וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: המדירים - מיעוט מסוכן, שיעברו בעצמם לצד השני

טל שלו

27.12.2011 / 10:16

נשיא המדינה גינה בחריפות את ההתנכלויות לנשים בבית שמש, והזהיר כי יש להגן על דמותה של ישראל. לדבריו, צריך להתגייס כדי להציל את הרוב מציפורניו של "המיעוט ששורט את הדמוקרטיה"

לקראת ההפגנה הצפויה הערב בבית שמש, נשיא המדינה שמעון פרס, מגנה בחריפות את מעשי ההתנכלויות לנשים בעיר, ואומר כי צריך להתגייס "ולהציל את הרוב מציפורניו של מיעוט קטן ששורט באושיות הדמוקרטיה". פרס, שדיבר הבוקר (שלישי) בכנס ראשי נציגויות של משרד החוץ, הזהיר כי "מוכרחים להגן על דמותה של מדינת ישראל מול מיעוט שמפר את הסולידריות הלאומית".

ברקע האירועים האחרונים בבית שמש, שם הותקפו נשים על ידי חרדים שטענו כי הן מתלבשות באופן שאינו צנוע, והתקיפו גם עיתונאים שבאו לעיר לסקר את מעשי האלימות, אמר נשיא המדינה כי "ראינו אתמול איך שוטרים נאבקים למען שווין זכויות אלמנטרי בבית שמש".

לדברי הנשיא, "המבחן הוא לעם, ולא רק לשוטרים. דתיים, חילוניים, מסורתיים - כל הענפים מוכרחים להגן על דמותה של מדינת ישראל מול מיעוט שמפר את הסולידריות הלאומית. אין להם זכות לאיים על ילדה או על איש בכל דרך שהיא".

פרס המשיך ותקף בחריפות את הקיצונים בחברה החרדית, ואמר: "הם לא אדוני הארץ, כולנו אזרחי הארץ. אין קבוצה שתקבע שהיא שולטת. אם הם כך מעריכים נשים - שיעברו הם לצד השני של הכביש. אנחנו נלחמים על נפש העם ועל תוכן המדינה. היום זהו המבחן. זה מוטל על כולנו, מראשון האזרחים ועד האזרח הצעיר ביותר".

בתוך כך, ח"כ נחמן שי הגיש הבוקר הצעת חוק הקובעת כי הדרת נשים היא עברה פלילית והעונש עליה הוא מאסר של שלוש שנים. על פי ההצעה, הדרת נשים היא "גילוי איבה, רדיפה, השפלה, ביזוי, עוינות או אלימות או גרימת מדנים כלפי נשים והכל בשל היותן נשים", ודינו של "המפרסם, מסית, מטיף או מעודד הדרת נשים מהמרחב הציבורי" הוא מאסר של שלוש שנים. עוד נכתב בהצעה כי "העובר עבירה מתוך מניע של הדרת נשים או של עוינות כלפי ציבור מחמת השתייכות מינית, דינו – כפל העונש הקבוע לאותה עבירה או מאסר עשר שנים, הכל לפי העונש הקל יותר".

ראש העיר בית שמש: ההפגנה הערב - פוליטית

עיתונאים רבים שהגיעו לעיר כדי לסקר את הנעשה בה, אחרי שנחשף כי ילדה בת שמונה - נעמה מרגוליס, הותקפה על ידי חרדים, שטענו כי היא אינה לבושה בצניעות - הותקפו גם הם. צוותים של חדשות ערוץ 10 וערוץ 2 נרגמו כמה פעמים באבנים ובביצים, וחרדים הסבו נזק גם לציוד הטכני שהביאו העיתונאים. שוטר אחד נפצע בראשו כשמאות חרדים התגודדו סביב ניידות השידור.

אחר הצהריים צפויה עצרת גדולה בבית שמש, בה יפגינו חילונים ודתיים נגד הכפייה החרדית בעיר ונגד ההתנכלות לנשים המתגוררות בה. ההפגנה תתקיים סמוך לבית ספרה של מרגוליס.

ראש העיר בית שמש, משה אבוטבול, אמר הבוקר בגלי צה"ל כי הוא "תומך בעמדת המפגינים, אבל העובדה שלא הזמינו אותי לאירוע מוכיחה שהמניעים של המארגנים פוליטיים".

הדרת נשים - כותרות נוספות
בכיר בבית שמש: נתניהו מסר את העיר שלנו לחרדים
דרעי: "הרב שישתלט על הקיצוניים - רב ניצב דנינו"
צוותי צילום הותקפו כשבאו לעיר, שוטר נפצע באורח קל

לפנייה לכתבת tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully