וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה הצליחה? נשיא תימן סאלח הודיע כי יתפטר

8.10.2011 / 18:00

כתשעה חודשים אחרי שהחלו ההפגנות נגדו ברחבי המדינה, ולאחר ששרד גם ניסיון לשים קץ לחייו, הודיע נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח כי יוותר על שלטונו. "נמשיך להתמודד מול אתגרים"

נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח הודיע הערב (שבת) כי בימים הקרובים יתפטר מתפקידו. הודעתו של סאלח מגיעה לאחר תשעה חודשים של הפגנות נגדו ברחבי המדינה. "בימים הקרובים אעזוב את השלטון", אמר סאלח בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית. "אני קורא לתומכי להמשיך ולהתמודד בפני כל אתגר שיצוץ מולם", הוסיף.

עוד על תימן:

נשיא תימן שב למדינתו, עשרות הרוגים בעימותים
תימן: צלם החדשות תיעד את עצמו חוטף כדור
תימן: 16,000 הפגינו בצנעא נגד הנשיא סאלח

נשיא תימן מבטיח רפורמה - המפגינים מסרבים. רויטרס
"בוא נלך לכבוד דיאלוג והעברת הכוח בדרכי שלום באמצעות בחירות". עלי עבדאללה סאלח/רויטרס

כבר לפני כשבועיים קרא סאלח להקדמת הבחירות במדינה. "בוא נלך לכבוד דיאלוג והעברת הכוח בדרכי שלום באמצעות בחירות", אמר סאלח בנאומו הראשון מאז חזר למדינה לאחר שלושה חודשים בהם שהה בערב הסעודית על מנת להחלים מהתנקשות בו.

שובו למדינה של הנשיא סאלח התקבל בתימן ברגשות מעורבים. לצד אכזבת אנשי תנועת המחאה, הקוראת מאז ינואר להדחתו המידית של הנשיא השולט במדינה למעלה משלושים שנה, יצאו אלפים לרחובות להפגין תמיכה בנשיא החוזר. עימותים אלימים נרשמו בין תומכי סאלח למפגינים נגדו. העימותים האלימים התחדשו בין הצדדים לאחר שכוחותיו של סאלח תקפו את מחנה המפגינים המרכזי ב"כיכר השינוי" בבירה צנעא, גבו את חייהם של לפחות 17 בני אדם, וגרמו לפציעתם של יותר מ-50.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully