וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מזכ"ל האו"ם יבקר החודש בישראל

טל שלו

3.1.2012 / 16:03

ברקע חידוש השיחות בין ישראל והפלסטינים, צפוי באן קי-מון להגיע לביקור בישראל, שבמסגרתו ייוועד עם ראש הממשלה ונשיא המדינה. באן צפוי לבקר גם ברשות הפלסטינית, ולפני כן בלבנון

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, צפוי לבקר בישראל בסוף חודש ינואר; גורמים מדיניים אישרו היום (שלישי) לוואלה! חדשות כי באן צפוי לבקר בישראל וברשות הפלסטינית לקראת סוף החודש, אך הדגישו כי המועד הסופי לביקור טרם נקבע וכי ייתכנו שינויים נוספים. לפי המסתמן, באן יפתח את ביקורו בפגישה עם נשיא המדינה, שמעון פרס, וכן ייפגש עם ראש הממשלה ועם שרים בכירים נוספים. במקביל, מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית מפי "גורמים רשמיים בלבנון" כי באן יבוא לאזורנו בעוד כשבועיים. לפי הדיווח, המזכ"ל ישתתף בוועידה בת יומיים בביירות, שתיערך תחת הכותרת "רפורמות ומעבר לדמוקרטיה", לצד "50 בכירים ערבים וקובעי מדיניות". עם זאת, נמסר כי רשימת המשתתפים הרשמית טרם נקבעה.

באן, שנבחר השנה לכהונה שנייה כמזכ"ל האו"ם, כבר ביקר בעבר בישראל וברשות הפלסטינית מספר פעמים, ובין היתר גם ביקר ברצועת עזה ובשדרות במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בינואר 2009. בחודש ספטמבר האחרון, עם הגשת הבקשה הפלסטינית לחברות במוסדות האו"ם, קרא באן בנאומו להקים מדינה פלסטינית - אך כשנפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשולי העצרת הכללית, הדגיש כי הדרך להקמת מדינה כוללת חזרה מהירה לשולחן המשא ומתן. לאחר קבלת הרשות הפלסטינית כחברה בארגון קשרי התרבות והמדע של האו"ם, אונסק"ו - צעד שגרר את הפסקת המימון האמריקאי לפעילויות הארגון - אמר באן כי מאמצי הרשות הפלסטינית "אינם מועילים להם ולא לאף אחד".

יחד עם זאת, בחודשים האחרונים הצטרף מזכ"ל האו"ם בכמה הזדמנויות לגינויים החריפים של הקהילה הבינלאומית בנוגע להמשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות, ובחודש נובמבר אף שוחח עם נתניהו ודרש ממנו לחדש את העברת כספי המסים של הרשות הפלסטינית, שישראל הקפיאה בעקבות קבלת הפלסטינים כחברים באונסק"ו.

ביקור עבודה שוטף

ביקורו של המזכ"ל צפוי להיערך מספר ימים לאחר תום מועד שלושת החודשים שהקציב הקוורטט הבינלאומי להגשת הצעות בנושאי ביטחון וגבולות בין ישראל והפלסטינים, ה-26 בינואר, אך בירושלים מעריכים כי מדובר בביקור עבודה שוטף באזור וכי נושא המהלך הפלסטיני החד-צדדי באו"ם יהיה חלק מסדר היום, נוסף על מגוון נושאים אזוריים שיידונו.

האו"ם נחשב באופן מסורתי לזירה עוינת לישראל ולשדה מלחמה פוליטית נגדה, בעיקר הודות לריבוי המדינות האיסלמיות ובעלות בריתן, היוצר "רוב אוטומטי" לאישור החלטות נגד ישראל. בחודש שעבר תקפה ישראל בחריפות את ארבע החברות האירופיות במועצת הביטחון של האו"ם, שפירסמו הצהרת גינוי להמשך הבנייה בהתנחלויות ולאירועי האלימות של הטרור היהודי בגדה המערבית.

"על מועצת הביטחון להתמקד בהשכנת שלום במוקדי שפיכות דמים כמו סוריה, בסיוע להשרשת הדמוקרטיה ומתינות במדינות הערביות השואפות לחירות ובבלימת הסכנה העולמית הגלומה במרוץ הגרעין האירני", נמסר בהודעת משרד החוץ שפורסמה אז, המביעה את הביקורת הרווחת בישראל על מדיניות וסדר היום של האו"ם, המוטה כנגד ישראל. מסיבה זו, מתח בחודשים האחרונים שגריר ישראל באו?ם, רון פרושאור, ביקורת חריפה על שתיקתה של מועצת הביטחון בנושא ירי הטילים לעבר יישובי עוטף עזה והברחות הנשק הנמשכות לאזור, ודרש מבאן להביע גינויים ברורים וחריפים נגד הירי. בנאום שנשא בעצרת האו"ם ביום הסולידריות עם הפלסטינים שהוכרז ב-29 בנובמבר, אמר פרושאור: "במשך עשורים היווה האו"ם חותמת גומי לכל גחמה פלסטינית. במקום לקדם את השלום, מס השפתיים של האו"ם מקדם עמדה חד-צדדית ומציג גרסה מעוותת של ההיסטוריה".

עוד כתבות בנושא:
ירדן מתווכת: ישראל והפלסטינים שבים למשא ומתן
אבו מאזן: חמאס הסכים לקווי 67' ולמאבק עממי
באן: מאמצי הקבלה הפלסטינים "לא מועילים לאיש"
מזכ"ל האו"ם: "הבנייה במזרח ירושלים לא מקובלת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully