וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות? הנספח הצבאי הטורקי השתתף בתרגיל חיל האוויר

21.12.2011 / 18:36

לאחר הדרדרות ביחסים הצבאיים בין המדינות, בחיל ידעו לספר על התקרבות מול הטורקים. באחרונה תיאמו הצדדים טיסות אימון בים התיכון. בתוך כך, בחיל דיווחו על אלפי גיחות מבצעיות השנה

הפשרה מסוימת ביחסים בין ישראל לטורקיה? חיל האוויר הישראלי החל לתאם לאחרונה את טיסותיו באזור הים התיכון עם חיל האוויר הטורקי, במטרה למנוע אפשרות של אימונים באותו האזור. לדברי גורם צבאי בכיר, התיאום נושא פירות, על אף הקרירות שהפגין צבא טורקיה כלפי ישראל באחרונה. בצה"ל מקווים שמדובר בשלב בדרך לשחזור היחסים הצבאיים עם אנקרה, וכי הנספח הצבאי הטורקי אף הגיע לצפות בתרגיל האווירי בין חיל האוויר הישראלי לזה האיטלקי, בשבוע שעבר בבסיס עובדה בדרום הארץ. גורם צבאי בכיר בחיל האוויר לא פסל את האפשרות שצה"ל יזמין את חיל האוויר הטורקי לקראת התרגיל רב-המשתתפים שמארגנים בחיל לקראת שנת 2013.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שובו של הרומן הצבאי בין ישראל לטורקיה? מטוס F-16i של חיל האוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת היחסים הצבאים הקרובה בין ירושלים ואנקרה הדרדרה משמעותית בשנה וחצי האחרונות, מאז השתלטה שייטת 13 על ספינת המאוי מרמרה שעשתה דרכה לעזה, השתלטות שגבתה את חייהם של תשעה פעילים רדיקליים טורקים. השריד המשמעותי האחרון לשיתוף הפעולה הזה נרשם בדמות השארת הנספח הצבאי של ישראל בטורקיה, אלוף-משנה משה לוי, למרות גירוש שאר הסגל הדיפלומטי הישראלי באנקרה.

170 אלף שעות טיסה, תקיפת 300 יעדים

השנה האחרונה הייתה רבת פעלים עבור חיל האוויר הישראלי. במהלך 2011 ספרו בחיל האוויר יותר מ-170 אלף שעות טיסה, ומתוכם 30 אלף היו לצורך פעולה מבצעית. כאלף גיחות מאושרות חצו את קו הגבול לשטחי אויב, וכלי הטיס של חיל האוויר תקפו למעלה מ-300 יעדים. "חיל האוויר הישראלי מבצע מיקרו-כירורגיה ברצועת עזה כשהוא מגיע לתקוף מטרות שם", הסביר קצין בכיר בצה"ל, "כלי הטיס של החיל לא מתמודדים עם טנקים או נגמ"שים, אלא עם חוליות טרור שפועלות בלב אוכלוסייה אזרחית ועם מנהרות. בכל פעם שמתחיל עימות ברצועה חיל האוויר ממלא את שמי עזה במרבד של כלי טיס לא מאוישים שאוספים מודיעין על מטרות לתקיפה".

הקצין הסביר כי יכולות החיל לאסוף מודיעין על מטרות ברצועת עזה עלו מדרגה: "המודיעין הוא מדויק ומאפשר לנו לתקוף מטרות בזמן אמת בדיוק רב". עוד התייחס הקצין הבכיר ליירוט שיגורי רקטות על ידי מערכת "כיפת ברזל": "מאז הצבת מערכת 'כיפת ברזל' בשטח יירטנו 34 רקטות, שכל אחת מהן עולה 100 אלף דולרים". בהמשך לדבריו נחשף צילום של יירוט מוצלח של רקטת גראד מעל שמי העיר אשדוד בסבב האלים האחרון.

מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, התייחס היום למהומות בסוריה, נגד הנשיא בשאר אסד. נחושתן ציין כי "אין ספק שהזירה הצפונית ובמיוחד בסוריה, לא יציבה. אנו עוקבים כל הזמן אחרי מה שקורה שם, וכל יום כזה דורש מאתנו הערכות מחדש". מפקד חיל האוויר התייחס לשילוב הנשים בחיל האוויר וסיפר כי השנה יסיימו חמש נשים לראשונה את קורס הטיס, והוסיף כי הוא "רואה בכך ברכה": "השירות בחיל האוויר פתוח לנשים כמעט בכל תחום".

עוד בנושא
”טורקיה השאירה את הנספח הצבאי כמחווה לברק”
זה מה שנשאר: יחסי ישראל-טורקיה - תמונת מצב
עמוס גלעד: "מול טורקיה יש להתכונן לגרוע מכל"


לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully