וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: אין לבנות על הפגישות עם הפלסטינים בירדן

טל שלו

5.1.2012 / 4:10

יממה לאחר הפגישות בין גורמים ישראלים ופלסטינים בירדן, מטיל יעלון ספק בתוצאותיהן. ?אבו מאזן נמנע מלשבת אתנו לשולחן כדי להימנע מהכרה במדינה יהודית?, אמר השר

?אין מה לבנות על מה שקרה השבוע בירדן?, יממה לאחר פגישתם הראשונה מזה שנה בין ישראל והרשות הפלסטינית, מביע המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון ספק גדול בסיכוי שהפגישה, שהוגדרה על ידי הצדדים כ?טובה?, תניב תוצאות. ?אבו מאזן נמנע מלשבת אתנו לשולחן כדי להימנע מהכרה במדינה יהודית?, אמר אמש (רביעי) השר יעלון בכינוס של חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בתל אביב, ?אין סיכוי להוציא ממנו הצהרה שגם אם נגיע לסיכום, זה יהיה סוף סכסוך וקץ התביעות. אבו מאזן משכתב את ההיסטוריה במאמר בניו יורק טיימס, ומבחינתנו זה אתגר לא פשוט להיאבק בזה?.

בעוד הפלסטינים והקהילייה הבינלאומית ממשיכים לדרוש הקפאה של ההתנחלויות, יעלון חזר על עמדתו לפיה הבעיה של הפלסטינים אינה עם קווי 1967 אלא עם עצם קיומה של המדינה היהודית. הוא הביע התנגדות חריפה לנסיגה ישראלית מהגדה: ?כשאתה נסוג זו רוח גבית לטרור ולדרך של הקיצונים. כל עוד יש בליבם תקווה שהם מסוגלים להשמיד את מדינת ישראל, הם ימשיכו בזה. ומה יותר מנסיגה כדי להפיח את התקווה הזו. יהיה שלום כשהם יבינו שאין תקווה לסלק את מדינת ישראל מפה?. כל שטח שישראל נסוגה ממנו, הוסיף יעלון, הפך ?למדגרת טרור ורקטות? ואמר כי ישראל לא תיכנס לכל דיון על טריטוריה או גבולות כל עוד הפלסטינים לא יכירו בזכותה של ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי ושההסכם שייחתם יכלול את סוף הסכסוך וקץ התביעות.

יעלון חזר ותקף את הרשות הפלסטינית ואת אבו מאזן על הסתה נגד ישראל במערכת החינוך הפלסטינית: ?כל עוד מחנכים אצלכם כפי שמחנכים – אין סיכוי לשלום. כשאבו מאזן מחבק את אמנה מונא או מחזיר מחבל לתפקיד, וקוראים רחובות על שמותיהם של מחבלים – איזה סיכוי יש לשלום? הסכם שלום לא שווה את הנייר שחותמים עליו אם הוא לא מגובה באינטרסים?, אמר יעלון, והוסיף כי ?אנחנו מוכנים לשבת לשולחן מיד, בוא נראה איך הם יכולים לדאוג לעצמם. קרי, אוטונומיה. יש לנו הרבה דברים לדבר עליהם. בוא נראה אתכם מסוגלים לשלוט באזורים שקיבלתם אחריות עליהם. אל תגידו שאתם חלשים. שפרו את המשילות, את הכלכלה, אנחנו מוכנים לעזור?.

עוד בנושא:
עכשיו זה רשמי: המגעים עם הפלסטינים התחדשו השבוע
ירדן מתווכת: ישראל והפלסטינים שבים למשא ומתן
הנשיא פרס: "נתניהו מאמין פחות ממני בשלום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully