וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי: ביניש, ברק, חשין ושמגר בכנס על זכויות האדם

שלושת נשיאי בית המשפט העליון בעבר משתתפים בכנס לציון 20 שנה למהפכת זכויות אדם במרכז הבינתחומי בהרצליה. השלושה צפויים להתייחס ליוזמות החקיקה להחלשת העליון בכנסת

«iframe width="448" height="447" style="margin-top:8px" align="middle" src="https://news.walla.co.il/?w=//1887421/@liveFrame&channel_name=liveufeed1&server=rtmp://waflalive.walla.co.il/" frameborder="0" scrolling=no allowfullscreen»«/iframe»

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, קודמה בתפקיד, פרופ' אהרן ברק ושופטים בכירים נוספים ישתתפו הערב (רביעי) במושב "מהפכת זכויות האדם: עבר, הווה ועתיד", הנערך במסגרת כנס "עשרים שנה למהפכת זכויות האדם" במרכז הבינתחומי בהרצליה. מלבד ביניש וברק, ישתתפו באירוע גם המשנה לנשיא בית המשפט העליון בדימוס, ד"ר מישאל חשין, ופרופ' רות גביזון. החמישה צפויים בדבריהם להתייחס גם לשורת החוקים המקודמים בימים אלה במשכן הכנסת, ואשר מבקשים לשנות את מבנהו ואת אופן התנהלותו של בית המשפט העליון, ושל מערכת המשפט כולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תתייחס ליוזמות החקיקה נגד העליון בכנסת? ביניש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראשית החודש יצאה הנשיאה ביניש במתקפה חריפה ונדירה, לפחות מצדה, נגד יוזמות החקיקה, ונגד ההתלהמות של כמה מחברי הכנסת מהימין נגד מערכת המשפט. "הכתובת הייתה על הקיר, ההתרעות נשמעו, אבל אף אחד לא קם", אמרה ביניש בנאום שנשאה בכנס בים המלח. "משך מספר שנים מתנהל מסע התופס תאוצה משנה לשנה, במטרה להחליש את מערכת המשפט ובראשה בית המשפט העליון. זהו מסע של דה-לגיטימציה שבראשו עומדים מספר פוליטיקאים, חברי כנסת ואף שרי ממשלה, שמנצלים את חסינותם ומוסרים לציבור הרחב מידע מוטעה ומטעה שהידרדר להסתה המופנית נגד בית המשפט, נגד חבר שופטיו ונגד עבודתו השיפוטית".

בשבוע שעבר חתמו 68 אנשי רוח, בהם 22 חתני וכלות פרס ישראל, על עצומה הקוראת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להורות על הקפאת החקיקה שנועדה להגביל את כוחה של הרשות המחוקקת ולשנות את מבנהו של בית המשפט העליון. החותמים, בהם הסופר עמוס עוז, הבמאי זוכה פרס גלובוס הזהב, ארי פולמן, ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל.) שלמה גזית והמחזאי יהושע סובול, כתבו במכתבם הפתוח כי "לפני האיש שהממשלה והקואליציה שלו עסוקות בהחרבת הדמוקרטיה, עומדת ברירה חדה וברורה. או שיאפשר לגל הנוכחי להמשיך ויהפוך עצמו למהרס הדמוקרטיה והמשפט בישראל, או שיעצור מיד. יעצור ויודיע שלפחות עד לסוף מושב החורף של הכנסת מוקפאת החקיקה וכניסתן לתוקף של כל הצעות החוק הנוגעות לבתי המשפט, לתקשורת ולארגוני החברה האזרחית בישראל".

עוד בנושא
אנשי רוח לנתניהו: ”הקפא החקיקה - או שתהרוס הדמוקרטיה”
קיפאון: החוקים לשינוי מבנה העליון יידחו, שוב
הסחף נמשך: הצעת חוק נגד שופט ערבי בעליון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully