וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא ננהל משא ומתן עם ממשלה מאוחדת לחמאס ופתח"

טל שלו

26.12.2011 / 0:04

בכנס השגרירים של משרד החוץ הבהיר ראש הממשלה כי לא יהיה מוכן שמדינה פלסטינית בגדה "תהפוך לעזה או לבנון". ליברמן, מוקדם יותר: "אין פרטנר לשלום עם הפלסטינים בעתיד הקרוב"

"אם חמאס יצטרף לממשלה הפלסטינית, לא ננהל עמה משא ומתן" – כך הבהיר אמש (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע ההתקדמות במאמצי הפיוס בין חמאס ופתח. בנאום בכנס שגרירים של משרד החוץ, אמר ראש הממשלה כי אינו מוכן שמדינה פלסטינית בגדה המערבית, אם תקום, תהפוך "למה שקרה בעזה ובלבנון". כמו כן, הוא הזהיר מזליגה של מאגרי טילים אליה, שיוכלו לאיים על ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים בכנס שגרירים וראשי נציגויות במשרד החוץ בירושלים, דצמבר 2011. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא יהיה משא ומתן עם ממשלה מאוחדת לחמאס ופתח". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בהתייחסו לתהליך המדיני המדשדש, ועל רקע המחלוקת האחרונה עם נציגות אירופה במועצת הביטחון בנוגע למתווה הקוורטט, הדגיש נתניהו: "אנחנו מוכנים להיפגש עם הפלסטינים בכל זמן ובכל מקום?. עם זאת, הוא הזהיר כי נוכח המצב באזור והאי-יציבות במזרח התיכון, סידורי הביטחון שנדרשים כדי לקדם את המשא-מתן המדיני מול הפלסטינים ?הופכים קשים יותר?. עוד אמר נתניהו כי ?הפלסטינים יצטרכו להכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. זה אינו תנאי מוקדם למשא ומתן?.

בהתייחסות לנושא הגרעין האירני אמר ראש הממשלה כי הסנקציות הנוכחיות לא מספיקות, וכי יש צורך להגביר את הסנקציות על הנפט האירני והבנק המרכזי.

ליברמן "אין פרטנר פלסטיני"

שר החוץ וסגן ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, היה פסימי בהרבה באשר לאפשרות לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים. "האם באווירה של אי-ודאות אזורית כה מורכבת ניתן להגיע לפריצת דרך בתחום המדיני?", אמר בכנס. "נשאלת השאלה האם רצוי להגיע בתקופה כזו לפריצת דרך, או שעדיף לחכות שהתמונה תתבהר? כבר אמרתי בעבר, שלהמשיך ולהתעקש על דרך שנכשלה במשך 15 שנה, לא יוביל לשום מקום. לצערי היום, אנחנו כבר אחרי 18 שנה עם אותה דרך, באותו מבוי סתום וגרוע מזה, עם ייאוש ותסכול שהולכים וגוברים".

עוד ציין ליברמן כי "צריך להתאים את החשיבה והדיפלומטיה למציאות, ולהבין שמילות המפתח ביחסינו עם הפלסטינים צריכות להיות ניהול הסכסוך ולא פתרון הסכסוך. מי שאומר שאפשר להגיע בשנים הקרובות לשלום עם הפלסטינים טועה ומטעה".

שר החוץ התייחס גם לפגישתו בטורקיה של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, עם אמנא מונה, שסייעה לרצח הנער אופיר רחום, וששוחררה בעסקת שליט. "זהו אבו מאזן", אמר ליברמן. "זו הדרך שהוא מאמין בה, ולכן הוא מתחמק מלשבת לנהל משא ומתן עם ישראל. אנו רוצים שלום ומאז כינון הממשלה הזו עשינו מאמצים גדולים כדי לאפשר משא ומתן שיביא להסדר. אבל אין לנו פרטנר לשלום. אבו מאזן מוכיח פעם אחר פעם שהוא לא פרטנר לשום דבר והוא האיש שאותן מדינות אירופאיות צריכות לגנות".

עוד בנושא
ליברמן על אירופה: ”אין לנו במה להתבייש”
חמאס וקהיר מתקרבים? הניה יוצא לסבב שיחות בעולם
חאלד משעל דן עם אבו מאזן על הצטרפות חמאס לאש”ף

(עדכון ראשון: 20:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully