וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: 16,000 הפגינו בצנעא נגד הנשיא סאלח

המחאה העממית מתרחבת למדינה ערבית נוספת. המפגינים מוחים על הדיכוי, האבטלה והעוני: "די למשחקים, די לשחיתות, הביטו בפער בין העשירים לעניים". כוחות הביטחון ערוכים בעיר

האם גם המחאה בתימן עולה מדרגה? אלפי בני אדם הפגינו הבוקר (חמישי) בבירה צנעא נגד שלטונו של הנשיא עלי עבדאללה סאלח. לפי הדיווחים, המפגינים נאספו בלפחות ארבעה מוקדים בעיר - כ-10,000 באוניברסיטת צנעא ועוד לפחות 6,000 בשלושה מוקדים נוספים. המפגינים קוראים ססמאות נגד הממשלה ומאיימים בהפיכה "בסגנון טוניסיה".

במדינה התקיימו בשבועות האחרונים כמה הפגנות במחאה על שחיתות השלטון, הדיכוי, האבטלה והעוני. מנהיגת ההפגנות, הסטודנטית טווקול קרמאן, נעצרה בסוף השבוע אך שוחררה כעבור יום, לאחר שהפגנות המחאה גברו בקריאה לשחררה. לאחר שחרורה הבהירה כי תמשיך להנהיג את ההפגנות.

כמחצית מ-23 מיליון תושבי תימן חיים על הכנסה של פחות משני דולרים ביום והמפגינים דורשים שיפור בתנאי המחיה במדינה, ושינוי בהנהגה הפוליטית. "די למשחקים, די לשחיתות, הביטו בפער בין העשירים לעניים", נכתב על שלטי המפגינים.

הפגנות נגד השלטונות בצנעא בירת תימן. רויטרס
מפגינים נגד הנשיא בצנעא, היום/רויטרס

מאות מאנשי כוחות הביטחון של תימן פרושים במרכז הבירה כדי למנוע מההפגנות לגלוש לאזור הבנקאות והעסקים. במקביל, מתקיימת בעיר הפגנה של כמה מאות מתומכיו של הנשיא סאלח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully