וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית: המלחמות הקשות ב-2012, גם אנחנו שם

שנה טובה? המגזין Foreign policy מנה 10 אזורי סכסוך בעולם שעלולים להצית מלחמות הרסניות. מקום מכובד ברשימה מוקדש לעימות אפשרי בין ישראל ואירן. "ההשלכות עלולות להיות הרות אסון"

תחת הכותרת "עשרה עימותים ב-2012", מספק המגזין המוערך Foreign policy תחזית לגבי מוקדי סכסוך ברחבי העולם, שהמצב בהם עלול להידרדר למלחמה של ממש בשנה הבאה. במקום מכובד ברשימה, צופה המגזין מלחמה אפשרית בין ישראל ואירן.

"שני גורמים עשויים לסמן את החמרת המצב בין שתי האויבות", נכתב במגזין. "האחד, דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) של האו"ם, שציין באופן חד משמעי את חוסר שיתוף הפעולה של אירן. שנית הבחירות בארצות הברית ייכפו גילויי תמיכה מוגברים בישראל, וייצרו תנאים נוחים עבורה פעול, כשההשלכות הבלתי צפויות עלולות להיות הרות אסון".

עובדים בחדר הבקרה של הכור הגרעיני ליד בושהר, אירן, נובמבר 2010. AP Photo/IIPA,Ebrahim Norouzi, AP
טהרן לא משתפת פעולה. חדר הבקרה של הכור האירני בבושהר/AP, AP Photo/IIPA,Ebrahim Norouzi

המגזין מתייחס גם למרד המתמשך בשלטונו של בשאר אסד בסוריה. ב Foreign policy מעריכים כי גם אם שלטונו של אסד ייפול, אין כל הבטחה ששפיכות הדמים שם תסתיים. המיעוט העלאווי אליו משתייך הנשיא השולט ימשיך להילחם, מפחד ממש לפעולות תגמול רחבות היקף נגדו מצד רוב אוכלוסיית סוריה, שדוכאה במשך עשרות שנים. בנוסף, שחקנים עולמיים ואזוריים לוטשים עיניים אל עבר הנעשה בסוריה ומזהים הזדמנות להטות לטובתם את מאזן הכוחות באזור. עוד נכתב, כי חיזבאללה ופטרוניו בטהרן עלולים לתפוס את המצב כאיום קיומי וכתוצאה עלולים לפתוח במתקפה על ישראל בניסיון להטות את תשומת הלב מהמשבר.

"תולים" את בשאר אסד, מאהר אסד ו-וואליד מועלם בהפגנה בעיירה עמודה, סוריה, 23 בדצמבר 2011. רויטרס
גם אם אסד ייפול, העלאווים ימשיכו להילחם כדי לא לגמור כמו בתמונה/רויטרס

שלא במפתיע, אזורי עימות נוספים אליהם מתייחס המגזין נמצאים במזרח התיכון או בקרבתו: באפגניסטן, השחיתות המיוחסת לשלטון חמיד קרזאי עלולה להתסיס את השטח, שגם כך נתון תחת מתקפות בלתי פוסקות מצד הטליבן. בפקיסטן קיים חשש מגורמים איסלמים קיצוניים ומצוין כי המעבר לדמוקרטיה אינו מתנהל על מי מנוחות. גם עבור תימן, שנמצאת בעיצומו של מעבר שלטוני אלים, עלולה שנת 2012 לבשר רעות. תרחישים אפשריים בתימן כוללים פיצול של המדינה לשתי ישויות בצפון ובדרום ומלחמה עקובה מדם בין כוחות חמושים שונים, בהם גם משפחתו של הנשיא המודח, עלי עבדאללה סאלח.

מוקדים נוספים שנסקרו כוללים מדינות אפריקאיות כגון קונגו, קניה וסומליה, אך גם אזורים נוספים כגון ונצואלה ואוזבקיסטן.

עוד בנושא
סבא"א: אירן מפתחת ראש נפץ גרעיני הנישא על טיל
"ארצות הברית בוחנת דרכי סיוע למפגינים בסוריה"
תיעוד מסוריה: מורדים תוקפים שיירה של כוחות אסד
תימן: הנשיא המודח בדרך לארה"ב, 9 מפגינים נהרגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully