וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': הדרת נשים קיימת גם אצל החילונים

פנחס וולף

26.12.2011 / 13:24

בכנס חירום בנושא, אמרה יו"ר העבודה כי "נשים מודרות גם מהאליטות". חוטובלי: "הציבור החרדי מנהל מדינה בתוך מדינה". לבנת הגנה על החרדים: "לא לכפות מנהגים על מי שלא פוגע באיש"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אומרת כי הדרת נשים קיימת גם בחברה החילונית. "השיח הזה, הוא כרגע לא בשוליים", אמרה בכנס חירום נגד הדרת נשים, שנערך היום (שני) במשכן הכנסת. "המאבק הזה הוא פוליטי בהחלט, אבל הוא צריך להיות חוצה מפלגות, ובוודאי חוצה מפלגות שהן דמוקרטיות. אבל צריך לזכור שאותה הדרה קיימת גם אצלנו, בייצוג במפלגות, בפוליטיקה, בהדרה מהאליטות - בעולם עם הקודים החילוניים, ולא רק בעולם עם הקוד הדתי".

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, לא חזרה בה מדבריה הקודמים בנושא, לפיהם אינה מתנגדת לתפועה בערים חרדיות. לבנת אמרה בכנס כי "אסור למנוע מנשים לשבת בכל מקום שירצו באוטובוס או למנוע מהן לשיר ולהספיד את יקיריהן, אך אסור גם לכפות על קהילה הומוגנית, כאשר אין בכך פגיעה באיש, לחיות על פי מנהגיהם. אל לנו להכתיב להם כיצד לחיות. עלינו להניח לפוליטיקה, לקמפיינים".

שלי יחימוביץ' בישיבת סיעת העבודה, אוקטובר 2011. עומר מירון
"ההדרה קיימת גם אצלנו". יו"ר העבודה, יחימוביץ'/עומר מירון

באירוע, שאליו הוזמנו חברות כנסת בלבד, דיברה נציגה דתית-לאומית אחת, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד). "התפתחו אפשרויות של אפרטהייד על בסיס מגדרי", אמרה. "קולם של הדתיים חשוב מאוד, ויש כאן חילול נשים". לדבריה, "מי שדמותה היהודית של ישראל חשובה לו, צריך לצאת במאבק נגד התנהגות אלימה זו. אפשרנו יותר מדי שנים לנהל כאן מדינה בתוך מדינה. הציבור החרדי קיבל הרבה טובות הנאה". עם זאת, היא טענה שגם "בציבור הנאור" קיימת השפלת נשים. כדוגמה, נתנה חוטובולי את תכנית הטלוויזיה "מעושרות" המשודרת בערוץ 10.

לבני: הממשלה מסבסדת את האפליה

למרות הניסיון להפוך את הדיון לשיח קונצנזוסואלי, נשמעו גם חילופי האשמות בין המשתתפות. "הממשלה מייצגת גם השקפת עולם - וגם הסדרים פוליטיים, שבחלקם מאפשרים לזה לקרות", אמרה יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני. "יש לי בעיה עם סבסוד של המדינה באפליה".

לדבריה, כפי שלא ניתן לקבל את העובדה שרצח על כבוד המשפחה הוא "עניין תרבותי", כך לא ניתן לקבל את תופעת הדרת הנשים. "ההחלטה היא האם ישראל תהיה שבטים-שבטים. כל אחד חי את חייו בנפרד, חלק משרתים, חלק לא. זה המאבק שמתנהל כאן עכשיו. מה שרואים עכשיו, על שירת נשים, זה חלק מהמאבק הכולל. לא מדובר רק באכיפת חוק אלא במערכת ערכית ואידאולוגית".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) היתה נחרצת אף יותר: "זה מאבק פוליטי, נגד התנהלות שלטונית קלוקלת", קבעה. "כשראש הממשלה לא מעיף מתפקידו את סגן שר הבריאות, שמסרב לתת לאשה פרס שזכתה בו בצדק, וכששר ביטחון לא מעיף ראש ישיבת הסדר, שקורא לתלמידיו לא לשמוע שירת נשים, וכששר תחבורה שולח את פרקליטות המדינה להגן על האוטובוסים הנפרדים – זו החלטה שלטונית", אמרה. לשרה לבנת, אמרה גלאון כי "המדינה היא ריבונית, והחוקים שלה חלים על כל חברה. בשם אותה ליברליות מזויפת, לא צריך לתת לזה לגיטימציה".

עוד בנושא
לבנת: "ההתנכלות לילדה בבית שמש - פשע אלים"
מאיר שטרית: להיכנס לבית שמש - ולכסח אותם"
חרדים מתארגנים בירושלים: "נגד ההקצנה בקרבנו"

לפנייה לכתב pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully