית המשפט ושאפרתי יזוכה מכל אשמה. מצער אפוא עד מאוד כי הפרקליטות החליטה להעמיד לדין בכל זאת את מר אפרתי, ולגרור אותו למשפט סבוך בעניינים שאינם נוגעים לו כלל לפי עמדת הפרקליטות עצמה".

פרקליטו של אביגדור קלנר, עו"ד איתן מעוז, אמר שקלנר מכחיש את כל האישומים נגדו. "אנחנו נאבק על חפותו בבית המשפט", אמר.

פרקליטה של שולה זקן, עו"ד מיכה פטמן, אמר בתגובה לכתב האישום נגדה כי "זקן מסרה גרסה למשטרה בנוגע לחשדות שיוחסו לה, ושיתפה פעולה באופן מלא עם המשטרה. היא מסרה גרסה מפורטת, לפיה מערכת היחסים בינה לבין עד המדיה היתה חברית, ואף אבהית, במסגרתה החליפו הצדדים מתנות מעת לעת. הגברת זקן ביקשה החל מיומה הראשון של החקירה להתעמת עם עד המדינה, שכן לגרסתה מעולם הוא לא עירב אותה בענייני עבודת משרדה ולא ביקש ממנה דבר הקשור לענייני עבודתה. אך המדינה, משיקוליה שלה, בחרה לשלא להעמיד את גרסתו המפוקפקת של עד המדינה במבחן של מפגש שכזה, וכעת מסתמכת על גרסה זו, שאין לה שחר. הגברת זקן מעולם לא ביקשה או קיבלה כספי שוחד, ואם טיפלה בקיום פגישות כלשהן, אז הרי שהדבר נעשה במסגרת עבודתה השוטפת".

פרקליטיו של דני דנקנר הודיעו כי הוא כופר באשמות המיוחסות לו. בהודעתם של עורכי הדין יורם ראב"ד, יוסי בנקל ונבות תל צור, "דני דנקנר מעולם לא שיחד איש, הטענות בעניין זה חסרות שחר, ואין להן בסיס כלשהו בחומר הראיות. צר לנו שמבססים כתב אישום ורומסים כבודו של אדם ללא בדל ראיה ובהתבסס על עדות מפוקפקת חסרת כל אמינות של עד מדינה, שהתגלה כבר כסחטן וכזייפן חסר תקנה". עוד נמסר כי "אנו רואים בחומרה את הגשת האישום מבלי להתייחס ומבלי לבחון כלל את הטענות המהותיות שהועלו בשימוע. הדחייה הגורפת של הטעונים בשימוע מלמדת, שהליך השימוע היה בגדר 'משחק מכור', אשר יש בו לפגוע באופן אנוש במוסד השימוע ובאמון הציבור בשיקול דעת הפרקליטות, אשר 'דאגה' להביא לידיעת דנקנר את דבר החלטתה בעניין זה, כמו בעניינים אחרים, באמצעות כלי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully