וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נגד אירופה: "מאבדת אמינות ורלוונטיות"

טל שלו

21.12.2011 / 18:58

ישראל מגיבה לגינוי שספגה מהחברות האירופיות במועצת הביטחון של האו"ם וקראה לאיחוד האירופי להתמקד בסוריה ואירן, ולא "בהתנצחות לא רלוונטית" עם מדינה בה קיים שלטון חוק תקין

ישראל הגיבה היום (רביעי) להודעת הגינוי מצד מדינות האיחוד האירופי במועצת הביטחון של האו"ם. ארבע החברות האירופיות במועצת הביטחון: בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל תקפו אתמול בחריפות פעולות טרור יהודי כנגד פלסטינים בגדה המערבית, את המשך הבנייה של ממשלת ישראל בהתנחלויות וציינו כי "מדובר במסר הרסני".

בהודעה שהוציא הערב משרד החוץ, הגיבה ישראל להודעת הגינוי ואמרה כי היא "קוראת לחברות האירופיות במועצת הביטחון לתמוך בחידוש המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים על פי מתווה הקוורטט, מתווה אותו אמצה ישראל למרות התנגדות הרשות הפלסטינית".

מתווה הקוורטט, שהוצג בחודש ספטמבר האחרון, קרא לפגישה ישירה בין הצדדים, אך נתקל בסירוב הפלסטינים להגיע למשא ומתן ישיר מבלי שישראל תתחייב מעל הפסקת הבנייה בהתנחלויות ונסיגה מגבולות 67'. בהודעה שפרסם משרד החוץ, טוענת ישראל כי מדובר "בסילוף" מתווה הקוורטט לחידוש המשא ומתן ואומרת כי "על החברות האירופיות לדבוק בנוסח מתווה הקוורטט להימנע מלהעניק לו פרשנויות המנוגדות הן לטקסט המקורי והן לרוח הדברים".

אלמונים ריססו כתובות נאצה בצומת תפוח על עמדות צה"ל, דצמבר 2011. דרור עינב
"ברור לנו כי ההתקפות הפרובוקטיביות האלה המכוונות למקומות קדושים, נועדו להחמיר את המתיחות", נכתב בהודעת הגינוי של המדינות האירופיות/דרור עינב

עוד נמסר בהודעה כי החברות האיחוד האירופי במועצת הביטחון "מאבדות את אמינותן והופכות עצמן ללא רלוונטיות" בשל העדפתן לעסוק "בהתנצחות לא ראויה" עם המדינה שבה מערכת החוק והמשפט העצמאית יודעת להתמודד עם מפירי חוק, במקום להתמקד "בהשכנת שלום במוקדי שפיכות דמים כמו סוריה, בסיוע להשרשת דמוקרטיה ומתינות במדינות הערביות השואפות לחירות, ובבלימת הסכנה העולמית הגלומה במרוץ האירני".

בהודעה שפרסם שגריר בריטניה לאו"ם מארק ליאל גרנט נאמר אתמול כי "פתרון שתי המדינות שמאוד חיוני לביטחון של ישראל, נמצא בשלב זה תחת איום הרחבה מכוונת של התנחלויות. אנחנו מגנים את ההסלמה המטרידה של אלימות מצד מתנחלים, שכללה שריפה של מסגד במערב ירושלים ומסגד נוסף בגדה המערבית. ברור לנו כי ההתקפות הפרובוקטיביות האלה המכוונות למקומות קדושים, נועדו להחמיר את המתיחות".

יושבת ראש האופוזיציה, חברת הכנסת ציפי לבני, תקפה בחריפות את הודעת הגינוי של משרד החוץ נגד מדינות אירופה. "ישראל פותחת במלחמה מול הידידות הגדולות ביותר שלה באירופה", אמרה לבני, והוסיפה כי "הן גינו את ישראל ואף אחד כאן לא ידע כלל שהן יעשו זאת". את הדברים אמרה לבני באירוע הדלקת נרות עם פעילי קדימה בראשון לציון. לבני הוסיפה כי "המצב שקורה כאן, בשל מדיניות הממשלה, הוא בבחינת פגיעה בביטחון ישראל". בתוך כך, הדגישה לבני כי "ללא לגיטימיות מהעולם לא נוכל לפעול נגד הטרור כפי שעשינו בעבר. אין היום אמון בראש הממשלה והמצב עלול להגיע למקום שבו תיפגע גם הדרך שבה ידידינו בעולם תופסים את ישראל".

עוד בנושא
מדינות אירופה נגד הטרור היהודי בגדה: "פרובוקציה"
מג"דים לנתניהו: הימין הקיצוני מקלל כאילו אנו האויב
נתניהו בבסיס שהותקף: הימין הקיצוני - "כתם למדינה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully