וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אופיר רחום: "מונא רוצחת הנהנית מתמיכה"

יהושע בריינר

9.11.2011 / 5:45

יממה לאחר פירסום הראיון עם אמנה מונא אשר סייעה ברצח אופיר נחום וגורשה לטורקיה במסגרת עסקת שליט, מתייסר האב שלום. מתוך הכאב מבקש רחום להעביר מסר: "שחרור רוצחים פוגע בהרתעה"

שלום רחום, אביו של הנער אופיר רחום התייחס בצער רב לראיון שקיימה מי שהייתה מעורבת בחטיפת וברציחת בנו, אמנה מונא אשר גורשה לטורקיה במסגרת עסקת שליט, אתמול (שלישי) עם וואלה! חדשות. "עצוב לי לראות אותה מסתובבת חופשי", אמר רחום, "לצערי הרב זה לא מפליא אותי שהרוצחת הזאת מקבלת תמיכה לא רק בגדה המערבית אלא במדינות העולם".

במהלך הריאיון סיפרה מונא על קבלת הפנים החמה לה זכתה בטורקיה ועל כוונותיה להתחיל בחיים חדשים, להקים משפחה ולהשלים את לימודי הפסיכולוגיה שהחלה בישראל. עם זאת, היא סירבה להתייחס או להביע חרטה על רצח רחום. "אני לא מתפלא שמפלצת כזאת לא מביעה חרטה על הרצח של הבן שלי", אמר רחום האב.

לדבריו, "בכל מקרה, לנו כבר לא תעזור החרטה שלה. דבריה מוכיחים את מה שטענו כל הזמן, ששחרור של רוצחים מתועבים כמוה פוגע בכושר ההרתעה של ישראל. הנה לך, אישה שפלה שעשתה את מה שעשתה לבני, מתקבלת בסבר פנים יפות בטורקיה, איזה מן מסר זה מעביר לצעירים הפלסטינים". בנוסף לכך, התייחס רחום בזעם לעובדה כי מונא זכתה ללמוד פסיכולוגיה בישראל. "היא הרי פיתתה את בני בעזרת פסיכולוגיה, וכנראה שכרגע היא משדרגת את היכולות שלה. זה קשה ועצוב", אמר.

רחום, תושב אשקלון בן 16 במותו, נרצח ב-17 בינואר 2001. לפני כן קיים אופיר שיחות צ'אט עם מונא באינטרנט ולאחר שרכשה את אמונו, שכנעה מונא את אופיר להגיע לירושלים כדי לפגוש אותה. מונא, אז בת 22, הגיעה למקום המפגש בירושלים, הסיעה את רחום למבואות רמאללה, שם המתינו לה שני שותפיה, פעילי הפתח חסן אל-קאדי ועבד אל-פתח דולה, שניסו להוציא את אופיר מהרכב. אופיר סירב ואחד משני שותפיה ירה בו למוות. בשנת 2003 הורשעה מונא בגרימת מוות בכוונה ונגזר עליה מאסר עולם. עבירת גרימת מוות בכוונה בחוק הצבאי, מקבילה בחומרתה לעבירת רצח בחוק העונשין. גם על שני שותפיה של מונא נגזרו מאסרי עולם.

עוד בנושא:
אמנה מונא: "הופתעתי מקבלת הפנים החמה בטורקיה"
אביו של אופיר רחום לא צפה במונא: "נקרע מבפנים"
אביו של אופיר רחום: "נשלם בעתיד מחיר כבד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully