וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן מתווכת: ישראל והפלסטינים שבים למשא ומתן

ניר יהב וטל שלו

1.1.2012 / 14:29

בימים הקרובים צפויה להתקיים בעמאן פגישה בין עו"ד יצחק מולכו, נציגו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין ראש צוות המו"מ הפלסטיני עריקאת. אבו מאזן: "כל האופציות פתוחות"

חוזרים לשולחן המשא ומתן: גורם פלסטיני אמר בצהריים (ראשון) לוואלה! חדשות כי מתנהלים מגעים, בתיווך ירדני, לקיום פגישה ישירה בין נציגים ישראלים ופלסטינים במסגרת הקוורטט. הפגישה צפויה להיערך בימים הקרובים בעמאן, ככל הנראה בין ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, לשליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש צוות המשא ומתן הישראלי, עו"ד יצחק מולכו. התיווך הירדני בשיחות שב לתמונה בסוף נובמבר, אז נפגש המלך עבדאללה עם הנשיא שמעון פרס, והביע בפניו דאגה מהבנייה בהתנחלויות, המכשילה, לדבריו, את המגעים להסכם שלום.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הבוקר בראיון לטלוויזיה הפלסטינית כי אם הקוורטט לא יצליח להשיב את ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן עד 26 בינואר, "משמעות הדבר שהקוורטט נכשל וההנהגה הפלסטינית תשקול מחדש את עמדתה". הוא אישר כי ירדן משקיעה מאמצים להפגיש בין הקוורטט, ישראל והפלסטינים אך הוסיף כי "אם לא יקרה דבר, כל האופציות פתוחות בפנינו". אבו מאזן דחה את האפשרות שתפרוץ אינתיפאדה שלישית.

בשבועות האחרונים פורסמו כמה דיווחים הנוגעים להצעות חדשות שהעבירה הרשות הפלסטינית לישראל באמצעות הקוורטט. בין היתר דווח כי הפלסטינים מוכנים לוותר על הקפאת הבנייה כתנאי לחידוש השיחות, ודרשו, תחת זאת, לשחרר למעלה ממאה אסירים. ישראל סירבה להצעה, והמשיכה לטעון כי היא מוכנה לשוב לשיחות לישירות רק ללא תנאים מוקדמים.

לפי דרישת הקוורטט, שני הצדדים אמורים להגיש את הצעותיהם בנושא גבולות וביטחון עד 26 בינואר, אלא שהפלסטינים טוענים כי בעוד שהם הגישו את ההצעות, ישראל טרם עשתה כן. שר החוץ הפלסטיני, ריאד מאלכי, קרא לקוורטט להכריז על כישלונה בשל העקשנות הישראלית, כדבריו. "על הקוורטט לחשוף מי אחראי לכישלון המשא ומתן", אמר. "האם ישראל אחראית או פלסטין? העולם צריך להבין מה קורה באמת".

הנשיא פרס: "נתניהו מאמין עוד פחות ממני בשלום"
אבו מאזן: אין לפקפק ברצון הפלסטינים במשא ומתן

לפניות לכתבים:
nir_yah@walla.com
tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully