וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: הנשיא המודח בדרך לארה"ב, 9 מפגינים נהרגו

עלי עבדאללה סאלח מעוניין "לאפשר לממשלת המעבר בתימן להתכונן כראוי לבחירות לנשיאות", אך בעת שהודיע על מעבר זמני לארצות הברית, ירו כוחותיו למוות בתשעה מפגינים

כחודש לאחר שחתם על צו המורה על העברת סמכויות שלטונו לסגנו, הודיע הערב (שבת) נשיא תימן עלי עבדאדללה סאלח, כי בכוונתו לצאת לארצות הברית על מנת לאפשר לממשלת המעבר להתכונן כראוי לבחירות שבסופן ייקבע מחליפו. עם זאת, סאלח לא ציין באופן מדויק מתי בכוונתו לממש את יציאתו לארצות הברית.

בחודש שעבר דווח כי מזכ"ל האו"ם באן קי-מון סיכם עם הנשיא המודח סאלח על הגעתו לניו יורק לצורך טיפולים רפואיים. בשיחה עם עיתונאים היום בצנעא הכחיש סאלח שיציאתו לארצות הברית קשורה למצבו הבריאותי. לדבריו, "אני אצא לארצות הברית, לא לשם טיפולים מכיוון שאני בסדר, אלא כדי להתרחק מתשומת הלב ומהמצלמות ואאפשר לממשלה להתכונן כראוי לבחירות. אני אשהה שם כמה ימים, אבל אני עוד אחזור מכיוון שלא אעזוב את בני עמי. אני אפרוש מעבודה פוליטית ואצא לרחוב כחלק מהאופוזיציה".

על רקע מסיבת העיתונאים, הרגו היום כוחותיו הנאמנים של סאלח לפחות תשעה בני אדם ופצעו 90 נוספים במהלך הפגנה בצנעא, שבה הועלתה הדרישה להעמיד לדין את הנשיא המודח. מוחמד אל-קובאטי, רופא בבית חולים שדה שטיפל באופן קבע בנפגעי ההפגנות נגד משטר סאלח, ציין כי בהפגנה היום נפגעו עוד 150 בני אדם משאיפת גז מדמיע.

עוד על המתרחש בתימן:

שליט ערבי רביעי מודח: נשיא תימן העביר סמכויותיו
אחרי ההדחה: מנהיגי העולם סברו ש"תימן תצעד לעתיד חדש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully