וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהותו של החשוד בפריצה לחטמ"ר אפרים תישאר חסויה

יהושע בריינר

25.12.2011 / 20:30

בית המשפט האריך ביומיים את מעצרו של צעיר בן 22 מקרני שומרון, אך המשטרה עדיין מסרבת לחשוף את שמו "מחשש לביטחון הציבור". במקביל, הוארך מעצרה של פעילת ימין שהשחיתה רכבי צה"ל

רשויות האכיפה ממשיכות להיאבק בטרור היהודי, בעוד שהחשודים בביצוע פעולות ההשחתה נכנסים ויוצאים מחקירה. בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) ביומיים נוספים את מעצרו של צעיר בן 22 מקרני שומרון, החשוד במעורבות בפריצה לבסיס החטיבה המרחבית אפרים לפני כשבועיים.

במהלך הדיון, אמר השופט אביטל חן כי הראיות שנאספו עד כה בחקירת התיק הן ראשוניות בלבד, כלשונו, וכי הוא עצמו מתלבט אם הן יוכלו להוכיח חשד סביר לביצוע העבירות שיוחסו לחשוד. בסופו של דבר, נעתר השופט להאריך את מעצרו של החשוד ביומיים, על אף שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשישה ימים.

המשטרה, החוקרת את הפרשה ביחידה המרכזית של מחוז ש"י, הוציאה צו איסור פרסום על שמו ותמונתו של החשוד, שאינו משתף פעולה בחקירתו. הוא תלמיד בישיבה בירושלים, ולטענת המשטרה, שחרורו עלול להוות חשש לביטחון הציבור ויגרום לשיבוש חקירה. פרקליטו של החשוד, דוד הלוי מעמותת חננו, אמר שבית המשפט קבע כי "הראיות שקושרות לכאורה את החשוד לאירוע הן קלושות, ובית המשפט אף הדגיש כי חומר שכזה לא יאפשר הארכת מעצר נוספת. אנו מצפים שבתום החקירה, מרשי ישוחרר מהמעצר".

הארכת מעצר של שתי חשודות בכניסה לבסיס צבאי, דצמבר 2011. עומר מירון, עומר מירון
יסכה וייס, פעילת ימין החשודה בהשחתת ציוד צבאי. מעצרה הוארך/עומר מירון, עומר מירון

כמו כן, האריך בית משפט השלום בארבעה ימים נוספים את מעצרה של יסכה וייס, פעילת ימין בת 20, המואשמת בהתפרעות באוהל צה"ל לפני כמה שבועות, ושחרר למעצר בית קטינה בת 17 שנעצרה באותה תקרית. השתיים חשודות כי השחיתו רכוש צבאי, כדי ליצור הסחת דעת, ולאפשר לפעילות ימין אחרות לכרות עצי זית ליד המאחז אש קודש. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרן עד תום ההליכים, אולם בית המשפט הורה לשחרר את הקטינה למעצר בית, ולהגיש תסקיר בעניינה של וייס ביום חמישי הקרוב.

בימין טוענים: המשטרה "מחפשת" אותנו

מוקדם יותר הציגו בעמותת חננו סרטון שצולם בלילה שבין יום רביעי לחמישי, ומוכיח, לכאורה, "נקמנות מצד המשטרה כלפי פעילי ימין". בסרטון נראים זוג שוטרים, מגיעים בשעה שלוש לפנות בבוקר לבדוק אם פעיל הימין פנחס בר-און, שנעצר באחרונה בחשד למעורבות באירועי טרור יהודי ובהדלפת מידע מצה"ל לקראת פינוי מאחזים, עומד בתנאי מעצר הבית שבו הוא נתון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

(סרטון שהפיצה עמותת "חננו")

השוטר הנראה בסרטון, מאיים לכאורה כי ישתמש באקדח חשמלי נגד בר-און, אם לא יסכים להיכבל באזיקים ולהתלוות אליו לתחנת המשטרה. בר-און טען כי תעודת הזהות שלו נלקחה ממנו בעת מעצרו. מעמותת חננו, שייצגה את בר-און, נמסר: "נראה שהמשטרה החליטה לנצל את הכלים העומדים ברשותה, כדי 'לנקום' במי שלא הצליחה להוכיח כי עבר עבירה. מדובר בהתנהלות שערורייתית".

משטרת מחוז ש"י מסרה בתגובה כי שוטרים הגיעו לביתו של החשוד "על מנת לבדוק אם הוא עומד בתנאי מעצר הבית שנקבעו לו בבית המשפט. אין זו פעם ראשונה שהחשוד מסרב להזדהות ולפתוח את הדלת לשוטרים וכן מסרב לשתף פעולה עם השוטרים, ובמקרים מסוימים, אף ניסה לתקוף את השוטרים".

אישום נגד יסכה וייס: יצרה הסחה כדי לאפשר "תג מחיר"
גם אחיינה של שרה התרבות לימור לבנת חשוד בטרור יהודי

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully