וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: אחיו של אסד נעלם, ייתכן שנפצע

ניר יהב

29.12.2011 / 14:33

חבר פרלמנט לבנוני טוען כי בידיו מידע "מהימן ביותר" על היעלמותו של מאהר אסד, המפקד על הכוחות הנאמנים לשלטון הסורי. "יש שתי אפשרויות: או שהוא נפצע ומטופל, או שבשאר סילק אותו"

חבר פרלמנט לבנוני טוען כי מאהר אסד, אחיו של נשיא סוריה בשאר אסד ואחד האנשים החזקים בסוריה, "נעלם". בראיון שהעניק היום (חמישי) לעיתון הכווייתי "אל-אנבא", התייחס חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם סיעת "אל-מוסתקבל", חאלד דאהר, לנעשה בסוריה, וגילה כי ממידע "מהימן ביותר" שהגיע לידיו מכמה מקורות, עולה כי מאהר אסד נעלם.

"אחת משתי האפשרויות", אמר דאהר. "או שהוא נפצע פצעים קשים והוא מטופל הרחק מאור הזרקורים, או שהנשיא בשאר אסד סילק אותו מפעילותו הצבאית במטרה למצוא מוצא ראוי לו ולשלטונו, לקראת אפשרות שהוא יובא לבית הדין לפושעי מלחמה בגין הפשעים שביצע". דאהר קרא למשטר הסורי להראות היכן נמצא מאהר אסד, כדי להזים את הדיווחים הללו.

האח האכזר מדמשק: מי אתה, מאהר אסד?

"תולים" את בשאר אסד, מאהר אסד ו-וואליד מועלם בהפגנה בעיירה עמודה, סוריה, 23 בדצמבר 2011. רויטרס
בובות של בשאר ומאהר אסד ושר החוץ וואליד מועלם תלויות בהפגנה החודש בעיירה עמודה/רויטרס

מאהר אסד הוא אחד האנשים הקרובים ביותר לנשיא בשאר. הוא מפקד על משמר הרפובליקה, הכוח הצבאי המובחר והנאמן ביותר לשלטון, ועל הדיוויזיה הרביעית בצבא סוריה, האחראית על הביטחון באזור דמשק. במסגרת זאת, מוערך כי הוא ממלא תפקיד מרכזי בדיכוי ההתקוממות במדינה. דיפלומט סורי גולה בשם בסאם ביטאר אמר לפני כמה חודשים כי מאהר הוא "הרשע במשפחת אסד", וכי אם רק יחפוץ, הוא יוכל לסכל כל מהלך של קידום רפורמות במדינה.

"הצבא ירה על מפגינים בדמשק, עם הגעת המשקיפים"

בתוך כך, נמשכת משימת משקיפי הליגה הערבית בסוריה. לאחר שהחלו את משימתם בחומס, שם טען אתמול ראש הצוות כי "לא ראו שום דבר מפחיד", התפזרו המשקיפים אתמול גם בערים חמה, אידליב ודרעא, כמו גם בפרברי דמשק - שם אף חזו, לפי דיווח אחד, בירי של כוחות הביטחון על מפגינים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה נגד שלטון אסד בעיירה מערת א-נועמאן שבצפון סוריה, 26 בדצמבר 2011. רויטרס
הפגנה נגד שלטון אסד, השבוע בעיירה מערת א-נועמאן בצפון סוריה/רויטרס

לפי הדיווח, שמסר היום לכלי התקשורת ארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון, עם הגעת המשקיפים לבית העירייה של דו?מא, אחד הפרברים הגדולים של עיר הבירה שבו התקיימו כבר הפגנות רבות נגד השלטון, יצאו אלפי אנשים לרחוב מחוץ למסגד הגדול בשכונה, והחלו בהפגנה. בשלב מסוים, לפי הדיווח, פתחו כוחות צבא באש על המפגינים, הרגו ארבעה מהם ופצעו לפחות 20.

עוד דיווח הארגון, כי מעשי הדיכוי האלימים נמשכים גם ביתר חלקי המדינה, והיום נהרגו ברחבי המדינה לפחות 19 אזרחים סורים מאש כוחות הביטחון. רשת "אל-ג'זירה" כבר העמידה בצהריים את מניין ההרוגים היומי על 24. אתמול, לפי דיווחי ארגוני האופוזיציה, נהרגו במדינה לפחות 35 בני אדם.

במקביל, הופיע היום באינטרנט סרטון מהעיר חומס, המתעד לכאורה אירוע בו נלכד אחד המשקיפים או עוזריהם באש צולבת ברובע באב אל-דריב בעיר, ומניף מטפחת לבנה מחוץ לדלת שמאחוריה הסתתר בעוד קולות הירי נשמעים סביב. עוד נראים בסרטון, שלא ניתן להעריך את מידת האותנטיות שלו, משקיפים נוספים עם ווסטים כתומים, המובהלים לתוך מבנה בעיר.

משקיפים באש צולבת בחומס - צפו בסרטון:

בסרטון אחר שעלה ברשת נראה אחד הפקחים נלקח למסגד בעיר על ידי תושבים המראים לו גופה של ילד בן חמש. עוד דווח אתמול כי משימת המשקיפים בחומס נתקלה בסירוב של תושבי שכונת באבא עמרו לשוחח עמו, משום שנלווה אליהם קולונל בצבא סוריה. עקב כך התעכב בכמה שעות סיור המשקיפים בשכונה, שהופגזה ממושכות בידי הצבא בשבועות האחרונים ועשרות מתושביה נהרגו, עד שהקצין הסכים להתרחק. עוד צוין בדיווח זה כי המשקיפים לא הצליחו לבקר במתקן מעצר בעיר בשל חילופי אש שהתנהלו בסמוך אליו.

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com


עוד מהנעשה בסוריה:
תיעוד מסוריה: מורדים תוקפים שיירה של כוחות אסד
ראש המשקיפים: "לא ראינו שום דבר מפחיד בחומס"
רבבות מפגינים בחומס למשקיפים: ”שוחטים אותנו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully