וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאלד משעל דן עם אבו מאזן על הצטרפות חמאס לאש"ף

ניר יהב

22.12.2011 / 14:27

סוכנות הידיעות AP מדווחת ששני האישים כבר סיכמו בקהיר על הצטרפות חמאס לארגון, ועל השתתפותו בבחירות למנגנוניו. אם הדיווח נכון, חמאס יצטרף לקבל את תקנון אש"ף, שאינו נחשב מפלגה

ברקע סילוקם של אנשי חמאס מסוריה, בכירי הארגון, ובראשם ראש הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל, שוקלים בחיוב להצטרף לאש"ף - כך מדווחת הבוקר (חמישי) סוכנות הידיעות AP. לדיווח אין לפי שעה אימות ממקורות נוספים. אם הדיווח נכון, הרי שחמאס יצטרך, ככך הנראה, לקבל עליו את תקנון אש"ף, טרם יתאפשר לו להיבחר למוסדותיו.

לפי הדיווח, חמאס הצטרף לוועדה לקראת בחירות להנהגת הארגון לשחרור פלסטין, המאגד תחתיו תנועות פוליטיות רבות, בהן פתח והחזית העממית. לא ברור מתי ייערכו הבחירות, אך מדובר בשלב נוסף של התקרבות בין הפלגים הפלסטיניים.

חאלד משעל ואבו מאזן בקהיר. דצמבר 2011. AP
חאלד משעל ואבן מאזן, אמש בקהיר. היום התקיימו שיחות נוספות/AP

כמו כן, אתמול דווח כי כל הנהגת חמאס, מלבד חאלד משעל, כבר עזבה את סוריה למדינות אחרות, נוכח המתיחות המתהווה בין הנהגת הארגון לשלטונות בדמשק. העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון דיווח כי סגנו של משעל, מוסא אבו מרזוק, עזב לעמאן, משם גורשה הנהגת חמאס לפני 12 שנה, וכי שהייתו שם הותרה בתנאי ש"לא יעסוק בפעילות פוליטית או תקשורתית".

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין (ליכוד) הגיב לדיווח ואמר כי "הלך הזרזיר אצל העורב! אתמול התחבק אבו-מאזן, סרבן השלום, עם רוצחת הילדים, אמנה מונא, והיום הוא חותם הסכם עם רב מרצחים שרק לפני שבוע חגג את רציחתם של 1,365 ישראלים חפים מפשע באירוע לציון 24 שנים להקמת החמאס". השר אדלשטיין הוסיף כי "אין צורך בהוכחה נוספת שבעזה והגדה מוקמת ברגעים אלה 'ממשלת טרור לאומית' שתסלים את ההתנגדות מול ישראל ותסב סבל אדיר לפלסטינים".

"חמאס הסכים למאבק עממי בלבד מול ישראל"

משעל נפגש הבוקר בקהיר עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לסבב נוסף של דיונים הנוגעים לפיוס בין הפלגים הפלסטיניים. בין היתר, משתתפים בשיחות מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי רמדאן שלח, ראש המועצה הלאומית הפלסטינית סלים א-זענון, יו"ר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, עזיז דוויק ובכירים נוספים משני הפלגים. מוקדם יותר, נפגש אבו מאזן עם ראש המועצה הצבאית של מצרים, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, ושוחח גם עמו על מאמצי הפיוס בין הפלגים הפלסטיניים.

בתחילת השבוע, אמר אבו מאזן כי בפגישתו האחרונה עם חאלד משעל, סיכמו השניים כי הסכם הפיוס בין הארגונים יכלול כמה סעיפים, בהם סעיף הקובע כי המאבק בישראל יהיה עממי ובדרכי שלום, וסעיף נוסף לפיו מדינת פלסטין תקום בגבולות 67'. בראיון בבריסל אמר אבו מאזן כי חמאס הסכים לקביעות הללו, כמו גם לכך שהבחירות לפרלמנט ייערכו ב-5 במאי 2012, אך כעת, אם אכן הצטרף חמאס לאש"ף ויוכל להשתתף בבחירות, לא ברור מה יעלה בגורל הבחירות.

עוד בנושא
אבו מאזן: חמאס הסכים לקווי 67' ולמאבק עממי
"אסד התעלם ממשעל, בכירי חמאס עוזבים לירדן"


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully