וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אשתתף היום בהפגנה בבית שמש

ג'ודי שלום ניר מוזס

27.12.2011 / 14:23

בבית שמש תיערך הערב הפגנה נגד התופעה ההולכת וגוברת של הדרת נשים. ג'ודי שלום ניר מוזס, קודם אישה, ואחר כך אשת המשנה לראש הממשלה, מסבירה מדוע בהשתתפותה בהפגנה אין דבר אנטי-דתי

שמי ג'ודי שלום ניר מוזס, ישראלית, אוהבת ומכבדת אנשים בעלי השקפות עולם דומות ושונות משלי. גדלתי ברמת גן, בבית מסורתי, שבו בכל יום שישי נערך קידוש על ידי אבי נח ז"ל. בית שביום כיפור אסור היה לדבר בו בטלפון, ולצום היה המובן מאליו, בית שבכל שנה נערך בו ליל סדר כהלכתו עם אורחים רבים שכל אחד בתורו קורא מההגדה. אני אוהבת את המסורת היהודית, מחוברת אליה, אוהבת דתיים, חילונים וחרדים. כל אדם לגופו ומעשיו.

אהבת השונה היא הסיבה שבגינה אשתתף הערב בהפגנה נגד הדרת הנשים בבית שמש. אני לא באה לשם כדי להתגרות, לא באה כדי לעשות פרובוקציות, אלא באה כמו כל אלו שיגיעו לשם היום - כדי לנסות למנוע מקומץ הזויים, החמושים בכוח פיזי ובכוח פוליטי, להרוס את מה שהורינו וסבינו בנו כאן, ומה שאמור להישאר לילדינו ולנכדינו.

אני אגיע להפגנה כדי לשמש, בין היתר, פה לקהל עצום של חרדים, ובעיקר נשים חרדיות, שהפחד מהקיצוניים האלימים משתק אותם. חרדים ודתיים רבים כתבו לי בפייסבוק וביקשו שנשים קץ להידרדרות המזעזעת הזו במעמדן של הנשים בחברה החרדית.

האם אתם תומכים במפגינים בבית שמש? הצביעו בפייסבוק

איש לא יעז להפוך אותנו לאזרחיות סוג ב'

אני, כמו רבים שיגיעו הערב, איני יכולה לסבול את המחשבה שמשתי חוקרות מוערכות נמנע מלעלות לבמה ולקבל פרס על פועלן ומחקרן, רק בשל היותן נשים. אני לא יכולה לסבול את המחשבה שחיילים יוצאים מהחדר כשחיילות שרות, שאומרים לנשים על איזו מדרכה הן אמורות לצעוד, או היכן לשבת באוטובוס. איש לא יעז להפוך אותנו לאזרחיות סוג ב'. בשום אופן, בשום מצב ובשום צורה. על זה נילחם עד שהתופעה החולנית, המסוכנת והפשיסטית הזאת תיעלם ממולדתנו.

נדרוש מהמשטרה של כולנו להגן עלינו ולהעניש את כל פורעי החוק האלה. החוק חייב להיאכף כי לאא כלל זה אין דמוקרטיה. נכריח את הממשלה של כולנו לחוקק חוקים שיפגעו בצורה אכזרית וכואבת בכל אדם שיעז לתת יד להדרת נשים, הן ברחוב, הן במוסדות ממשלתיים והן בצה"ל.

ביבי, ציפי, שלי, איווט, אהוד, אלי - הכוח בידכם. שכחו את הפוליטיקה לכמה דקות, התאחדו נא והוכיחו לנו, לא רק בדיבורים, שאתם מאמינים בדמוקרטיה ושלא תיתנו להפוך אותנו לאזרחיות סוג ב'.

חרדים, חילונים, דתיים: זכרו שעל שנאת חינם נחרב בית המקדש. אנחנו במסלול מהיר לשם. בואו יחד נעצור את הסכנה.

הדרת נשים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
פרס: המדירים - מיעוט מסוכן, שיעברו בעצמם לצד השני
חרדים ביקרו בבית הילדה שהותקפה בבית שמש
יחימוביץ’: הדרת נשים קיימת גם אצל החילונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully