וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק תקף את משרד החוץ: "מעצמות אירופה רלוונטיות"

הביקורת שהטיחו בירושלים כלפי ארבע מדינות אירופה שתקפו את ישראל בגין המשך הבנייה בהתנחלויות, עוררה גינוי מצד שר הביטחון. "בחיים הבינלאומיים צריך להיות חכמים ולא רק צודקים"

שר הביטחון אהוד ברק תקף היום (חמישי) את משרד החוץ, בעקבות הביקורת שהביעו אמש בירושלים בתגובה להודעת הגינוי לישראל שפרסמו ארבע המעצמות האירופיות במועצת הביטחון של האו"ם. במשרד החוץ ציינו אמש כי הודעת הגינוי הופכת את המעצמות האירופיות במועצת הביטחון ל"לא רלוונטיות". על כך אמר השר ברק כי "בחיים הבינלאומיים בכלל ובפרט במצבה של ישראל, אנחנו לא צריכים להיות רק צודקים אלא גם חכמים".

בראיון לתוכנית "הכל דיבורים" בקול ישראל ציין השר ברק כי "אני לא חושב שהכרזה מאיתנו באמת תהפוך את המדינות הנזכרות כמו גרמניה, צרפת ובריטניה ללא רלוונטיות. אנחנו לא מקבלים את עמדתן בנקודות כאלה, אבל הן רלוונטיות מאוד. בנושאים חיוניים לישראל לא פחות מהשאלות שעלו ביומיים האחרונים, כמו למשל הסנקציות על אירן, צרפת ובריטניה הן שתיים מהדוחפות הכי אינטנסיביות וחשובות. אנחנו צריכים להעמיד אותן על טעותן, אבל בין הוצאת הודעה לבין יצירת רעש כזה המרחק גדול".

ברק הוסיף כי "אני לא חושב שיש לנו עניין להפוך אותן ליריבות פגועות ומריריות. אני קורא את כל הדיווחים הדיפלומטיים, יש לנו מספיק דברים לריב עליהם. מדינות אירופה ממשיכות להיות מאוד רלוונטיות לישראל. יש לנו עניין אסטרטגי להחזיק ככל הניתן את הקשר עם צרפת, גרמניה ובריטניה. זה לא טנזניה, מאוריטניה וטריפוליטניה, אלה הן מדינות חשובות בעולם ואין לנו שום עניין להעלות את המתח איתן יותר ממה שנדרש".

בהודעת הגינוי החריפה שפרסמו ביום שלישי, תקפו בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל את ישראל בגין המשך הבנייה בהתנחלויות ופעולות הטרור היהודי נגד הפלסטינים. ארבע המעצמות ציינו בהודעתן כי הן דורשות "פעולה תקיפה מצד ממשלת ישראל כדי להפסיק את ההתקפות שמבצעים מתנחלים נגד פלסטינים". בהודעה צוין עוד כי ההתנחלויות "מעבירות מסר הרסני" בנוגע לכוונותיה של ישראל. בהודעה שפרסם שגריר בריטניה לאו"ם מארק ליאל גרנט נאמר גם כי "אנחנו מגנים את ההסלמה המטרידה של אלימות מצד מתנחלים, שכללה שריפה של מסגד במערב ירושלים ומסגד נוסף בגדה המערבית. ברור לנו כי ההתקפות הפרובוקטיביות האלה המכוונות למקומות קדושים, נועדו להחמיר את המתיחות".

במשרד החוץ ציינו אמש כי "ישראל קוראת לחברות האירופיות במועצת הביטחון לתמוך בחידוש המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים על פי מתווה הקוורטט, מתווה אותו אימצה ישראל למרות התנגדות הרשות הפלסטינית". עוד נמסר בהודעת משרד החוץ אמש כי חברות האיחוד האירופי במועצת הביטחון "מאבדות את אמינותן והופכות עצמן ללא רלוונטיות" בשל העדפתן לעסוק "בהתנצחות לא ראויה" עם המדינה שבה מערכת החוק והמשפט העצמאית יודעת להתמודד עם מפרי חוק, במקום להתמקד "בהשכנת שלום במוקדי שפיכות דמים כמו סוריה, בסיוע להשרשת דמוקרטיה ומתינות במדינות הערביות השואפות לחירות, ובבלימת הסכנה העולמית הגלומה במרוץ האירני".

עוד על המתיחות בין ישראל למעצמות אירופה:

ארה"ב תקפה את גינויי אירופה לישראל
הביקורת של משרד החוץ: "התמקדו בנעשה בסוריה"
מדינות אירופה נגד הטרור היהודי בגדה: "פרובוקציה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully