וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: ההצעה לשחרר אסיר כנגד שבוי - דרקונית

פנחס וולף

3.1.2012 / 18:57

אביו של החייל ששב משבי חמאס לפני כחודשיים התנגד להצעת החוק שמבקשת לקבוע כי שבוי ישראלי ישוחרר בתמורה לאסיר אחד בלבד. על מצב בנו אמר: "חוזר לחיים אחרי שנות בדידות וחושך"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

נעם שליט, אביו של החייל ששב לפני כחודשיים משבי החמאס, הביע הערב התנגדות להצעת החוק של חבר הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי) הקובעת כי ניתן יהיה לבצע עסקאות שבויים בעתיד רק אם ישראל תידרש לשחרר לא יותר מאסיר פלסטיני אחד. בכנס בנושא "פדיון שבויים" שיזם אריאל אמר שליט כי "חקיקה כזאת היא דרקונית. המשמעות היא שאם תיאורטית יש משא ומתן לשחרורו של רון ארד, הוא לא יחזור על פי החוק הזה. למה לא לחוקק חוק מתי יוצאים למלחמה או למבצע צבאי? אנחנו לא עוסקים עם ארגונים משוויץ". שליט הוסיף כי "הטיפול בחטיפה צריך להתבצע באמצעות הרתעה מול ארגוני הטרור ישירות. ארגוני הטרור צריכים להבין שחטיפות בסופו של דבר לא ישתלמו להם. המוטיבציה לחטוף חיילים וישראלים לא תשתנה כל עוד יש אסירים פלסטינים בכלא הישראלי, אבל ישנם אמצעים ומנופי לחץ שלצערי לא מומשו. לחץ על מנהיגי הטרור שמולם אנחנו עומדים למשל, זה לא נעשה".

שליט סיפר על מצבו של בנו בימים האחרונים ואמר כי "גלעד בסדר גמור. הוא מנסה לחזור לחיים נורמליים אחרי שנים רבות של חושך ובדידות". שליט הוסיף כי בנו "סובל קצת מפציעה ומנכות קלה, אבל אלו דברים קטנים".

אביו של גלעד הציע סוג של אמצעי לחץ עבור מקרים עתידיים של חטיפת חיילים ואמר כי "חטיפה וניסיון חטיפה יתקלו בתגובה קשה על הארגון וראשיו. שאף אחד לא יספר לי שאין בארגז הכלים של ישראל דברים מן הסוג הזה". הוא הוסיף כי "ב-2006 חמאס וחיזבאללה 'טיילו' לתוך שטחי הצפון והדרום וחטפו חיילים, בחסות מחדלים ורפיסות ברמות שונות, אבל באחריות של ממשלת ישראל. אני מקווה שצה"ל והממונים עליו עושים הכל למנוע חטיפות, ומצליחים בזה".

"יש שחשבו שחייל צה"ל שווה אלף אסירים פלסטינים"

שליט תקף את דרך הטיפול במקרה חטיפת בנו עד להחזרתו לפני חודשיים וחצי. לדבריו, "נעשו טעויות אסטרטגיות מהותיות שבעצם הביאו למחיר, שכולם טענו שהוא גבוה. המחיר לא היה נמוך, הוא בהחלט היה גבוה. אבל המחיר הזה לא הגיע אלינו על ידי משה רבנו שירד מסיני. אם אתה יודע להחזיר את החטוף עם מנופי לחץ אחרים, אדרבא, עשה זאת. אם לא, שחרר את החטוף דרך משא ומתן, בתנאי שייעשה במינימום טעויות". בנוגע לביקורת שהושמעה על עסקת שליט, הוא אמר כי "יש כאלה שחושבים להפך. שזה היה ניצחון הרוח, ניצחון הערכים. יש שחשבו שחייל צה"ל שווה אלף אסירים פלסטינים".

ח"כ אריאל שפתח את הכנס אמר כי "המחיר בעניין החטופים רק עולה ועולה ואין מצב שהוא ירד. הם יחטפו עוד חיילים ואנחנו יודעים כבר שיש התארגנויות כאלה לחטיפות עוד חיילים. זה לא רק איום. שתי השאלות שעולות כיום הן מה המחיר והאם נכון וראוי לעגן זאת בחקיקה בכנסת".


עוד בנושא

נעם שליט בכנס אילת: ”לא ידוע לי שגלעד שבת רעב”
פרס ביקר במצפה הילה; נעם שליט: ”גלעד משתקם”
נעם שליט: ”גלעד עבר דברים קשים בתקופה הראשונה בשבי”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully