וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: חמאס הסכים לקווי 67' ולמאבק עממי

ניר יהב

18.12.2011 / 0:01

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר בראיון כי סיכם עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, על פיוס הכולל מאבק נגד ישראל בדרכי שלום והסכמה כי המדינה הפלסטינית תקום בקווי 67'

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר כי בפגישתו עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, סיכמו השניים כי הסכם הפיוס בין הארגונים יכלול מספר סעיפים: אחד הקובע כי המאבק בישראל יהיה עממי ובדרכי שלום, ושני הקובע כי מדינת פלסטין תקום בגבולות 67'. בראיון לערוץ "יורו ניוז" בבריסל אמר כי חמאס הסכים לקביעות הללו, כמו גם לכך שהבחירות לפרלמנט ייערכו ב-5 במאי 2012.

בהתייחסו למצב המדיני אמר: "אנו עם שנמצא תחת כיבוש. אנו רוצים עצמאות ומאמינים בשלום ובמוסדות הבינלאומיים. אנו מקדמים תרבות של שלום בארצנו. אנו נמצאים בדיאלוג של קבע עם ארה"ב וישראל כדי לשכנע אותן ששלום הוא לא אינטרס פלסטיני בלבד אלא אינטרס ישראלי, אזורי ובינלאומי. על ארה"ב להפעיל לחץ על מי שמציב מכשולים בפני השלום".

אבו מאזן הזכיר עוד כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הבטיח לשחרר אסירים פלסטינים לאחר ביצוע עסקת שליט, "אולם נתניהו מתנער מההסכם ביני לבין אולמרט. אפילו נשיא ארה"ב ברק אובמה התערב לפני שנה בערך ואמר לי שהוא ידבר עם נתניהו בנושא שחרור האסירים. הוא גם אמר לי שנתניהו הסכים, אבל הנושא נשכח".

באשר למצב בסוריה אמר: "ההתייחסות הרשמית שלנו היא שאיננו מתערבים במה שנעשה. אנו מכבדים את רצון העמים. כשהם דורשים משהו, אנחנו תומכים בהם. אנו עוקבים אחר המתרחש אך איננו מתערבים: גם בסוריה, גם בטוניסיה, גם במצרים. איננו מתערבים במצב בסוריה. כואב לנו לראות את ההרג שם אך כפי שאמרתי, אין לנו עמדה כלפי המתרחש".

(עדכון ראשון: 21:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully