וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס וקהיר מתקרבים? הניה יוצא לסבב שיחות בעולם

ניר יהב

25.12.2011 / 19:00

ראש ממשלת חמאס יצא מהרצועה לראשונה מאז 2007, אז השתלט עליה הארגון. הוא צפוי לבקר גם בטוניסיה, בסודן, בקטאר ובבחריין. "האביב הערבי פתח עבורנו חלון הזדמנויות"

ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה, יצא היום (ראשון) לביקורו הראשון מחוץ לרצועת עזה מאז השתלט ארגונו על הרצועה בשנת 2007. הניה צפוי לבקר במצרים, בסודן, בטוניסיה, בקטאר, בבחריין ובטורקיה. "אירועי האביב הערבי פתחו עבורנו חלון הזדמנויות, ועלינו לקדם את צרכי העם הפלסטיני", אמר הניה בשיחה עם כתבים, לפני שחצה את הגבול למצרים במעבר רפיח. יציאתו של הניה לביקור, דרך מצרים, מבטאת את התחזקות היחסים בין מצרים לחמאס, לאחר נפילתו של משטר מובארק.

איסמעיל הנייה במעבר רפיח, ממתין לאסירים שישוחררו במסגרת עסקת שליט, אוקטובר 2011. AP
יוצא מהרצועה לראשונה מאז 2007. איסמעיל הניה/AP

דוברו של הניה, טאהר נונו, אמר כי הניה יצא לביקור בכמה מדינות ערביות ואיסלמיות, וכי מטרתו בביקור הוא להודות לאותן מדינות על תמיכתן בעם הפלסטיני ועל עמידתן לצד הפלסטינים בזמן המצור על עזה. "אחת ממטרותינו היא לגייס תמיכה וסיוע לעם הפלסטיני, לגייס תמיכה בפיוס הפלסטיני ולעדכן את המנהיגים בהפרות הישראליות, ובין היתר בייהוד ירושלים. בנוסף, נדון במצב המזרח התיכון נוכח השינויים הקורים בו", הוסיף.

בכיר חמאס: לא נכיר בישראל בשום מצב

עם הגעתו למצרים, אמר הניה כי סיורו מתחיל במקום המהווה את "לב המהפכות הערביות". הוא הביע תקווה שברחבי העולם הערבי תיכון יציבות פוליטית, וציין כי חמאס "מתנגד לאלימות, תהיה אשר תהיה". סוכנות הידיעות "ספא" דיווחה כי להניה מתלווים שר הכלכלה עלא רפאתי והיועץ יוסוף רזקה.

מאז שנפל משטרו של מובארק והתחזק מעמדם של האחים המוסלמים במצרים, התהדקו היחסים בין קהיר לחמאס. בעוד שמשטרו של מובארק לחם קשות בחמאס ונחשב לאחד ממתנגדיו הגדולים, פועל השלטון החדש, בראשות המועצה הצבאית העליונה, בשיתוף פעולה עם הארגון, ובין היתר מאפשר את פתיחתו הרצופה של מעבר רפיח. חמאס הבהיר בכמה הזדמנויות שהמהפכה במצרים הובילה לשיפור ביחסים מולה, דבר שהתבטא גם בתחימה על עסקת שליט בתיווכה.

בתוך כך, בכיר חמאס, סלאח ברדוויל, הבהיר מוקדם יותר היום כי ארגונו אינו מתכוון להיענות לדרישות הקוורטט ולהכיר בישראל "בשום מצב", לדבריו, "ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לזלזל בפיוס הפלסטיני כדי להכשיל אותו. קריאתו של נתניהו לחמאס להכיר בישראל, טומנת בחובה איום מרומז כלפי הרשות הפלסטינית שלא תגיע להסכמות עם חמאס. ישראל נושאת ונותנת עם הפלסטינים כאילו הם נמצאים תחת חסותה. זה בלתי מקובל לחלוטין".

עוד בנושא
חאלד משעל דן עם אבו מאזן על הצטרפות חמאס לאש”ף
אבו מאזן: חמאס הסכים לקווי 67’ ולמאבק עממי
חמאס: נחקור אפשרות שישראל חטפה פעיל בסיני


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully