וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנצחות על ישראל נמשכת: ארה"ב תקפה את גינויי אירופה

מה שהחל בגינויי מעצמות אירופה בגין המשך הבנייה בהתנחלויות ופעולות הטרור היהודי בגדה, הוביל את ארה"ב למתוח ביקורת נגדית. "צעקות מהגג לא ישנו את המצב על הקרקע"

ארצות הברית מתחה הלילה (חמישי) ביקורת על ארבע מדינות אירופה שגינו את ישראל במועצת הביטחון של האו"ם בגין המשך הבנייה בהתנחלויות ופעולות הטרור היהודי נגד הפלסטינים. דוברת מחלקת המדינה ויקטוריה ניולנד, אמרה כי ארצות הברית סבורה שהגינויים לא יישאו רווח. לדבריה, "צעקות מהגג במועצת הביטחון לא ישנו את המצב על הקרקע". ניולנד הדגישה כי "משא ומתן הוא הדרך בה אפשר להשיג שלום מתמשך ויציב". עם זאת, ניולנד הבהירה כי עמדת האמריקנים היא שאין להכיר בלגיטימיות של ההתנחלויות.

בהודעת הגינוי החריפה שפרסמו ביום שלישי בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל צוין כי הן דורשות "פעולה תקיפה מצד ממשלת ישראל כדי להפסיק את ההתקפות שמבצעים מתנחלים נגד פלסטינים". בהודעה צוין עוד כי ההתנחלויות "מעבירות מסר הרסני" בנוגע לכוונותיה של ישראל. בהודעה שפרסם שגריר בריטניה לאו"ם מארק ליאל גרנט נאמר עוד כי "אנחנו מגנים את ההסלמה המטרידה של אלימות מצד מתנחלים, שכללה שריפה של מסגד במערב ירושלים ומסגד נוסף בגדה המערבית. ברור לנו כי ההתקפות הפרובוקטיביות האלה המכוונות למקומות קדושים, נועדו להחמיר את המתיחות".

הודעת הגינוי החריפה מצד מדינות אירופה, גררה תגובות נזעמות בירושלים. במשרד החוץ ציינו אמש כי "ישראל קוראת לחברות האירופיות במועצת הביטחון לתמוך בחידוש המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים על פי מתווה הקוורטט, מתווה אותו אימצה ישראל למרות התנגדות הרשות הפלסטינית".

עוד נמסר בהודעת משרד החוץ אמש כי חברות האיחוד האירופי במועצת הביטחון "מאבדות את אמינותן והופכות עצמן ללא רלוונטיות" בשל העדפתן לעסוק "בהתנצחות לא ראויה" עם המדינה שבה מערכת החוק והמשפט העצמאית יודעת להתמודד עם מפרי חוק, במקום להתמקד "בהשכנת שלום במוקדי שפיכות דמים כמו סוריה, בסיוע להשרשת דמוקרטיה ומתינות במדינות הערביות השואפות לחירות, ובבלימת הסכנה העולמית הגלומה במרוץ האירני".

גם בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו אמש את מעצמות אירופה. ראש מערך ההסברה הלאומי, יועז הנדל, אמר כי "ביחס לכיבוד זכויות אדם ושמירה על שלטון החוק, מוטב היה לו הקהילייה הבינלאומית הייתה מתמקדת קודם במה שקורה בסוריה, ובשאר חלקי המזרח התיכון, לפני שהיא מבקרת את ישראל".

עוד בנושא:

זעם על אירופה: "שיתמקדו בסוריה לפני שיבקרו אותנו"
ישראל נגד אירופה: "מאבדת אמינות ורלוונטיות"
מדינות אירופה נגד הטרור היהודי בגדה: "פרובוקציה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully