וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: בגלל 'מסמך הרפז' - "איזנקוט לא ימונה לסגן הרמטכ"ל"

19.12.2011 / 16:57

גורם צבאי סבור שלאור התנהלותו סביב "מסמך הרפז", קרבתו למי שפרסמו והעובדה שלא שיתף את שר הביטחון בידיעותיו - יחליט ברק שלא למנותו לתפקיד היוקרתי. מי נותר במירוץ?

אלוף פיקוד הצפון לשעבר, גדי איזנקוט, ומי שהיה אחד המועמדים הבולטים להתמנות לתפקיד סגן הרמטכ"ל, לא יוכל להתמודד על התפקיד, בשל תפקודו סביב "מסמך הרפז" – כך אמר היום (שני) גורם המצוי בפרטי פרשת גלנט. בשיחה עם וואלה! חדשות העריך הגורם כי "כמו שזה נראה, האלוף איזנקוט לא יהיה סגן הרמטכ"ל הבא של צה"ל. מבקשים להדביק לו מעורבות במסמכים, בצורה שתזיק לו". הגורם מסר כי לבכירים במערכת הבטחון נרמז שלאור הממצאים, לא יוכל איזנקוט להתמודד על תפקיד הסגן, לאחר שהאלוף יאיר נווה יסיים את תפקידו באוקטובר 2010.

אלוף גדי אייזנקוט. דובר צה"ל
"מבקשים להדביק לו מעורבות במסמכים". איזנקוט/דובר צה"ל

איזנקוט, שמילא שורה של תפקידים בכירים בצה"ל, בהם ראש אגף המבצעים במטה הכללי, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, מזכירו הצבאי של שר הביטחון ברק ומפקד חטיבת גולני, לא צלח את סבב המינויים הקודם לרמטכ"ל, כשרב-אלוף גנץ גבר עליו. לטענת גורמים במערכת הביטחון, שר הביטחון אהוד ברק התאכזב מאוד מאיזנקוט, שהיה חשוף ל"מסמך הרפז" ובחר שלא לעדכן אותו. העובדה כי מקורבו, ד"ר גבי סיבוני, היה זה שסייע בהעברת המסמך לכלי התקשורת, רק העצימה את תחושת הכעס והאכזבה. בכך, מעריכים במערכת הביטחון, נפתחה ההתמודדות, ובה שלושה מועמדים בולטים: אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, והנספח הצבאי בוושינגטון, אלוף גדי שמני.

עם פרסום ההחלטה למנות את האלוף במיל' שי אביטל למפקד חזית העומק, התעורר שיח נוסף במטה הכללי סביב עתידו של אלוף פיקוד צפון לשעבר איזנקוט. גורם ביטחוני בכיר אמר כי ברגע שהרמטכ"ל החליט שלא למנות לתפקיד את האלוף איזנקוט עד שתחל ההתמודדות על תפקיד סגן הרמטכ"ל, "הבינו כולם שקרה כאן משהו גדול. איזנקוט הוגדר כפרויקטור של חזית העומק ואם לא נותנים לקצין ברמתו של איזנקוט לפקד על המפקדה החדשה, והרמטכ"ל הגיע למצב שהוא מקפיץ אלוף מהאזרחות לתפקיד, סימן שהוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים".

להרפז הותר לצאת לחו"ל, גלנט כבר חזר

במערכת הביטחון נכנסו לדריכות בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין יהודה וינשטיין, שלא להאריך את הצו האוסר על יציאתו לחו"ל של בועז הרפז, החשוד בזיוף המסמכים בהם תכנן לכאורה האלוף יואב גלנט את התמודדותו על תפקיד הרמטכ"ל. על פי הערכות, סנגוריו של הרפז רקמו הסדר טיעון עם פרקליטות המדינה, שיאפשר את אי-הארכת הצו. בשבוע שעבר אישרו מקורבי הרפז כי האחרון המריא לחו"ל לצורך עסקים. "מי שרצה לנקום בהרפז הצליח. עסקיו חובקי עולם, וכל יום שהוא לא היה בחו"ל פגע באופן משמעותי ביכולת שלו לקדם אינטרסים כלכליים". כאמור, על הרפז נאסרה היציאה מגבולות המדינה עקב טענה של גורמים בכירים במערכת הביטחון שלאחר שנודע ברבים על פעילותו של הרפז במערכת הביטחון, עלול לזלוג מידע מסווג לגורמים עוינים. גורמים שונים במערכת הביטחון מתחו ביקורת קשה על ההחלטה, וטענו כי היא נגועה בנקמנות אישית כלפי הרפז שמעורב בפרשה.

דמות מרכזית אחרת ב"פרשת הרפז", האלוף יואב גלנט, חזר לפני מספר שבועות מלימודים באוניברסיטת הרווארד, ובסוף החודש הקרוב יסיים רשמית את שירותו בצה"ל. לדברי גורמים המקורבים לאלוף, הוא קיבל שלל הצעות לתפקידי ניהול מחברות גדולות במשק וחברות ציבוריות, וביניהן גם רשות שדות התעופה, שעל ראשותה הוא עשוי להתמודד. לדברי אחד ממקורביו, "לגלנט יש בטן מלאה על מה שנעשה לו. רק אחרי פרסום דו"ח מבקר המדינה הוא יפתח את הפה על מה שעשו לו".

מדובר צה"ל נמסר כי "כידוע טיוטת דו"ח מבקר המדינה טרם פורסמה ועל כן כל ספקולציה או מסקנה הינן על אחריותו של הכתב בלבד, הטענה לפיה יש קשר בין אי מינויו של האלוף איזנקוט לעמוד בראש מפקדת העומק ובין טיוטת דו"ח הרפז שטרם קיימת - מופרכת ומשוללת כל יסוד וכלל לא עמדה על הפרק".

ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה כי "כידוע, טיוטת דו"ח מבקר המדינה טרם פורסמה ועל כן כל ספקולציה או מסקנה הנן על אחריותו של הכתב בלבד. הטענה לפיה יש קשר בין אי מינויו של האלוף איזנקוט לעמוד בראש מפקדת העומק ובין טיוטת דו"ח הרפז שטרם קיימת - מופרכת ומשוללת כל יסוד וכלל לא עמדה על הפרק".

"מסמך הרפז" - כותרות אחרונות
פרשת הרפז: ”גבי אשכנזי יעיד בפני מבקר המדינה”
הפרקליטות: לא ניתן היה להשיג תוכן מסרוני הרפז
פרשנות: קו ההגנה של גבי אשכנזי בפרשת הרפז


לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully