וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט בכנס אילת: "לא ידוע לי שגלעד שבת רעב"

יעל געתון

5.12.2011 / 16:34

אביו של גלעד שליט דיבר על מצבו של בנו ועל תנאיו בשבי. על החוטפים: "אם הייתה אינטרקציה חיובית איתם זה נסב על ספורט". על החיבוק: "רציתי להביא אותו לאמא, לפני הסצנה לטלוויזיה"

לא ידוע לי שגלעד שבת רעב - כך אמר היום (שני) נעם שליט, אביו של גלעד שליט, במהלך כנס אילת לעיתונות שמתקיים בעיירה הדרומית בימים האחרונים. שליט סיפר למראיין נסים משעל, על תנאיו של שליט בשבי, על היחסים עם חוטפיו ועל סדר יומו.

"גלעד בסדר, הרבה יותר טוב מהרגע שהגיע אלינו", אמר שליט. "גלעד מחלים מהניתוח, עובר טיפולים ומתחיל להתרגל לחיים מחוץ לעזה. כרגע הוא נמצא חלק מהזמן בטיפולים וחלק מהזמן בתהליכים עם הגורמים הרשמיים". סיפר שליט והוסיף, "חברים שלא לומדים ועובדים יש מעט, אבל יש סופי שבוע. הוא בהחלט מסתכל קדימה, עדיין אי אפשר להגיד שזו שגרה. הוא בתהליכים - גם רפואיים וגם אחרים. אחרי שיסיים יסתכל על עתידו".

נועם שליט. ברני ארדוב
"קבלת הפנים הדהימה אותו". נעם שליט/ברני ארדוב

שליט המשיך וסיפר כי גלעד "מנסה לא לפספס שום דבר שקורה, למשל ספורט. הוא מנסה לא להפסיד אף משחק, בליגה הלאומית בליגת האלופות באירופה, כל מה שאפשר. קשה לראות עליו דברים שמדהימים אותו, הוא לא כל כך מראה גם אם יש משהו שמדהים אותו. היציאה מהחושך הביתה וקבלת הפנים מאוד הדהימה אותו והוא לא היה מוכן לזה ביישוב הקטן שלנו, מזל שאנחנו לא גרים בתל אביב או ירושלים".

"בתקופה הראשונה זה לא היה פיקניק"

שליט התייחס גם לפרטים שפורסמו לאחרונה בכלי התקשורת באשר למצבו ותנאיו של בנו בשבי: "הכל נכון, הוא הגיע במצב ירוד בריאותית ותזונתית וכשהגיע חיברו לו אינפוזיה. לא ידוע לי על שביתת רעב. מכלול של דברים שכלולים בתנאי השבי, גם חוסר אור יום במשך שנים, עלול לגרום לתופעות תזונתיות. הוא בתהליך עם הגורמים ששואלים את השאלות האלה, גם לנו הוא לא מספר הרבה, הוא יסיים את התהליך ויתחיל לשוחח. יש הרבה פנטזיה, ודמיון, אבל לא ידוע לי על הדברים האלה". על יחסיו של גלעד עם השובים אמר שליט, "הייתה אינטרקציה, ככל שבוי. בהתחלה, לפחות בתקופה הראשונה זה לא היה פיקניק. הוא מספיק עובר את התחקירים".

שליט נשאל האם גלעד עבר עינויים בשבי. "זו לא הייתה מסיבה", סיפר. "במשך הזמן היחס השתפר לטובה. החל מתאריך מסוים, באמצע 2008, הוא קיבל מכשיר רדיו ויכול היה לקלוט את גלי צה"ל, רדיו דרום קול ישראל. מה שהוא הצליח לקלוט ברדיו הוא ידע, ללא תמונות. תפקיד הרדיו לא הסתיים במאה ה-21".

שליט נשאל האם במהלך מבצע עופרת יצוקה הועבר בנו ממקום למקום. "העבירו אותו מספר פעמים", אמר שליט, "אנחנו מנסים לא להעיק עליו בשאלות, אולי בשלב שני נלמד יותר. אני לא יודע, העבירו אותו בהתאם לצרכים שלהם, ואם הייתי יודע לא הייתי אומר כי הוא בתחקירים ותשאולים. יש לו מושג איפה הוא היה, אבל לתת מל"מ למתחקרים אני לא חושב שהוא יכול לתת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שליט הוסיף פרטים גם על היחסים של גלעד עם חוטפיו. "הוא דיבר בכל שלוש השפות האפשריות: עברית, ערבית ואנגלית. אם הייתה אינטרקציה חיובית זה נסב סביב ספורט. מדי פעם איפשרו לו להציץ בטלוויזיה ברמה של לפני שלושים שנה, הרשו לו להציץ במשחקי ספורט, לא מעבר. בתקופה שהיחס אליו השתפר הוא קיבל את רוב הדברים, פיתות חומוס, עוף לא כל יום. אנחנו משתדלים לא להעיק עליו בשאלות, לפעמים בשיחת חולין להוציא פרט זה או אחר".

שליט התייחס גם לביקורת שנשמעה על המפגש שלו עם גלעד עם חזרתו. "המפגש היה מחוץ לפרוטוקול", אמר, "הייתי אמור לפגוש אותו בחדר, חיכיתי לו כשהוא ירד למתחם הטייסת, הוא הגיע מלווה במספר שומרי ראש, שר הביטחון ראש הממשלה, מפקד חיל האוויר. ולכן לא ממש הרגשתי חופשי להתנפל ולפרוץ בדמעות, חיבקתי אותו חיבוק שהיה ממושך, אמרתי לו משהו באוזן. הוא גם היה במצב ירוד, אחרי ה'אמבוש' של המצריה שטמנה לו מארב מוצלח מבחינתה. העדיפות הייתה להביא אותו לחדר אל אמא, לפני שאני מספק את הסצנה לטלוויזיה".

"למדנו את לקח רון ארד"

"בשבילי המחיר לא היה גבוה בשבי להחזיר את גלעד", ענה שליט לשאלת המחיר ששילמה ישראל בעבור שחרור בנו, "כל אחד אם זה היה הבן שלו היה משלם את המחיר. אם נסתכל במבט כללי, המחיר היה גבוה, לא היה פשוט. אנחנו צריכים לשאול למה הגענו למחיר הזה, זה לא מחיר שהגיע איתו משה מהר סיני".

כמו כן התייחס שליט למאמצים שעשתה המשפחה על מנת לשחרר את בנו ואמר כי "אין לי ספק שאם היינו נשארים לשבת בבית בנוף הפסטורלי באוויר הנקי ומחכים שם, הסיכוי לראות את גלעד חי בבית היה קלוש". לדבריו, מפעולות המשפחה ניתן "להסיק שלמדנו את הלקח מהטרגדיה של משפחת ארד. אמרתי את זה לתמי והתנצלתי על כך. הייתי במצב שהייתי צריך להתנצל שאנחנו מנצלים את הטרגדיה על מנת ללמוד ולא לחזור על הטעויות. זה לקח שליווה אותנו לאורך כל הדרך".

בתגובה לשאלה כיצד הוא מתנתק מהתקשורת, ענה נעם שליט כי הוא לא מתנתק והוסיף כי "אני לא מתנזר מתקשורת, עם ישראל רוצה לדעת מה קורה עם גלעד, אנשים רוצים לדעת, ולגלעד קשה לצאת לתקשורת, ולהתראיין". כמו כן נשאל האם הוא תיעד את התקופה בה היה גלעד בשבי והשיב כי "חלק מהדברים מתועדים", וציין כי "לא רשמתי יומן ממנו אפשר להוציא ספר, יש הרבה מסמכים, תיעוד של פגישות, עם מנהיגים, עם מנהיגים זרים". נעם שליט הוסיף כי החומרים שאסף מספיקים לכתיבת ספר, אך אין עדיין כזה.

עוד באותו נושא:
דיווח: "גלעד שליט שבת רעב בשבי - החוטפים נלחצו"
צבי שליט נפגש עם נתניהו וסיפר: "גלעד חזר למשקלו"
עקב השיפור במצבו: שליט כשיר לתחקור ביטחוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully