וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנו של מייסד הג'יהאד האיסלמי נעצר בסוריה"

ניר יהב

31.12.2011 / 3:29

כלי תקשורת ערביים מדווחים כי איברהים שקאקי, בנו של מייסד התנועה והמזכ"ל הראשון שלה - פתחי שקאקי, נעצר ע"י כוחות הביטחון הסוריים במחנה הפליטים אל-ירמוכ. סיבת המעצר אינה ברורה

כוחות הביטחון הסוריים עצרו אמש (שישי) את איברהים שקאקי, בנו של מייסד תנועת הג'יהאד האיסלמי, פתחי שקאקי, כך מדווחים כלי תקשורת ערביים. לפי הדיווחים, שקאקי בן ה-20 נעצר בעת שכוחות הביטחון פשטו על בית המשפחה בשכונת זהארה שבמחנה הפליטים אל-ירמוכ.

אחד מקרוביו של איברהים סיפר לאתר החדשות המצרי "אל-יום א-סאבע" כי כוחות הביטחון הסורים נכנסו אמש לביתו של איברהים שקאקי, עצרו אותו והעבירו אותו לבית כלא מבלי שנתנו פרטים מדוע נעצר ולאן הוא מועבר.

עוד הוסיף המקורב, כי איברהים אינו פעיל הג'יהאד האיסלמי היחיד העצור בסוריה, זאת חרף היחסים ההדוקים בין משטרו של הנשיא, בשאר אסד, לתנועה, שהמטה המרכזי שלה נמצא בדמשק. משפחת שקאקי, כך דווח, פרסמה הודעה בה הביעה את דאגה על מעצר הבן. בהודעה נמסר, כי לא הותר לבני המשפחה ליצור קשר עם הבן העצור או לבקרו, בנוסף על האיפול באשר למקום אחזקתו.

בכל הדיווחים לא צוינה סיבת מעצרו של שקאקי הבן. עם זאת, ב"אל-ג'זירה" דווח, כי המעצר אירע בשעה שכוחות הביטחון פתחו באש לעבר מפגינים נגד משטרו של הנשיא אסד.

פתחי שקאקי ייסד את תנועת הג'יהאד האיסלמי בשנות ה-80 והיה למזכ"ל הראשון בתולדותיה. בשנת 1986 הוא נעצר על ידי ישראל וגורש באמצע האינתיפאדה הראשונה. באוקטובר 1995 הוא חוסל על ידי שני רוכבי אופנוע באי מלטה. דיווחים שונים ייחסו את החיסול למוסד הישראלי. החליף אותו בתפקיד ד"ר רמדאן שלח.

עוד בנושא המהומות בסוריה:
האו”ם לאסד: שתף פעולה עם משקיפי הליגה הערבית
סוריה: כמעט מיליון מפגינים ברחובות - 38 מהם נהרגו
המחתרת הסורית: לא נתקוף במהלך ביקור הפקחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully