וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: "הבנייה במזרח ירושלים לא מקובלת"

המזכיר באן תקף את החלטת ישראל לבנות אלפי יחידות דיור במזרח ירושלים, ואמר כי התכנית "מנוגדת לחוק הבינלאומי". אתמול גינתה וושינגטון את תכנית "הלבנת" המאחזים של נתניהו

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, גינה הבוקר (שבת) את המשך הבנייה בהתנחלויות, ואת האישור שניתן לבניית היחידות החדשות בשכונות בירושלים."מדובר בצעד בלתי מקובל, בייחוד בהתחשב במאמצים לחידוש המשא-ומתן" אמר באן, והוסיף כי "תכניות הבנייה סותרות את בקשת הקוורטט משני הצדדים להימנע ממעשים מתגרים". הוא הזכיר כי ההתנחלויות ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים מנוגדות לחוק הבינלאומי, וקרא להפסיק את בנייתן.

4,300 יחידות הדיור בירושלים, שאישר לפני כחודשיים שר הפנים אלי ישי, עתידות להיבנות בשכונות רמת שלמה, פסגת זאב וגבעת המטוס. השבוע הופקדה להתנגדויות תכנית נוספת - "מק/14295" - לבניית 2,610 דירות חדשות בגבעת המטוס. למעשה מדובר בהקמת שכונה חדשה במזרח ירושלים, הראשונה מאז שהוקמה הר חומה ב-1997, וביצירת אזור חיץ יהודי בין בית לחם לשכונת בית צפאפא. התכנית נמצאת באחריותה של עיריית ירושלים, ולא באחריות ועדת התכנון והבנייה המחוזית, ולכן לא צפויה להיתקל בקשיים בדרך לאישור.

עוד באותו נושא
ארה"ב: התכנית להכשרת מאחזים פוגעת במאמצי השלום
"שלום עכשיו": "ועדת המאחזים - אי-אמון בפרקליטות"
נתניהו נכנע ללחץ: בוחן הכשרת מאחזים בגדה
ישי אישר 4,300 דירות בירושלים, מעבר לקו הירוק

שכונת גילה בירושלים. רויטרס
המזכיר באן קרא להפסיק את הבנייה בשטחים ובמזרח ירושלים. עבודות בנייה בגילה/רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל בימים אלו להקמת "צוות עוקף פרקליטות ומנהל אזרחי", על מנת לבחון אפשרות להכשרת מאחזים. מדובר בניסיון לגייס משפטנים הנמצאים בקונצנזוס הישראלי כדי לבדוק את הנושא. בחודש פברואר השנה הוחלט שהמדינה תהרוס את כל המאחזים היושבים על קרקע בבעלות פלסטינית פרטית, וכעת מדובר על ניסיון להכשיר שטחים שבמחלוקת. הבחינה שתיעשה תהיה כוללת, אך תתייחס בעיקר לארבעה מאחזים שבג"ץ הורה לפנות בחצי השנה הקרובה: גבעת אסף, שעתיד להתפנות עד סוף שנת 2011, ואחריו צפויים להתפנות מגרון (שבו 50 משפחות), שכונת האולפנה של בית אל (30 משפחות) ועמונה (35 משפחות).

הגינוי שהשמיע המזכיר הכללי באן מצטרף להודעה חמורה שפרסמה שלשום מחלקת המדינה האמריקנית, לפיה "לארצות הברית יש מדיניות ברורה מאוד שאין לתת לגיטימציה להמשך פעולות ההתנחלות של ישראל". עוד נכתב כי וושינגטון מתנגדת להפיכת המאחזים לחוקיים וכי מדובר בצעד שאינו מסייע לתהליכי השלום שמקדמת ארצות הברית. "הדבר סותר את התחייבויותיה של ישראל ואת הבטחותיה", נפסק. מלשכת ראש הממשלה הגיבו אז ואמרו כי "ראש הממשלה החליט להקים ועדה שתבחן כלי מדיניות ועקרונות פעולה, ביחס לבנייה שמעמדה אינו מוסדר ביהודה ושומרון, על מנת לגבש המלצות לפעולה בסוגיות העולות בין השאר בבג"ץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully