וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם מברכים: "תימן תצעד לעבר עתיד חדש"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בירך את העם התימני ואמר כי "מגיעה לו ההזמדנות לקבוע את עתידו שלו". גם באן קי מון, קתרין אשטון ומלך ערב הסעודית בירכו על תום שלטון הנשיא סלאח

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה התייחס אמש (רביעי) להתפטרותו של נשיא תימן עלי עבדאללה סלאח ואמר כי הוא "מקדם בברכה" את העברת הסמכויות לסגן הנשיא עבד-רבו מנסור האדי, שצפוי להקים ממשלת אחדות עם האופוזיציה עד לבחירות בעוד שלושה חודשים. "הדבר מייצג צעד חשוב עבור העם התימני, לו מגיעה הזדמנות לקבוע את עתידו שלו", אמר הנשיא.

בנוסף להודעתו של אובמה, העביר גם הפנטגון הודעה לכלי התקשורת, בה נמסר כי "למרות אי היציבות בתימן, הצלחנו לשמר את שיתוף הפעולה החשוב עם תימן במלחמה בטרור" וכן כי "האינטרס המשותף שלנו עם ממשלת תימן - להילחם בטרור ובפעילות אל קאעידה בחצי האי ערב בפרט - הוא מעבר לאישיות כזו או אחרת".

תושבים בבירת תימן צנעא חוגגים את התפטרות הנשיא סאלח, 23 בנובמבר 2011. רויטרס
"ההחלטה מאפשרת לעם התימני את התקווה לה הם כל כך זקוקים כי הם יכולים לפתוח דף חדש בהיסטוריה שלהם ולצעוד לעבר עתיד חדש". חיילים תימנים, אתמול/רויטרס

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, התייחסה אף היא להתפטרות סלאח ואמרה כי ההסכמה מהווה התחלה בעלת חשיבות רבה. אשטון הוסיפה כי "ההחלטה מאפשרת לאזרחי תימן את התקווה לה הם כל כך זקוקים. הם יכולים לפתוח דף חדש בהיסטוריה שלהם ולצעוד לעבר עתיד חדש".

"דף חדש בהיסטוריה של תימן"

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, אמר כי שוחח עם סלאח וסיכם עמו כי הנשיא המודח יגיע לטיפולים רפואיים בניו יורק, בהמשך להחלמתו מניסיון התנקשות בחודש יוני האחרון, שבעטיו נאלץ כבר להתאשפז למשך זמן ממושך בערב הסעודית. עוד אמר באן כי האו"ם יספק לעסקה "את כל התמיכה הדרושה". לדבריו, "אמרתי לסלאח כי אעשה כי שביכולתי כדי להבטיח שהמשאבים והתמיכה הנדרשת יגיעו לתימן, כדי להשיב את היציבות והדמוקרטיה למדינה". עבדאללה מלך ערב הסעודית הגיב גם הוא ואמר "אנו פותחים דף חדש בהיסטוריה של תימן. אני קורא לכל הגורמים למלא אחר החוק ולהתנער מחילוקי הדעות".

ההפגנות נגד סלאח פרצו כבר בחודש ינואר, זמן קצר לאחר שמהומות נגד השלטון פרצו גם בטוניסיה ואלג'יריה. בתחילה הנהיגה אותן הסטודנטית טווקול קרמאן (שבינתיים הספיקה לזכות בפרס נובל לשלום) במחאה נגד העוני, האבטלה, והשחיתות השלטונית. עד מהרה החלו המפגינים לקרוא להדחת הנשיא. בלחץ ההמונים הסכים סלאח לוותר על שלטונו בתום כהונתו ב-2013, והבטיח רפורמה דמוקרטית, אך ההמונים המשיכו לדרוש לאלתר את הדחתו. ההפגנות הלכו וגדלו, וברבות מהן אף התפתחו עימותים אלימים עם כוחות הביטחון ועם כנופיות של תומכי הנשיא, שגבו מאות קורבנות.

עוד על המתרחש בתימן
שליט ערבי רביעי מודח: נשיא תימן העביר סמכויותיו
עוד מנהיג מודח באביב הערבי? הסכם בתימן - היום
המהפכה הצליחה? נשיא תימן סאלח הודיע כי יתפטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully