וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחור שאני מכיר": כך ניסה אשכנזי להרחיק עצמו מהרפז

תחקיר "עובדה" חושף כיצד ניסה הרמטכ"ל לשעבר בחקירתו במשטרה להוכיח שלא היה לו קשר קרוב עם החשוד בזיוף המסמך. עוזרו של אשכנזי, וינר, בחקירה: "הרמטכ"ל אמר לי שהרפז יצור עמי קשר"

"קיבלתי את המסמך דרך בחור שאני מכיר" – כך, מבלי לפרט, התייחס הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במילואים גבי אשכנזי, למקור קבלת "מסמך הרפז", במהלך חקירת המשטרה. בתחקיר שתציג היום (שני) אילנה דיין בתכנית "עובדה" בערוץ 2, נחשפים תמלילי החקירה של אשכנזי, כמו גם של עוזרו ארז וינר, במסגרתם ניסה הרמטכ"ל בכל כוחו להרחיק את עצמו מהמסמך ומהאיש לו מיוחס זיופו, בועז הרפז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טופס חקירתו של אשכנזי במשטרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוקרים לא הסתפקו בתשובתו החלקית של אשכנזי, והמשיכו ללחוץ עליו כדי שזה יספר על עומק הקשר בינו לבין הרפז. "מי זה בועז, ספר לי עליו", פנה החוקר לאשכנזי. זה השיב לו: "אני אפילו לא יודע איפה הוא גר, הוא לא היה אצלי בבית... כשנהפכתי לרמטכ"ל דיברנו כמה פעמים... אני מקבל עשרות פניות (...). אני הבנתי שלבועז היו כל מיני מקורבים. היה מחובר. שמע, ככה וככה אני לא התעסקתי איתו". החוקר המשיך לנסות ולהקשות: "ספר לי על דרך קבלת המסמך", ונענה: "אני לא זוכר אם בועז (הרפז) או ארז (וינר, עוזר הרמטכ"ל) דיבר איתי, אבל ארז הביא לי את הנייר".

וינר "נתקל בקשיי זיכרון"

וינר עצמו, שהעיד אף הוא במשטרה, נתקל בתחילת חקירתו ב"קשיי זיכרון", וטען שאינו זוכר אפילו את שם המשפחה של הרפז. בהמשך, כשהחוקרים עימתו אותו עם עדותו של הרפז, הוא הודה שהיה איתו בקשר. וינר אף אמר בחקירתו שמי ש"שידך" בינו לבין הרפז היה לא אחר מאשר הרמטכ"ל אשכנזי: "הקשר עם בועז מתחיל לקראת סוף פברואר. זה התחיל מזה שביום ראשון בשבוע, הרמטכ"ל אומר לי אצלו במשרד – 'יכול להיות שיתקשר אליך מישהו בשם בועז'. לא זוכר בדיוק את השיחה. גבי אומר שיכול להיות שבועז יתקשר מדי פעם ואומר לי שאעדכן אותו בדברים הרלוונטיים. ואכן בועז מתקשר אחרי כן".

גם הרפז עצמו ממשיך לשנות את גרסאותיו. כעת טוען מי שחשוד בזיוף המסמך שנועד לכאורה לסכל את מינויו של אלוף יואב גלנט לרמטכ"ל, כי לא זייף את המסמך אלא קיבל אותו מגורם אנונימי כשישב בבית קפה במתחם ה"סינמה-סיטי" בגלילות. על פי גרסתו החדשה, שפורסמה הבוקר בעיתון "הארץ", אותו אדם שלא הכיר ביקש ממנו להעביר את המסמך הלאה.

לדברי מקורבים להרפז, במשך ארבעה חודשים לא נוצר כל קשר עם פרקליטות המדינה בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום, ובשלב זה הוא ממתין לשימוע בעניינו. אחד ממקורביו אמר אמש בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "בועז נוצל במסגרת ריב בין הלשכות של שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. כפי שהדברים נראים בנקודה זו, הפרשה צוברת את הממד הנכון שלה. בועז אפילו לא היה שחקן משנה. בועז מודה היום: 'עבדו עליי כדי שאעביר את המסמכים הלאה'. בועז בפירוש לא העביר את המסמכים לתקשורת. המסמך שהגיע אליו, הועבר ממנו ללשכת הרמטכ"ל ומשם הועבר לקבוצת האנשים שמצאה את הדרך להעביר את המסמך לערוץ 2", אמר.

מדובר צה"ל נמסר כי "מבדיקה מול אל"מ ארז וינר עולה כי בעדותו במשטרה מסר ארז עדות מפורטת ויסודית לרבות פרטיו של בועז הרפז וכל המיוחס לו בדבר קשיי זיכרון לכאורה אינם עולים בקנה אחד עם העדות שמסר".

עוד בנושא
בועז הרפז: ”לא זייפתי המסמך, קיבלתי אותו”
מסתמן: בגלל ’מסמך הרפז’ - ”איזנקוט לא ימונה לסגן הרמטכ”ל”
אשכנזי: ”לא כתבתי מכתבים ולא קשרתי קשרים”

(עדכון ראשון: 20:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully