וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ביקר במצפה הילה; נעם שליט: "גלעד משתקם"

קובי דוד

24.10.2011 / 10:49

כמעט שבוע לאחר שובו של גלעד שליט לישראל, נשיא המדינה בא לבקר בביתו. נעם, אביו של החייל, אמר כי בנו רוצה לחזור לשגרה, אך הבהיר כי על כלי התקשורת לאפשר לו להשתקם

שישה ימים לאחר ששוחרר משבי חמאס, אירח היום (שני) גלעד שליט במצפה הילה את נשיא המדינה, שמעון פרס. אחרי הפגישה, יצא אביו של שליט, נעם, אל הכתבים שהמתינו מחוץ לבית, ואמר להם כי בנו מאוד מעריך את העובדה שפרס הגיע עד לביתם בצפון הארץ, ולא קבע את הפגישה בבית הנשיא בירושלים. "גלעד משתקם ורוצה מאוד לחזור לשגרה", אמר נעם. הוא סיפר כי בנו מעוניין לשוב לתחביביו הישנים, בהם משחקי כדורסל ופינג-פונג, והוסיף כי גלעד מאוד מעריך את ההתגייסות הנרחבת למענו.

לדברי נעם, הנשיא הביע הערכה לגלעד, ואמר כי בנו עמד בהצלחה במבחן קשה, שכלל בדידות רבה ואי-ודאות. הוא אמר כי גלעד הודה לנשיא על ההחלטה הקשה שהביאה לתמיכה בעסקה לשחרורו. כמו כן, נעם אמר כי גלעד מעוניין "להשלים פערים" עם חבריו ולהמשיך במסלול השיקום, אך כי יוכל לעשות זאת רק בתנאי שתצומצם ההתעניינות התקשורתית סביבו.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה!

השר ברק: "לא נחלשנו בעקבות עסקת שליט"
בנו של בכיר חמאס לאילון: "אני מקנא בבני עמך"
שיעור בשחרור: בבתי הספר למדו על עסקת שליט

אחרי חתימת העסקה אמר הנשיא להוריו של גלעד, אביבה ונעם כי "אני יודע אילו חמש שנים עברו עליכם, ללא יום וללא לילה. התהלכתם על חבל דק וניהלתם את המאבק להחזרת גלעד באיפוק, בכבוד ובנחישות". הנשיא הוסיף אז כי זו לא שעה פשוטה למשפחות השכולות "שאיבדו את יקיריהן כתוצאה מפעולות הטרור של המחבלים. בשעה זו על כולנו לאמצם אל ליבנו ולחבקם בחום".

בתוך כך, גם תושבי היישוב הקטן בגליל מנסים לחזור לשגרה. המחסומים ליד בית משפחת שליט הוסרו, אולם עשרות מבקרים ממשיכים להגיע מדי יום למצפה הילה על מנת לנסות ולראות מקרוב את שליט. אל בית המשפחה עדיין נשלחים מתנות ופרחים מכל רחבי הארץ.

שר הביטחון אהוד ברק התייחס אמש להשפעות של שחרור שליט משבי חמאס. בראיון לחדשות ערוץ 2 אמר ברק כי "גלעד היה מבודד שנים רבות וכפי שאביו רמז, בהתחלה היה יותר קשה מאשר בהמשך. אני מעריך שהוא הוחזק רוב הזמן בדרום רצועת עזה. אנחנו לא יודעים עד היום את המקום המדויק". על פגיעה אפשרית ב"רמטכ"ל חמאס" אחמד ג'עברי אמר השר ברק כי "אני מציע שלא נדבר על הדברים האלה ונתחיל לשקול את כל התמונה. האנשים האלה פועלים כל הזמן בתנאי משמעת קיצוניים של אי חשיפה כדי לא להיפגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully