וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך בבית הספר של נעמה: לא ניכנע לבריונות

עם תום חופשת החנוכה, ליווה השר סער לבית הספר את הילדה מבית שמש, שסיפרה בעבר כי חרדים ירקו עליה בדרכה מביתה. קבוצת סיקריקים מתכננת הפגנת ענק נגד המשטרה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק)

אחרי ההפגנה הגדולה שלשום בבית שמש, חזרה הבוקר (חמישי) ללימודים הילדה הקטנה שהשיבה לכותרות שנים של התנכלויות כלפי חילונים ונשים בעירה. בינתיים, קבוצה של חרדים מהקבוצה הסיקריקית מתכננים עצרת גדולה, במחאה על התערבות המשטרה בסכסוך בעירם.

עם סיום חופשת החנוכה, רבים ליוו הבוקר את נעמה מרגוליס בת השמונה לבית הספר אורות בבית שמש. גם שר החינוך, גדעון סער, בא לחזק את ידיה, ונפגש עם מנהלת בית הספר. מרגוליס סיפרה כי בתקופה האחרונה הייתה נתונה למעשי אלימות, ובין היתר הותקפה כשהייתה בדרכה לבית הספר על ידי חרדים, שטענו כי היא ואמה אינן מתלבשות לצניעות. אלפי בני אדם השתתפו בעצרת הזדהות עם השתיים שנערכה ביום שלישי ונגד הכפייה החרדית.

בכניסה לבית הספר, גינה שר החינוך את מעשי ההתנכלות לנשים ולצעירות בעיר. "שוחחתי עם ועד ההורים ועם תלמידות בכיתה ה'. אני בהחלט מודע לנושא", אמר. לדבריו, ההורים שותפים למאבק נגד האלימות והבריונות. "לא ניכנע", הבהיר. "צריך לצמצם למינימום את ההפרעות לבית הספר. זה בית ספר מצוין", אמר.

"היעד שלנו איננו רק למנוע את הפרעות", אמר סער, והבהיר כי יש למנוע גם מעשי התנכלות בדרך ללימודים – וגם הפרעות ללימודים עצמם. לדבריו, המשטרה עושה מאמצים בנושא, וניכרת ירידה במעשי האלימות. "שוחחתי אתמול בערב עם מפקד מחוז ירושלים, ניסו שחם, ושוחחתי בנושא מספר פעמים לאורך החודשים האחרונים גם עם מפכ"ל המשטרה ועם השר לביטחון פנים. אני רוצה לשבח את המשטרה", אמר השר. לדבריו, בבית הספר אמורות להיבנות בעתיד כיתות נוספות, ויינתן בו מענה גם לציבור דתי-לאומי. "לאיומים או לבריונות לא יהיו תוצאות או השפעה", הבהיר.

נעמה מרגוליס הולכת עם לבית הספר "אורות בנות". לראשונה לאחר המקרה בבית שמש, דצמבר 2011. עומר מירון
נעמה ואמה, הדסה, הבוקר בדרכן לבית הספר/עומר מירון

למרות הרושם שהרוחות רגעו מעט בבית שמש ביומיים האחרונים, אתר האינטרנט "בחדרי חרדים" מדווח כי קבוצה של חרדים קיצוניים יקיימו היום "עצרת רבתי" בשכונת נחלה ומנוחה, מחאה על "ההתקפה חסרת-הרסן של השלטון והניסיון החצוף להילחם בקדושת ישראל". האתר מצטט כרוזים שהופצו בעיר בקריאה להשתתף בהפגנה, ומדווח כי הם הופצו על ידי גורמים קיצוניים, וכי הרבנים המרכזיים בבית שמש אינם מתכוונים להשתתף בה. ההפגנה אמורה להיערך סמוך למקום שבו הוצב השלט שקרא להפרדה בין נשים לגברים ושנתלש ממקומו כמה פעמים. עצרות הזדהות דומות אמורות להיערך בכמה ערים נוספות ברחבי הארץ.

הנשיא פרס: להציל את הרוב מציפורני המיעוט

נוסף על חברי הכנסת שהשתתפו בעצרת שלשום, גם נשיא המדינה שמעון פרס, גינה בחריפות את מעשי ההתנכלויות לנשים בבית שמש, ואמר כי צריך להתגייס "ולהציל את הרוב מציפורניו של מיעוט קטן ששורט באושיות הדמוקרטיה".

הנשיא פרס, שדיבר בכנס ראשי נציגויות של משרד החוץ, הזהיר כי "מוכרחים להגן על דמותה של מדינת ישראל מול מיעוט שמפר את הסולידריות הלאומית". לדברי הנשיא, "המבחן הוא לעם, ולא רק לשוטרים. דתיים, חילוניים, מסורתיים - כל הענפים מוכרחים להגן על דמותה של מדינת ישראל מול מיעוט שמפר את הסולידריות הלאומית. אין להם זכות לאיים על ילדה או על איש בכל דרך שהיא".

גם ריצ'רד פרס, הממונה על תיק החינוך, הרווחה והמתנסים בעיריית בית שמש, התריע באותו יום מפני ניסיון של החרדים הקיצוניים בעירו להשתלט על שכונותיה ולשנות את צביונה. "יש קומץ", אמר בהתייחס לגורמים הקיצונים, "אבל הקומץ הזה לא היה פועל אילולא הרבנים", אמר. "הרוב החרדי שותק, ולא עושה דבר. נתניהו נתן לחרדים את בית שמש, את קריית גת ואת נתיבות. החרדים קיבלו העדפה מלאה בבנייה, מרגישים פתאום כוח, ועניין הדרת הנשים צובר תאוצה. בית שמש זה רק מיקרוקוסמוס של כל ישראל".

עוד על האלימות בבית שמש
"התנכלות גם בשכונות החילוניות"
חרדי נעצר בחשד לתקיפת אשה
אלפים הפגינו: "היריקה - על כולנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully