וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה עצרה נשימתה: הנשיאה חולת הסרטן נותחה

המונים התגודדו סביב בית החולים בו נותחה כריסטינה פרננדז-קירשנר להסרת גידול סרטני מבלוטת התריס - ונשמו לרווחה כשהרופאים הודיעו ש"עבר בהצלחה". סיכויי ההחלמה שלה מוערכים ב-90%

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ')

אומה שלמה החזיקה אצבעות לכריסטינה פרננדז-קירשנר, נשיאת ארגנטינה, שנכנסה היום (רביעי) לחדר הניתוח להסרת גידול סרטני מבלוטת התריס שלה - ונשמה לרווחה עם סיום הניתוח, כשהרופאים הכריזו כי הוא "עבר בהצלחה". פרננדז תוכל כעת - אם תחלים כמצופה - להמשיך בכהונתה השנייה, לה נבחרה אך לפני קצת יותר מחודשיים.

פרננדז, שלפני פחות משנה מת בעלה וקודמה בתפקיד, נסטור קירשנר, היא המנהיגה החמישית בדרום אמריקה שלוקה בסרטן בשנה האחרונה, לאחר נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, נשיא פרגוואי פרננדו לוגו, נשיאת ברזיל דילמה רוסף וקודמה בתפקיד, לולה דה סילבה.

צ'אווס תהה: האם ארה"ב מדביקה מנהיגים בסרטן?

תומכת של נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז-קירשנר, אוחזת בתמונתה לשם הבעת הזדהות, מחוץ לבית החולים בו נותחה להסרת גידול סרטני. Natacha Pisarenko, AP
תומכת של פרננדז אוחזת בתמונתה, מחוץ לבית החולים/AP, Natacha Pisarenko

בשבוע שעבר, במהלך בדיקה רפואית שגרתית, נמסר כי פרננדז בת ה-58 חלתה בסרטן מסוג קרצינומה פפילרית בבלוטת התריס. הגידול התגלה בשלב ראשוני, לפני שהספיק לשלוח גרורות לרקמות נוספות, והרופאים צפו לפרננדז סיכויי הצלחה של למעלה מ-90%. כמו כן, נמסר כי היא ככל הנראה לא תצטרך לעבור טיפול בהקרנות או כימותרפיה.

מחוץ לבית החולים בו נותחה הנשיאה, בעיר פילאר הסמוכה לבירה בואנוס איירס, נאספו היום רבים מתומכיה של הנשיאה הפופולרית, שהקימו מאהל תמיכה גדול, תלו דגלים ושלטי עידוד, והתפללו להחלמתה המהירה. "אנחנו מקווים שהכל יסתיים בטוב", אמר אחד מהם, אדוארדו טרוטה. "אנחנו עושים כל מאמץ כדי שהיא תרגיש טוב יותר. הנוכחות כאן כל הלילה ובמשך יומיים מעידה על התמיכה מצד המדינה. כולם עם כריסטינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully