וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: התכנית להכשרת מאחזים פוגעת במאמצי השלום

מחלקת המדינה פרסמה גינוי תקיף לתכנית שמקדם ראש הממשלה נתניהו "להלבין" את המאחזים שנבנו על קרקעות פלסטיניות פרטיות ביהודה ושומרון: "אין לתת לגיטימציה לפעולות ההתנחלות", נמסר

ארצות הברית מגנה בתוקף את כוונת ישראל להעניק תוקף חוקי למאחזים שנבנו על קרקעות פלסטיניות פרטיות בשטחי יהודה ושומרון. מחלקת המדינה בוושינגטון פרסמה לפנות בוקר (חמישי) הצהרה נגד בניית 2,610 יחידות דיור בגבעת המטוס שבמזרח ירושלים, בה נכתב כי לארצות הברית יש "מדיניות ברורה מאוד, לפיה אין לתת לגיטימציה להמשך פעולות ההתנחלות של ישראל". עוד נכתב כי וושינגטון מתנגדת להפיכת המאחזים לחוקיים וכי מדובר בצעד שאינו מסייע לתהליכי השלום שמקדמת ארצות הברית. "הדבר סותר את התחייבויותיה של ישראל ואת הבטחותיה", נפסק.

מלשכת ראש הממשלה שבו ואמרו בתגובה, כי "ראש הממשלה החליט להקים וועדה שתבחן כלי מדיניות ועקרונות לפעולה ביחס לבנייה שמעמדה אינו מוסדר ביהודה ושומרון, על מנת לגבש המלצות לפעולה בסוגיות העולות בין השאר בבג"ץ".

עוד בנושא המאחזים
תכנית נתניהו: יכשיר מאחזים בגלל הלחץ
לקראת הפינוי - בליכוד לוחצים על נתניהו
בג"ץ הורה לפנות, השרה לבנת לא מסכימה

פינוי מגרון, אוגוסט 2011. דניאל בוק
משפטנים יגויסו כדי להכשיר את המאחזים הבלתי-חוקיים./דניאל בוק

זו ההתייחסות הראשונה של ארצות הברית לתכנית שמקדם בתקופה האחרונה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברקע לחץ שמופעל עליו בליכוד. במסגרת התכנית, מוקם "צוות עוקף פרקליטות ומנהל אזרחי", שיבחן אפשרות "להלבין" את המאחזים הבלתי-חוקיים, באמצעות משפטנים מתונים שיגוייסו למשימה. ככל הנראה, הם יגישו חוות דעת הפוכה מזו שנקבעה בדו"ח המאחזים של עו"ד טליה ששון, שהוגש לממשלה לפני כעשר שנים.

ארבעה מאחזים ניצבים בלב המחלוקת

התכנית של נתניהו מקודמת למרות שכבר בחודש פברואר נקבע שהמדינה תהרוס את כל המאחזים היושבים על קרקעות פלסטיניות פרטיות. במסגרתה, תינתן התייחסות בעיקר לארבעה מאחזים נתונים במחלוקת, שבג"ץ הורה לפנותם בחצי השנה הקרובה: גבעת אסף, מגרון, האולפנה בבית אל ועמונה. במשרד ראש הממשלה סירבו להתייחס לפרסום בשעתו, והסתפקו באמירה כי המדיניות הקבועה לא השתנתה. שר הביטחון אהוד ברק אמר כי הקמת הצוות לא מוכרת לו, אך הוסיף כי במקומות שבהם נעשתה בנייה על קרקע פלסטינית פרטית "אין שום דרך אלא להשיב אותה לבעליה".

יו"ר הקואליציה, זאב אלקין מהליכוד, אמר כי "לא נאפשר לפרקליטות ולמשרד הביטחון לגרור את המדינה להרס והוצאה מהבית בכוח של עשרות משפחות, כאשר קיימים פתרונות אלטרנטיביים שמיישמים אותם גם ביהודה ושומרון וגם בתוך השטח הריבוני של מדינת ישראל". מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, אמר כי "כשחולה לא מרוצה מהתוצאה, הוא נוטה להחליף את הרופא - וכשנתניהו לא מרוצה מהמצב בו מאות מבנים נבנו על אדמות פרטיות, הוא מבקש להחליף את הפרקליטות בצוות משפטנים למתנחלים בלבד".


השתתפה בהכנת הכתבה: טל שלו, כתבתנו המדינית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully