וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נפגש עם המחבלת ששוחררה, אמנה מונא

ניר יהב וטל שלו

21.12.2011 / 15:05

במהלך ביקור בטורקיה, נפגש יו"ר הרשות הפלסטינית עם מונא ששוחררה בעסקת שליט והייתה מעורבת בחטיפתו ורציחתו של הנער אופיר רחום ב-2001. כמו כן, נפגש עם הנשיא עבדוללה גול

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגש היום (רביעי) בטורקיה עם האסירים הפלסטינים ששוחררו במסגרת עסקת שליט, וגורשו לתחומי המדינה. בין היתר, פגש אבו מאזן בבירה אנקרה את אמנה מונא, שהורשעה במעורבות בחטיפתו ורציחתו של הנער אופיר רחום בשנת 2001. לא נמסרו פרטים אודות דברים שנאמרו במהלך הפגישה. כזכור, מונא גורשה לפני כחודשיים יחד עם עשרה אסירים פלסטינים נוספים, ובמסגרת עסקת שליט. מונא הייתה אמורה להיות מגורשת לרצועת עזה, אולם לאור סירובה אושר לה לטוס לטורקיה.

גורמים בלשכת ראש הממשלה התייחסו לפגישה בטורקיה ואמרו כי "מזעזע לראות את מי שטוען בפני כל העולם כי הוא מתיימר לעשות שלום עם ישראל מרחיק עד לטורקיה כדי להיפגש עם רוצחת מתועבת".

אמנה מונא מגיעה לטורקיה לאחר שחרורה מהכלא הישראלי , אוקטובר 2011. AP
זכתה לפגישה עם יו"ר הרשות. מונא/AP

בראיון בלעדי שהעניקה לוואלה! חדשות לפני כחודש וחצי סיפרה מונא כי הופתעה מאד מקבלת הפנים החמה לה זכתה בטורקיה: "התכוונתי להגיע לעזה, אבל ביום העסקה אמרו לי שאני הולכת למצרים ושם אני צריכה להחליט לאיזו מדינה להיות מגורשת: סוריה, טורקיה או קטאר. בחרתי ללכת לטורקיה ולא ציפיתי לקבל פנים כזו שם. זה היה פשוט מדהים".

"למה אתם מחפשים אותי?"

מונא, אחת האסירות הביטחוניות ה"כבדות" ששוחררו בעסקת שליט, אמרה כי היא אינה מבינה את "האובססיה" של הישראלים אחריה: "למה זה כל כך מעניין אתכם לדעת איך החיים שלי אחרי הכלא? למה אתם כל הזמן מחפשים אותי? מה אתם רוצים ממני? אתם רוצים לדעת אם אני שמחה או עצובה? הרי יש עוד 450 אסירים ששוחררו בעסקה, תדברו איתם. בכל מקרה אתם לא מפרסמים את האמת, אלא רק את מה שאתם רוצים. כל מה שאתם מפרסמים זה שקר".

מלבד פגישתו עם האסירים, נועד אבו מאזן גם עם הנשיא עבדוללה גול, ועם שר החוץ אחמט דאווט אולו, עימם דן בקידום תהליך השלום עם ישראל, ובשיחות הפיוס בין פתח לחמאס.

עוד בנושא
אביו של אופיר רחום: ”מונא רוצחת הנהנית מתמיכה”
אמנה מונא: ”הופתעתי מקבלת הפנים החמה בטורקיה”
אביו של אופיר רחום: ”נשלם בעתיד מחיר כבד”


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully