וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: "לא כתבתי מכתבים ולא קשרתי קשרים"

הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, התייחס לדיווחים על מעורבותו בפרשת הרפז ואמר כי לא הכיר איש בצבא שעסק במסמך. "אף אחד בצה"ל לא היה מעורב בכתיבה או בהדלפה שלו"

גבי אשכנזי התייחס הערב (שני) לדיווחים על מעורבות אפשרית שלו ושל אשתו ב"פרשת הרפז". אשכנזי הצהיר בנאום בהרצליה, כי לא היה קשור לחיבור מסמך הרפז או לקנוניה לכאורה הקשורה לו. "אני יכול לומר לכם שלא עסקנו בצה"ל בכתיבת מכתבים או בקשירת קשרים", ציין. "המשטרה חקרה את פרשת המסמך וקבעה את תוצאתה, שלא הפתיעה אותי. אף אחד בצה"ל לא היה מעורב בכתיבה או בהדלפה שלו".

אשכנזי הוסיף כי הוא שיתף וימשיך לשתף פעולה עם רשויות האכיפה כל שיידרש והוסיף כי הוא אינו "מתכוון להיגרר אחרי המסע הזה שכוונותיו ברורות לי ורצוף אמירות לא נכונות ומניפולטיביות. יש לי אמון מלא במבקר המדינה שבודק את הפרשה הזו".

ביום חמישי נחת אשכנזי בישראל לאחר שהות ממושכת בארצות הברית לתוך סערת חשיפת הפרטים החדשים על הפרשה ועל קשרים לכאורה שקיימו בועז הרפז, החשוד בזיוף המסמך שנקשר לשמו לבין אשתו של אשכנזי, רונית, כפי שחשפה איילה חסון מהערוץ הראשון. באותו היום הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי לא תיפתח מחדש החקירה בנושא המסמך המזויף.

"פרשת הרפז" - כותרות אחרונות:
פרקליט המדינה: "ההתנהלות בפרשת הרפז מביכה"
אשכנזי בישראל: "יודע מי עומד מאחורי ההכפשות"
פרשת הרפז: מי הם השרוף, הלבקן והזקן עם התה?

להשגיח על מצרים, לשפר היחסים עם טורקיה

אשכנזי נאם בכנס בנושאים אסטרטגיים באזור שכינס המרכז הבינתחומי בהרצליה והתייחס לשורה של אתגרים הניצבים בפני ישראל. הרמטכ"ל לשעבר העריך כי לא ניתן למנוע את בקשת הפלסטינים להכרה על ידי האו"ם. הוא ציין עוד כי קיים חוסר ודאות לגבי המצב שלאחר ההכרה והוסיף כי להערכתו הפלסטינים לא יחדשו את הטרור לאחר ההכרה באו"ם בחודש הקרוב. "אני לא חושב שהפלסטינים רוצים לבחור בטרור, הם מבינים את המחיר, הם למדו מהאינתיפאדה השנייה", אמר אשכנזי, "אין להם כוונה שהאלימות תצא משליטה".

לגבי המצב במצרים הזהיר אשכנזי כי "כוחות קיצוניים" עלולים לתפוס את השלטון בקהיר. הוא הסביר כי לאחר נפילת הנשיא חוסני מובארק, ייאלץ המשטר החדש של המועצה הצבאית העליונה להתמודד עם "בעיות ישנות", בעיקר בתחום הכלכלי, והציע "להשגיח" על השכנה מדרום בכדי למנוע הידרדרות נוספת ביחסים בין קהיר לירושלים. "אני מאמין לאלה שסבורים שהסכם השלום עם מצרים הוא חיוני וחשוב לישראל. עם כל הבעיות שיש לנו, כדאי לנו לשמור על השלום מאשר להתמודד עם האלטרנטיבות".

בנאום סקר הרמטכ"ל לשעבר את המצב האזורי נוכח המהפכות בעולם הערבי ואמר כי על כולם לנהוג בזהירות בהערכותיהם לגבי מצב הסיום של המהפכות בתוניסיה, מצרים, סוריה ומדינות נוספות. לדבריו, התמורות בעולם הערבי מסכנות גם משטרים מלוכניים דוגמת ירדן ומגבירות את המתח בין שיעים לסונים. הוא גם התייחס ליחסים עם טורקיה ואמר כי ישראל צריכה לנקוט בכל הצעדים הדרושים בכדי למנוע הרעה נוספת ביחסים, שהידרדרו לאחר פרסום דו"ח פאלמר לחקר אירועי המשט לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully