וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא תימן שב למדינתו, עשרות הרוגים בעימותים

24.9.2011 / 17:01

בעימותים המתחדשים בתימן בין כוחות האופוזיציה לבין נאמניו של הנשיא, עלי עבדאללה סאלח, נהרגו עשרות בני אדם ונפצעו מאות נוספים. סאלח שב אתמול למדינה לאחר שלושה חודשי היעדרות

עימותים אלימים נרשמו החל מהלילה (שבת) בתימן בין כוחות האופוזיציה לבין נאמניו של הנשיא, עלי עבדאללה סאלח, ששב אמש למדינה כשלושה חודשים אחרי שעזב אותה כדי להחלים מפציעתו במהלך ניסיון התנקשות.

על אף דבריו המפויסים של הנשיא, שקרא אתמול להפסקת אש באומרו כי "הפיתרון לא יגיע מרובים ואקדחים, אלא באמצעות דיאלוג", העימותים האלימים התחדשו בין הצדדים לאחר שכוחותיו של סאלח תקפו את מחנה המפגינים המרכזי ב"כיכר השינוי" בבירה צנעא, גבו את חייהם של לפחות 17 בני אדם, וגרמו לפציעתם של יותר מ-50.

ברשת אל-ג'זירה דווח כי בעימות נוסף כוחות הנשיא תקפו את מפקדת הכוחות החמושים של המתנגדים לשלטונו והרגו 11 חיילים מכוחות האופוזיציה. למעלה מ-100 נפצעו בתקרית זו.

שובו למדינה של הנשיא סאלח מערב הסעודית, שם התאשפז מאז ניסיון ההתנקשות בו, התקבל במדינה ברגשות מעורבים. לצד אכזבת אנשי תנועת המחאה, הקוראת מאז ינואר להדחתו המיידית של הנשיא השולט במדינה למעלה משלושים שנה, יצאו אלפים לרחובות להפגין תמיכה בנשיא החוזר.

עוד על המהומות בתימן:
תימן: צלם החדשות תיעד את עצמו חוטף כדור
הסלמה מחודשת בתימן: עשרות הרוגים ביומיים
"נשיא תימן לא רוצה לגמור כמו מובארק"
נשיא תימן נאם לראשונה מאז ניסיון ההתנקשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully