וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשו המגעים: החלה פגישת עריקאת ומולכו בירדן

ניר יהב

3.1.2012 / 18:43

לאחר נתק ממושך בין הצדדים, נועדים שליח ראש הממשלה וראש צוות המשא ומתן בבירה הירדנית. מוקדם יותר איים אבו מאזן כי אילו המגעים לא יובילו למשא ומתן, הרשות "תנקוט בצעדים חריפים"

בבניין משרד החוץ שבעמאן החלה (שלישי) פגישת הקוורטט שאליה הצטרפו גם שליח ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, וראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת. בפגישה נוכח גם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר. סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית "פטרה" דיווחה כי שר החוץ הירדני נאסר ג'ודה מארח את פגישת הקוורטט וכי מטרת הפגישה היא להגיע לבסיס משותף על מנת לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר מוקדם יותר כי תוצאות הפגישה בירדן בין עריקאת, מולכו ונציגי הקוורטט, "ייוודעו היום או ביומיים הקרובים". לדבריו, מה שייקבע בפגישה צפוי להוביל להנחת היסודות המתאימים לחידוש המשא ומתן. "זה יהיה דבר טוב ואנו מקווים שהמאמצים יישאו פרי", הוסיף. אבו מאזן הוסיף ואיים כי אם לאחר 26 בינואר ישראל לא תיענה לדרישות הפלסטיניות, "ננקוט בצעדים אחרים שלא נפרט עליהם כעת משום שטרם השלמנו את הדיונים עליהם. הם עלולים להיות צעדים קשים".

לדבריו, צעדים "קשים" אלו יתקבלו על ידי ההנהגה הפלסטינית לאחר שתבחן את האפשרויות העומדות בפניה לאחר 26 בינואר – מועד הגשת ההצעות הישראליות והפלסטיניות לקוורטט בנושא הביטחון והגבולות. "לאחר מכן ניוותר במצב של 'ריק' ואיננו מוכנים לחיות במצב כזה", אמר.

"הבקשה הפלסטינית ידועה – אנו דורשים מישראל לקבל את הבסיס לתהליך השלום ולהפסיק את הבנייה בהתנחלויות", אמר. "אם זה יקרה, אנו מוכנים לשוב לשולחן המשא ומתן. אם המגעים בין הפלסטינים לישראלים יצליחו היום בירדן ויובילו לכך שישראל תכיר בבסיס הבינלאומי לתהליך השלום, דהיינו פתרון שתי המדינות והפסקת הבנייה בהתנחלויות, אנו מוכנים לשוב למשא ומתן".

עוד על המגעים בין ישראל והפלסטינים:
הפגישה בירדן: ציפיות נמוכות בשני הצדדים
ארה"ב בירכה על חידוש המגעים: "השלום דחוף מתמיד"
אבו מאזן: "אין לפקפק ברצון הפלסטינים במשא ומתן"

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully