וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אופיר רחום: "נשלם בעתיד מחיר כבד"

יהושע בריינר ורמי שני

12.10.2011 / 8:23

שלום רחום הביע זעזוע מכך שישראל הכלילה את אמנה מונא, שפיתתה את בנו אופיר להגיע לרמאללה, שם נרצח, בעסקה לשחרור שליט. "אין מדינה בעולם שהייתה עושה עסקה כזאת"

"אף שר לא הרים טלפון להסביר את העסקה הזאת, שבה משחררים את רוצחת בני, למרות שהבטיחו לי שהיא תנמק בכלא", כך אמר הבוקר (רביעי) שלום רחום, לאחר שנודע לו כי המחבלת אמנה מונא שפיתתה את בנו אופיר בדרכו למפגש עם רוצחיו נכללת בעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

העסקה לשחרור גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

הממשלה אישרה: העסקה לשחרור שליט תצא לפועל
מהחטיפה ועד לאישור העסקה: כרונולגיה של תקווה
בימין קוראים לשרים: "דחו עסקת המוות של ישראל"
נתניהו: העסקה טובה, גלעד יחזור הביתה בקרוב
משפחת שליט על העסקה: "זה הרגע שחיכינו לו"

"פיתתה את רחום להגיע לירושלים"

אופיר רחום, תושב אשקלון בן 16 במותו, נרצח ב-17 בינואר 2001. לפני כן קיים אופיר שיחות צ'אט עם מונא באינטרנט ולאחר שרכשה את אמונו, שכנעה מונא את אופיר להגיע לירושלים כדי לפגוש אותה. מונא, אז בת 22, הציגה את עצמה בפני אופיר בשם "סאלי", ואמרה כי היא הגיעה ממרוקו ועדיין לא שולטת בשפה העברית.

כשאופיר הגיע למקום המפגש בירושלים, מונא הסיעה אותו למבואות רמאללה, שם המתינו לה שני שותפיה, פעילי הפתח חסן אל-קאדי ועבד אל-פתח דולה, שניסו להוציא את אופיר מהרכב. אופיר סירב ואחד משני שותפיה ירה בו למוות. לאחר הרצח, הפלסטינים קברו את גופתו ברמאללה ויממה לאחר מכן, הגופה נתגלתה על ידי מקומיים. בהמשך הועברה הגופה לבית חולים מקומי ומשם לישראל. בשנת 2003 הורשעה מונא בגרימת מוות בכוונה ונגזר עליה מאסר עולם. עבירת גרימת מוות בכוונה בחוק הצבאי, מקבילה בחומרתה לעבירת רצח בחוק העונשין. גם על שני שותפיה של מונא נגזרו מאסרי עולם.

שלום רחום, סבור הבוקר כי ישראל תשלם בעתיד מחיר כבד בעקבות חתימת עסקת שליט. לדבריו, "אני מברך את משפחת שליט על השחרור הקרוב, אבל צריך להבין מצד שני, שמשפחת שליט היא רק גורם בתוך המשוואה שיש בה הרבה גורמים. אני מצטער על המחיר שאנחנו משלמים עכשיו ונשלם בעתיד. זהו קודם כל הכאב של המשפחות שנפגעו. מדובר בעשרות אלפי משפחות, קרבנות האוטובוסים המתפוצצים ובתי הקפה".

בממד האישי אמר רחום כי "כשקרה המקרה שלנו, באו ואמרו לנו 'לבנו איתכם'. הבטיחו שמי שעשו את המעשה יישבו בבתי הכלא עד סוף ימיהם. נכון, יש את החייל, אבל יש גם את המשפחות שבניהן נהרגו. אני לא מכיר מדינה בעולם שהייתה עושה עסקה כזאת. אני לא מכיר מישהו שאיבד ילד או בן זוג שמסכים לעסקה הזאת. לך תסביר היום לילדים הפלסטינים, אלו שמלמדים אותם שהטרור הוא הדרך היחידה, שבעצם הטרור לא משתלם. נתעורר משכרון החושים הזה, נירגע ואז נתחיל לשלם את המחיר. שוב נצטרך להסביר למשפחות שכולות או לדרוש הסברים מהפוליטיקאים".

"השחרור יבעיר את המזרח התיכון"

שלום רחום סיפר כי עד עתה לא קיבל הסברים באשר לעסקה שהתגבשה ואושרה בממשלה, גם כשהיה ברור שהמחבלת שפיתתה את בנו נמצאת בין המועמדים לשחרור. לדבריו, "אף אחד לא התקשר אליי, שום שר או גורם אחר. ראש הממשלה מסביר כמה זאת עסקה טובה, אבל הם מתביישים לדבר. יש מצווה של פדיון שבויים, אבל למה לא עשו את זה לפני חמש שנים כשהמחיר היה יותר נמוך?"

בנוגע להוריו של גלעד שליט אמר רחום כי "דיברתי עם אביבה ונעם כמה פעמים בעבר. אני באמת מברך אותם, כי כהורים וכמשפחה, אי אפשר לבוא אליהם בטענות. מצד אחד לבי איתם ומצד שני אני מצטער. הולכים לשחרר 1,000 מחבלים, זה יבעיר את כל המזרח התיכון".

שלום רחום מנסה להימנע מלדמיין את רגע שחרורה של מונה. "האם מישהו יכול לומר כעת למחבלים שהטרור לא משתלם? הרי אותו אסיר שישתחרר יגיד לאסיר שנותר בכלא שלא ידאג, שהם יעשו עוד חטיפות וידאגו לשחרר אותו", אמר רחום, "ראש הממשלה שרק לפני חודש אמר שאסור לבצע את העסקה פתאום מוצא תירוצים כמו 'האביב הערבי' שיצדיקו את עסקת הכניעה. מישהו מעלה על דעתו ששחרור של אלף מחבלים אל תוך הכאוס בעולם הערבי יתרום במשהו? העסקה הזו הוא מתן רוח גבית לטרור, ואנחנו יודעים היטב מעסקאות קודמות שהאנשים האלה ישובו לרצוח, ואז בהלוויות יבוא נציג ממשלה שיגיד למשפחות השכולות בשיא חוצפתו שאנחנו נרדוף אותם עד חורמה ואחרי כמה שנים שוב יחתמו על הסכם כניעה. אין לנו שום עמוד שדרה ואת ההתקפלויות הללו מייפים בנוסחאות".

עוד אמר רחום כי, מונה אינה שונה במעשיה מיתר האסירים הכבדים שלא משוחררים במסגרת העסקה. "היא לא ארכי-מחבלת? האם דמו של השר רחבעם זאבי שרוצחו נותר בכלא, פחות סמיך מדמו של הבן שלי? מבחינת הממשלה, השם שלה הוא רק שם אחד מתוך רשימה ארוכה שבחרו למען הפרוטוקול. אנחנו באמצע ה'מסיבה' עכשיו, אבל כואב לי מאוד כי אני יודע שזה לא ייגמר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully